Gå til innhold

Forhold med muslimsk mann - positive/negative erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring? Positivt? Negativt?

Anonymkode: 4a278...898

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gift med en. Gikk ikke bra. Følte meg fanget og kontrollert. Selvsagt var han ikke sånn før vi ble gift. Spørs om han har vokst opp i Norge eller ikke tror jeg. Men ja hadde vært skeptisk etter det jeg vet nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner giftet seg med noen fra sitt eget land tilslutt. Når  de er etablerte og har statsborgerskap.

Personlig erfaring:

Opptatt av statussymboler som biker og jakker o.l og å sende penger hjem. 

Anonymkode: 6306f...f47

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse biler

Anonymkode: 6306f...f47

AnonymBruker
Skrevet

Mener du ikke-muslimske kvinner som gifter seg med muslimske menn?

Jeg har ikke personlig erfaring, men har sett det i min omgangskrets.

To ikke-muslimske damer som giftet seg med to muslimske menn. Den ene var tyrker og den andre var pakistaner. Det gikk veldig dårlig for begge to. Mennene endret seg veldig etter bryllupet og ble svært kontrollerende og aggressive. Dette i strak motsetning til hvordan de fremsto før bryllupet - hyggelige, romantiske, normale. Spesielt tyrkeren ble ille fordi han også begynte å slå min venninne. Begge damene er norske og begge mennene hadde bodd en del år i Norge, så ikke tatt helt ut av bygda i hjemlandet. 

Anonymkode: 86c2c...be4

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en. Aldri mer. Etter date nr. 2 ble han veldig kontrollerende, ville at jeg skulle gjøre mye rart. Men de samme reglene gjaldt ikke for han. Han dukket opp utenfor leiligheten min uten at jeg hadde bedt han, prøvde å tvinge seg til sex. Aldri, aldri mer. 

Anonymkode: e7297...223

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gift, men samboer med en som kom til Norge som ungdom. Sjarmerende i starten, men ekstremt kontrollerende senere. Var ung og fant meg i det utroligste, men gikk når han begynte å bli fysisk. Brødrene hans behandlet sine damer på samme måte.

Anonymkode: 6e6ea...79e

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Syns de kan være litt creepy noen. Datet en og han var svært kontrollerende. Brydde seg ikke om mine følelser. Han ble sånn tidlig i datingfasen. Han va veldig sjaluu og eiesyk. Og veldig frempå i flørt, ville det skulle bli raskt seriøst.

Anonymkode: ea1d0...f4b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir neppe en populær post men hvis jeg finner ut at en kvinne har datet muslimske menn/menn fra midtøsten/Afrika mister jeg interessen umiddelbart. kan ikke forstå hvorfor norske kvinner kan finne på å gjøre noe sånt

Anonymkode: 2d155...a95

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette blir neppe en populær post men hvis jeg finner ut at en kvinne har datet muslimske menn/menn fra midtøsten/Afrika mister jeg interessen umiddelbart. kan ikke forstå hvorfor norske kvinner kan finne på å gjøre noe sånt

Fordi blonde og blåøyde hvite kvinner skal kun formere seg med blonde og blåøyde hvite menn?

Anonymkode: aa539...dc7

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ganske trist at tråden er så entydig negativ.

Anonymkode: d8d70...9e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi blonde og blåøyde hvite kvinner skal kun formere seg med blonde og blåøyde hvite menn?

det er alle typer hårfarger og øyenfarger blant nordiske - til forskjell fra midtøsten/afrika hvor alt er mørkt

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er alle typer hårfarger og øyenfarger blant nordiske - til forskjell fra midtøsten/afrika hvor alt er mørkt

Så hvite bør ikke formere seg med mørke?

Skrevet

Been there, done that :) Ingen negativ erfaring pga. livssyn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Godt å slippe unna rasister i alle fall. Tristeste jeg kan tenke meg.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En jeg var bestevenn før var veldig snill med oss vennene , datet han en stund og da var han også grei! Men når han fikk ett fast og seriøst forhold snudde det helt. Dama hans måtte flytte på hemmelig adresse når hun var gravid. Ble mange turer til legevakt med henne før det og mange ganger politiet kom... takk og lov at de bodde vegg i vegg med flere naboer.. fikk engang beskjed av politiet når jeg ringte at de kunne ikke komme opp vist ikke han holdt på å drepe henne. Hun måtte selv anmelde han.

Anonymkode: db202...ad5

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en muslimsk mann fra Marokko i 6 år. Jeg kunne skrevet bok om temaet, så prøver å gjøre det så kort som mulig her. Positivt: seriøs i sin forpliktelse overfor meg og vårt forhold, så langt unna en fuck boy som du kan komme, spennende samtaler (vi har ulike perspektiver på mye), tar godt vare på meg, beskyttende. Negativt; det krever mye energi å balansere de kulturelle forskjellene og finne kompromiss begge kan leve med, høytider er bare kleint (han skjønner ikke jul, og jeg er lite tålmodig med ramadan), der hvor vi står langt fra hverandre i synspunkter kan jeg ofte føle meg ensom og alene i forholdet. 

Anonymkode: dc070...d3e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

En jeg var bestevenn før var veldig snill med oss vennene , datet han en stund og da var han også grei! Men når han fikk ett fast og seriøst forhold snudde det helt. Dama hans måtte flytte på hemmelig adresse når hun var gravid. Ble mange turer til legevakt med henne før det og mange ganger politiet kom... takk og lov at de bodde vegg i vegg med flere naboer.. fikk engang beskjed av politiet når jeg ringte at de kunne ikke komme opp vist ikke han holdt på å drepe henne. Hun måtte selv anmelde han.

Det er merkelig med det. veldig spennende å date fremmedkulturelle inntil fremmedkulturen gir deg en på tygga - da vil man tilbake til trygge nordmenn

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er merkelig med det. veldig spennende å date fremmedkulturelle inntil fremmedkulturen gir deg en på tygga - da vil man tilbake til trygge nordmenn

Nordmenn er vell sjeldent bedre 😂 jeg datet han bare å da var han grei , var når ting ble seriøst han ble litt ekstrem. Jeg har vært i forhold med an sadistisk jævel og er vært singel i 10 år pga jeg er hysterisk får men etter han og vennene hans. Han og vennene var nordmenn 

AnonymBruker
Skrevet

En venninne giftet seg med en og en annen i samboerskap. Ekteskapet røyk etter 3 år pga ekstrem kontroll og veldig spesielle meninger om ting pluss at han mente kvinner skulle gjøre alt i huset. Han løftet ikke en finger når de fikk barn  heller. Skiftet ikke bleie en eneste gang. De andre ser ut som der ryker hvert øyeblikk. Hun har blitt som alenemor i forholdet. Han gjør som han vil. 

Anonymkode: d8555...7a1

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...