AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Valpen er nå 8 måneder gammel og det føles for seint å omplassere. Det har tatt tid å koble symptomene og plagene med allergi. Skal ta test neste uke, gruer meg til å få det bekreftet. Men ifølge fastlegen så er han ganske sikker på at det er allergi og det er jeg også. Det føles som sagt for seint å omplassere valpen nå, men er det det? Det føles også som et nederlag og ikke minst flaut å eventuelt omplassere pga allergi. For det er så mange som lyver om allergi når de egentlig bare har tatt seg vann over hodet eller sliter med valpetiden. Som er slitsom og krevende, men midlertidig. Hvis medisiner ikke fungerer, så ser jeg ingen annen utvei. For det er tidvis tungt å puste og det går utover nattesøvnen. Det er godt å forlate valpen i noen timer, for da får jeg pause fra allergien og slik skal det ikke være. Hvor godt fungerer allergimedisiner? Sliter veldig med rennene (og tett) nese, er det mulig å kurere med medisiner? Er det mulig å leve godt med hund selv med allergi? Anonymkode: 07311...275
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Hvorfor kjøper du ikke bare Zyrtec på apoteket og tester det ut? Tullete å gå og vente på test når du kan ta en Zyrtec i morgen og se om symptomene gir seg eller blir lettere. Anonymkode: 41022...353 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Valpen er nå 8 måneder gammel og det føles for seint å omplassere. Det har tatt tid å koble symptomene og plagene med allergi. Skal ta test neste uke, gruer meg til å få det bekreftet. Men ifølge fastlegen så er han ganske sikker på at det er allergi og det er jeg også. Det føles som sagt for seint å omplassere valpen nå, men er det det? Det føles også som et nederlag og ikke minst flaut å eventuelt omplassere pga allergi. For det er så mange som lyver om allergi når de egentlig bare har tatt seg vann over hodet eller sliter med valpetiden. Som er slitsom og krevende, men midlertidig. Hvis medisiner ikke fungerer, så ser jeg ingen annen utvei. For det er tidvis tungt å puste og det går utover nattesøvnen. Det er godt å forlate valpen i noen timer, for da får jeg pause fra allergien og slik skal det ikke være. Hvor godt fungerer allergimedisiner? Sliter veldig med rennene (og tett) nese, er det mulig å kurere med medisiner? Er det mulig å leve godt med hund selv med allergi? Anonymkode: 07311...275 Hadde jeg mistenkt allergi så hadde det første jeg hadde gjort vært å gått på apoteket og kjøpt allergimedisin. Anonymkode: acd58...c47 2
Pilga Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Det er bedre å omplassere en 8 måneder gammel valp, enn en voksen hund. Hvis du allerede føler det godt å dra fra hunden så hadde jeg nok valgt å gi den til nytt hjem.. men hvis dette er en proff oppdretter som har solgt deg valpen, vil oppdretter ofte ha førsterett til å kjøpe den tilbake, og finne ny eier. Jeg kjenner et hjem der kona er allergisk og mannen ikke. De eier hund, og det går fint. Men kona går på allergimedisiner, og de har hundefri-sone på soverom etc. 2
Arx Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Det varierer fra person til person, hvor plaget man er og hvor god effekt man får av medisiner. Jeg blir såpass dårlig at jeg til slutt bare holdt ut fordi hunden var gammel og skulle reise snart uansett, jeg ville ikke omplassere henne på slutten av livet hennes. Våknet på natta av at jeg slet med å puste osv. Jeg tåler allergivennlig hund godt, disse er ikke allergifrie og det varierer om man tåler dem eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Jeg er allergisk og har hund. Jeg bruker allergimedisiner (ikke kun mot dette, men også mot kløe/urticaria og pollenallergi). Så tar jeg noen forholdsregler. Jeg begraver ikke nesa i pelsen, vasker hendene etter en god runde med kosing og støvsuger ofte. Anonymkode: 475dc...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 Jeg er allergisk mot hundene mine. Dette er noe som har skjedd gradvis over flere år. Jeg har også med årene utviklet pollenallergi, så vil tro det henger sammen. På de værste dagene tar jeg allergimedisin. Jeg er også veldig flink til å støvsuge (har en håndholdt slik at det er superenkelt og sveipe over) og vasker pledd og puter hundene har vært i ofte. Jeg passer også på å ikke begrave nesa i pelsen deres (selv om jeg har veldig lyst). Det har gått fint for meg, men nå er ikke allergien min veldig ille, bare litt plagsom. Anonymkode: 07341...df1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Jeg er svært allergisk mot katt og alvorlig astma, men katten skal være her til hun tar sitt siste åndedrag. Hun er familie. Går greit med allergimedisin daglig. Anonymkode: 8371a...c71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå