Gå til innhold

Stikkende smerter og hjertebank

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
I 2 dager har jeg kjent på en stikkende smerte som kommer og går fort vekk. Det kan stikke i venstre skulder, midt i mellom brystene, på et av brystene, på ribben… 

Strever også en del med hjertebank og angst, så vet ikke om det kan ha en sammenheng. Tenker uansett å bestille en time hos legen for en sjekk. 
Tatt alt av blodprøver og de har vært fine

Noen som har oppleve noe slikt? 

Anonymkode: ebbf2...94a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stress og angst er den vanligste grunnen til stikkende smerte i brystet. Da skyldes det stram og øm muskulatur. Har opplevd det selv.

Er det til noen plage for deg eller er det mer det at det gjør deg bekymret? Du våkner ikke av disse stikkene om natten, må ikke ta smertestillende? Føler at formen ellers er bra/uendret?

Anonymkode: bf811...9a1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har sånn stadig vekk. Har angst. Anbefaler uansett å ta turen til lege for å utelukke hjerteproblemer, da angst ikke betyr at det ikke kan skje. Da får du bekreftet om det er angsten, så er det lettere å slutte å bekymre seg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stress og angst er den vanligste grunnen til stikkende smerte i brystet. Da skyldes det stram og øm muskulatur. Har opplevd det selv.

Er det til noen plage for deg eller er det mer det at det gjør deg bekymret? Du våkner ikke av disse stikkene om natten, må ikke ta smertestillende? Føler at formen ellers er bra/uendret?

Anonymkode: bf811...9a1

Er ikke noe plage akkurat, men mer ubehagelig. Våkner ikke av de og tar ikke smertestillende. Føler formen er bra

AnonymBruker
Skrevet
Trolltampen skrev (20 minutter siden):

Har sånn stadig vekk. Har angst. Anbefaler uansett å ta turen til lege for å utelukke hjerteproblemer, da angst ikke betyr at det ikke kan skje. Da får du bekreftet om det er angsten, så er det lettere å slutte å bekymre seg

Tenker det samme å bestille en time for å utelukke. Vet med meg selv at etter en legebesøk så roer det meg veldig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker det samme å bestille en time for å utelukke. Vet med meg selv at etter en legebesøk så roer det meg veldig. 

Det er lurt tenker jeg 😊 prøv å bruke pusteteknikker og se om det roer seg i mellomtiden. Er utrolig ubehagelig det der.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det sånn innimellom jeg også. Jeg kan kjenne litt vondt i venstre skulder, så høyre og så foran på øverste del av brystet. Det gjør meg nesten koko innimellom, men jeg har stram muskulatur bak på skuldrene og foran på øverste del av brystet. Pluss at jeg har trange plassforhold i skuldrene. Så det er mest sannsynligvis det som er plagsomt. Har vært hos legen med det før, og det er ingen indikasjon på at det skal være noe annet eller noe alvorlig. Det er ikke sånn at jeg våkner av det heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...