AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Hei dere Jeg har blitt gravid, og har vel sånn høvelig bestemt meg for at jeg ønsker å ta en abort. Ønsker derfor å høre dere andres opplevelser rundt en abort, og hvordan selve prosessen er? Kan man velge mellom medisinsk eller kirurgisk abort selv, og hva er «best»? Ringer man bare til gynekologisk poliklinikk på sykehuset og sier man vil bestille time til en abort (hva sier man?) eller må jeg via fastlegen? Kjenner ikke fastlegen min så godt foreløbig at jeg føler meg helt komfortabel med å snakke med hun om det. Setter stor pris på svar fra dere med erfaringer. Anonymkode: 843d9...02b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hei dere Jeg har blitt gravid, og har vel sånn høvelig bestemt meg for at jeg ønsker å ta en abort. Ønsker derfor å høre dere andres opplevelser rundt en abort, og hvordan selve prosessen er? Kan man velge mellom medisinsk eller kirurgisk abort selv, og hva er «best»? Ringer man bare til gynekologisk poliklinikk på sykehuset og sier man vil bestille time til en abort (hva sier man?) eller må jeg via fastlegen? Kjenner ikke fastlegen min så godt foreløbig at jeg føler meg helt komfortabel med å snakke med hun om det. Setter stor pris på svar fra dere med erfaringer. Anonymkode: 843d9...02b Tok abort i 2011. Tok det via fastlege men vet ikke om man bare kan ringe sykehus nå. Jeg bare sa til han at jeg var gravid og det ønsket jeg IKKE å være, ble henvist til sykehuset enkelt og greit. Hadde gådd litt over 8 uker så kunne ikke velge noe annet enn kirurgisk, men jeg hadde nok ville valgt kirurgisk uansett. Det gikk fort, dro kjapt hjem fra sykehuset. Hadde litt smerter som veldig svake menssmerter en dag etter ellernoe, så helt fin. Har hørt medisinsk abort skal være helt jævli vondt, så nei takk til den tenker jeg. Iallefall siden min opplevelse med kirurgisk var såpass fin og smertefri. Anonymkode: 5d628...579 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå