AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Nå er det omgangssyken kommet i hus igjen. Barnehagen sa ingenting om at det var omgangssyke i alle avdelinger. Hadde jeg visst, ville jeg holdt barna hjemme i et par uker fram til det roer seg. Jeg vet akkurat hvilket barn som smittet mitt barn. Det fortalte mitt barn. At dette barnet har kastet opp og vært hjemme mandag og tirsdag, men var i barnehagen i dag. Det er et barn som mitt barn leker mye med. Oppkast starter få timer etter smitte, så mitt barn ble smittet i dag. Garantert av ungen som kastet opp og var hjemme. Jeg er så sint. Ikke minst på barnehagen som ikke opplyser om omgangssyke slik at vi som ikke vil ha det i hus holder barna våre hjemme! Anonymkode: 169b6...000
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Eh, det kan du ikke vite! Barnet ditt kan ha blitt smittet av et dørhåndtak eller en leke. Det er ingen garanti at et spesifikt sykt barn smittet ditt barn. Anonymkode: bb455...eaa 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Sånn er det! Mitt barn var først ute sist gang.. Aner ikke hvor smitten kom fra. Butikken? Lekeplassen? Barnehagen? Og ja, kastet opp i barnehagen, og smittet sikkert flere andre + en ansatt.. Neste gang er det noen andre sin tur.. Anonymkode: be03d...612 5
Ulven Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Norovirus har ikke inkubasjonstid på noen få timer. Så med stor sannsynlighet er barnet ditt smittet før du antar. Uansett er det noen som starter runden, og disse smitter før de selv blir syke. Altså er det umulig å gardere seg mot dette. 4
Marimba Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Er det strategien når ungene begynner på skolen også? Holde de hjemme? Kanskje du bare burde gå for hjemmeskole? Eller kanskje du burde være glad for at ungene dine blir utsatt for bakterier og får et normalt godt immunforsvar. Forøvrig min dypeste medfølelse for omgangssyken i hus. Vi hadde det forrige uke her. Skikkelig dritt når det står på. Men det hører faktisk med til et normalt barnefamilieliv. Så heller noen runder med omgangssyke enn feks et barn som er så sykt at det knapt kan gå i barnehage/skole at omgang med normale bakterier er høyrisiko. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Marimba skrev (31 minutter siden): Er det strategien når ungene begynner på skolen også? Holde de hjemme? Kanskje du bare burde gå for hjemmeskole? Eller kanskje du burde være glad for at ungene dine blir utsatt for bakterier og får et normalt godt immunforsvar. Forøvrig min dypeste medfølelse for omgangssyken i hus. Vi hadde det forrige uke her. Skikkelig dritt når det står på. Men det hører faktisk med til et normalt barnefamilieliv. Så heller noen runder med omgangssyke enn feks et barn som er så sykt at det knapt kan gå i barnehage/skole at omgang med normale bakterier er høyrisiko. Omgangssyke er ikke noe å glede seg over. Heller ikke noe man blir immun mot. Så ja, jeg holder barna hjemme fra skolen også hvis jeg må for å unngå omgangssyke. Det har aldri vært snakk om å unngå all slags smitte. Det er snakk om omgangssyke og at barnehagen burde ha sagt ifra allerede ved første tilfelle og ikke når det er alt spredt i alle avdelinger. Avdelingene er ganske hver for seg, så den eneste måten å spre mellom avdelingene er med søsken i forskjellige avdelinger og det er 3-4 søskenpar i forskjellige avdelinger. I mitt syke barns avdeling var det ett tilfelle og det var nettopp barnet som mitt barn leker mest med. Nå er mitt barn tilfelle nummer to i avdelingen. Mitt andre barn som går i en annen avdeling i barnehagen er foreløpig friskt, men forblir hjemme inntil barnehagen er ferdig med omgangssyken. Anonymkode: 169b6...000 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Omgangssyke hører med i barnehagepakka Anonymkode: c8a4a...0aa
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Omgangssyke er ikke noe å glede seg over. Heller ikke noe man blir immun mot. Så ja, jeg holder barna hjemme fra skolen også hvis jeg må for å unngå omgangssyke. Det har aldri vært snakk om å unngå all slags smitte. Det er snakk om omgangssyke og at barnehagen burde ha sagt ifra allerede ved første tilfelle og ikke når det er alt spredt i alle avdelinger. Avdelingene er ganske hver for seg, så den eneste måten å spre mellom avdelingene er med søsken i forskjellige avdelinger og det er 3-4 søskenpar i forskjellige avdelinger. I mitt syke barns avdeling var det ett tilfelle og det var nettopp barnet som mitt barn leker mest med. Nå er mitt barn tilfelle nummer to i avdelingen. Mitt andre barn som går i en annen avdeling i barnehagen er foreløpig friskt, men forblir hjemme inntil barnehagen er ferdig med omgangssyken. Anonymkode: 169b6...000 Heldige deg som tydeligvis har ubegrenset med omsorgsdager. Anonymkode: 59e5d...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Heldige deg som tydeligvis har ubegrenset med omsorgsdager. Anonymkode: 59e5d...bf5 Det har jeg ikke. Jeg er selvstendig næringsdrivende så det går utover min virksomhet og min inntekt. Men heller det enn at familien ligger strake og kaster opp og flytter på badet. Anonymkode: 169b6...000
