AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Som overskriften; hva føler du når andre irettesetter barnet ditt? Anonymkode: e7c87...95b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Det spørs hva det er og om det er rettferdig. Tenker det er fint andre sier ifra om de gjør noe upassende eller ufint Anonymkode: 3476a...db9 4
Carrot Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Skjønner ikke helt problemstillingen...? Er det fortjen er det greit, er det ikke så kan jeg si det til den andre voksne i etterkant og forklare hvorfor..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke helt problemstillingen...? Er det fortjen er det greit, er det ikke så kan jeg si det til den andre voksne i etterkant og forklare hvorfor.. Noen synes det er greit, andre ikke. Ønsker å høre hva andre føler🙂 TS Anonymkode: e7c87...95b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen synes det er greit, andre ikke. Ønsker å høre hva andre føler🙂 TS Anonymkode: e7c87...95b Noen foreldre irettesetter konsekvent ikke - da må vel andre gjøre det... Anonymkode: 92b02...c06 4 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Kommer ann på hvordan det gjøres. Om noen hadde irettesatt på en saklig måte hvor reaksjonen samsvarte med hendelsen hadde det vært helt ok. Og om de kjenner barnet selvsagt, er du fremmed bør du ha en rimelig god grunn til å blande deg. Anonymkode: eab19...953 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Helt greit så lenge det er berettiget, noe det som regel er. At unger aldri får konsekvenser er mye mere skadelig. Anonymkode: cb91d...d08 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Det verste jeg vet er foreldre som ikke har styr på barna sine eller som er tilhenger av "fri barneoppdragelse" og lar barna være helt crazy bananas spesielt i sosiale setinger, kafébesøk osv. Da gir jeg beskjed og jeg gir da ofte beskjed til foreldrene også! Anonymkode: 4bc32...595 4 5
Fru Uperfekt Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Som overskriften; hva føler du når andre irettesetter barnet ditt? Anonymkode: e7c87...95b Depends Om jeg har kontroll på situasjonen blir jeg en Karen men ellers er det ok
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 Alle mine nærmeste synes det er en viktig del av barneoppdragelse at også andre sier i fra så de ikke ramper med en gang foreldrene ikke ser. Jeg kan fint si i fra til ett barn på en bestemt måte men aldri på slem måte. Skal mye til vist jeg ikke kjenner foreldrene men kjenner jeg foreldrene sier jeg i fra med engang. Anonymkode: 69386...ec7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 Kunne nesten ønske flere var flinkere til og si i fra vist barnet gjør noe som ikke er ok. Synes mange barn nå om dagen er direkte frekke. Går inn til ukjente , står i vinduer og kikker , går til ukjente dyr , tar tingene til folk , snakker frekt osv. Samt mange som leker med ting som er direkte farlige! Ja jeg er glad i barn og er akuratt derfor jeg mener vi burde lære dem, og gjør ikke foreldrene det burde fellesskapet hjelpe. Aldri på en slem måte selvfølgelig. Anonymkode: 69386...ec7 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 Så lenge de sier i fra på en ordentlig måte så synes jeg bare det er fint! Jeg ser egentlig opp til de som faktisk tør å irettesette andres barn ordentlig, jeg er veldig dårlig på det selv.. Det at andre kan si i fra viser barna at de faktisk ikke kan gjøre hva de vil så fort foreldrene snur ryggen til. Hadde mitt barn gjort noe frekt som andre voksne har observert men ikke sagt noe om, så hadde jeg følt det veldig ubehagelig. Hadde barnet eller den voksne kommet til meg å forklart situasjonen og at barnet ble irettesatt så hadde det bare vært greit! Anonymkode: 90962...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Så flott ville jeg ha tenkt! Gitt at det var berettiget. Jeg har ett barn som kan være ganske viltert, høylytt og lage kaos. Jeg tenker at det ville vært veldig bra for barnet om barnet også fikk korreksjon på sin oppførsel,om den var upassende. Er det ingen som sier ifra, så tror jo barn at det bare er å dure på!! Anonymkode: d7195...649 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Noen synes det er greit, andre ikke. Ønsker å høre hva andre føler🙂 TS Anonymkode: e7c87...95b Har du et scenario? Anonymkode: 3476a...db9
Hannah80 Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 Aldri opplevd det. For jeg irettesetter mitt eget barn selv, hvis han ikke oppfører seg.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du et scenario? Anonymkode: 3476a...db9 Var i åpen barnehage og barnet mitt tok leken fra en annen. Jeg satt kanskje 10 meter unna, så fikk ikke sagt noe med en gang, men det satt en voksen med barna som irettesatte barnet mitt. Kjente jeg ble veldig glad for at andre tør å si fra, for jeg har følt de siste årene at ‘ingen’ tåler at andre snakker til barnet sitt. Ville si at jeg satte pris på det, men det turte jeg ikke da, pysa sjøl! Utifra kommentarene virker det som min oppfatning er helt feil, og at det egentlig er veldig greit å si fra til andre sine barn. Anonymkode: e7c87...95b 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #17 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som overskriften; hva føler du når andre irettesetter barnet ditt? Anonymkode: e7c87...95b Det har ikke skjedd fordi jeg oppdrar mine barn i vanlig folkeskikk. Men hvis det skulle skje en dag, så ville jeg tenkt på situasjonen og om det er noe jeg burde ha gjort annerledes. Det er ikke sikkert at det blir en gyldig grunn å irettesette mitt barn, så jeg må nesten vurdere det ut fra situasjonen om den andre hadde rett til å gjøre det. Anonymkode: 977ab...188
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Skrevet 22. mars 2023 Syntes som regel det er kjipt. Liker å oppdra mine egne barn hvordan jeg tenker det er best. Jeg har ikke behov for andres innblanding. Anonymkode: ea397...bce 1
AllahBallah Skrevet 22. mars 2023 #19 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Var i åpen barnehage og barnet mitt tok leken fra en annen. Jeg satt kanskje 10 meter unna, så fikk ikke sagt noe med en gang, men det satt en voksen med barna som irettesatte barnet mitt. Kjente jeg ble veldig glad for at andre tør å si fra, for jeg har følt de siste årene at ‘ingen’ tåler at andre snakker til barnet sitt. Ville si at jeg satte pris på det, men det turte jeg ikke da, pysa sjøl! Utifra kommentarene virker det som min oppfatning er helt feil, og at det egentlig er veldig greit å si fra til andre sine barn. Anonymkode: e7c87...95b Høres jo helt greit ut, og i sånne situasjoner handler det jo ikke bare å irettesette et annet barn, men å forsvare det som blir utsatt for urett. 3
Trolltampen Skrevet 22. mars 2023 #20 Skrevet 22. mars 2023 Spørs på måten en irettesettelse barnet på. Det kreves en landsby for å oppdra et barn, men landsbyheksa kan fint holde seg og meningene sine unna. Hehe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå