Gå til innhold

Har startet veien med livsstilsendring, men ligger på "for få" kalorier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lifesum sier jeg skal ha rett over 2000 kcal pr dag for å gå ned det jeg har lagt inn. (Ja, jeg veier mye).

Etter flere dager hvor jeg virkelig har ført inn alt, så er jeg på maks 1600 pr dag. Gjør det noe i forhold til vektnedgangen? Burde jeg dytte i meg mer når jeg egentlig ikke føler behov for det? Jeg er ikke sulten, for nå spiser jeg "riktig"...

Anonymkode: 1a554...569

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke press i deg om du ikke vil. Lavere inntak gir mer nedgang.

Anonymkode: e61f7...1e9

AnonymBruker
Skrevet

Nei. En god regel å lære seg er å lytte til kroppen. Dersom du er mett og god og har energi så trenger du ikke mer, og kan heller øke de dagene du er i mye aktivitet dersom du føler at du trenger det. 

Anonymkode: f9ba5...312

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke press i deg om du ikke vil. Lavere inntak gir mer nedgang.

Anonymkode: e61f7...1e9

Man leser jo om at forbrenning blir ødelagt, kroppen går i sparebluss osv.... Men jeg gjør det ikke vanskeligere for meg selv ved å spise mindre enn jeg tydeligvis kanskje burde?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. En god regel å lære seg er å lytte til kroppen. Dersom du er mett og god og har energi så trenger du ikke mer, og kan heller øke de dagene du er i mye aktivitet dersom du føler at du trenger det. 

Anonymkode: f9ba5...312

Jeg var litt slapp i går og i morges, så jeg har spist oftere og mer proteiner i dag. Har følt meg bedre da, og ikke så sulten.

AnonymBruker
Skrevet

1600kcal gir IKKE sparebluss, så ta det helt med ro. Ikke spis mer om det føles ok. Det kommer til å komme dager hvor du føler sterkere sult/craving vil komme etterhvert, så da er det bare bra om du har dager med mindre mat sånn som nå. Se på det som en kick-start:)

Anonymkode: ed8d6...f86

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt som deg at sålenge du ikke går rundt sulten - og føler du har normal energi så kan du helt fint ligge på 1600 kalorier.

Så kan du jo tenke at du har ekstra å gå på i totalregnskapet om du skal på cafe/restaurant eller spise hos venner. 

Da går jo ikke noe utover det sosiale heller, som er viktig. 

Men jeg ville ligget høyere på en aktiv dag, for du vil jo ikke miste mye muskelmasse.

Kanskje treningsdager kan være 2000 kalorier? 

Anonymkode: 58e39...d05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

1600kcal gir IKKE sparebluss, så ta det helt med ro. Ikke spis mer om det føles ok. Det kommer til å komme dager hvor du føler sterkere sult/craving vil komme etterhvert, så da er det bare bra om du har dager med mindre mat sånn som nå. Se på det som en kick-start:)

Anonymkode: ed8d6...f86

Takk!

I går hadde vi en litt heftig middag, men jeg var flink resten av dagen, og allikevel ble det ikke mer enn 1860 kcal ca. Så jeg tror det er en lur plan å ha litt å gå på! Venter jo på sprekker også, regner med de kommer! ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville tenkt som deg at sålenge du ikke går rundt sulten - og føler du har normal energi så kan du helt fint ligge på 1600 kalorier.

Så kan du jo tenke at du har ekstra å gå på i totalregnskapet om du skal på cafe/restaurant eller spise hos venner. 

Da går jo ikke noe utover det sosiale heller, som er viktig. 

Men jeg ville ligget høyere på en aktiv dag, for du vil jo ikke miste mye muskelmasse.

Kanskje treningsdager kan være 2000 kalorier? 

Anonymkode: 58e39...d05

Godt poeng! Tror jeg skal holde på det, og i tillegg ha litt å gå på i forhold til sprekker som garantert kommer!

Jeg har ikke noe muskelmasse fra før å snakke om, så der tror jeg ikke jeg kan miste noe  ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...