Skalperud Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Ville ikke stolt for mye på hva et barn har fortalt til et annet barn om når barnet sist kastet opp. Barnet kan ha vært syk i helgen, og blitt holdt hjemme mandag og tirsdag. Min fireåring sier i går for det meste som er bakover i tid . Mye omgangssyke rundt om nå, dere kan ha blitt smittet hvor som helst. Møkk kjipt med omgangssyke, god bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Omgangssyke er ikke noe å glede seg over. Heller ikke noe man blir immun mot. Så ja, jeg holder barna hjemme fra skolen også hvis jeg må for å unngå omgangssyke. Det har aldri vært snakk om å unngå all slags smitte. Det er snakk om omgangssyke og at barnehagen burde ha sagt ifra allerede ved første tilfelle og ikke når det er alt spredt i alle avdelinger. Avdelingene er ganske hver for seg, så den eneste måten å spre mellom avdelingene er med søsken i forskjellige avdelinger og det er 3-4 søskenpar i forskjellige avdelinger. I mitt syke barns avdeling var det ett tilfelle og det var nettopp barnet som mitt barn leker mest med. Nå er mitt barn tilfelle nummer to i avdelingen. Mitt andre barn som går i en annen avdeling i barnehagen er foreløpig friskt, men forblir hjemme inntil barnehagen er ferdig med omgangssyken. Anonymkode: 169b6...000 Om ditt barn kun er tilfellet to er det vel ikke snakk om et utbrudd av omgangssyke enda? Jeg skjønner at du er frustrert, men vet ikke om det er spesielt konstruktivt. Skal du bli sint hver gang barnet blir smittet av noen? Anonymkode: 31a82...bef
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det omgangssyken kommet i hus igjen. Barnehagen sa ingenting om at det var omgangssyke i alle avdelinger. Hadde jeg visst, ville jeg holdt barna hjemme i et par uker fram til det roer seg. Jeg vet akkurat hvilket barn som smittet mitt barn. Det fortalte mitt barn. At dette barnet har kastet opp og vært hjemme mandag og tirsdag, men var i barnehagen i dag. Det er et barn som mitt barn leker mye med. Oppkast starter få timer etter smitte, så mitt barn ble smittet i dag. Garantert av ungen som kastet opp og var hjemme. Jeg er så sint. Ikke minst på barnehagen som ikke opplyser om omgangssyke slik at vi som ikke vil ha det i hus holder barna våre hjemme! Anonymkode: 169b6...000 Sint på barnehagen? De kan jo ikkenoe for at barnet ditt ble sykt. Er liksom litt sånn det er å gå i barnehage… Anonymkode: 359fc...676 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 Du er en av grunnene til at pedagoger som meg ikke jobber i barnehage lengre. Å være sint på barnehagen pga sykdom……… Snakk om å ha hodet i sanden. Barn blir syke, slik er det. Det er ingen sin feil! Barnet ditt får sterkere og bedre imunforsvar, ja - det er kjipt med sykdom, men sånn er livet. Uten at hverken barnehagen eller andre barn skal ha skyld for det. Anonymkode: 50d91...214 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 5.52): Om ditt barn kun er tilfellet to er det vel ikke snakk om et utbrudd av omgangssyke enda? Jeg skjønner at du er frustrert, men vet ikke om det er spesielt konstruktivt. Skal du bli sint hver gang barnet blir smittet av noen? Anonymkode: 31a82...bef Mitt barn er tilfelle to i avdelingen, men det er mange tilfeller i de andre avdelingene. Det er barnehagen selv som erklærte at det er ''mye omgangssyke i alle avdelinger nå'' for å sitere eposten fra styrer. Hvorfor foreldrene ikke får beskjed ved første tilfelle, men når det er blitt omfattende er for meg en gåte. Selvfølgelig skal jeg bli sint hver gang barnet blir smittet av omgangssyke. Det er litt for ofte omgangssyke i denne barnehagen. Det er helt legitimt å være kritisk. AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 6.21): Du er en av grunnene til at pedagoger som meg ikke jobber i barnehage lengre. Å være sint på barnehagen pga sykdom……… Snakk om å ha hodet i sanden. Barn blir syke, slik er det. Det er ingen sin feil! Barnet ditt får sterkere og bedre imunforsvar, ja - det er kjipt med sykdom, men sånn er livet. Uten at hverken barnehagen eller andre barn skal ha skyld for det. Anonymkode: 50d91...214 Hvis foreldre som meg får deg til å bytte jobb, så var barnehagepedagog aldri riktig yrke for deg. Kanskje en jobb hvor du ikke blir stilt krav til passer bedre? Anonymkode: 169b6...000
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 Curlingbarna har blitt foreldre, ser jeg. Anonymkode: ab163...74e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå