AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har gjort noe jeg ikke skulle gjort. Jeg ble meldt til forliksrådet og skrev min side av saken. Parten som meldte meg møtte opp på møte i forliksrådet. Jeg ønsket ikke å møte opp, men tenkte skrivet fra meg var bra nok. Dessverre hadde jeg ingen bevis å legge frem annet enn min side. Forliksrådet brukte da fraværsdom og jeg tapte saken. Jeg må nå betale inn ett stort beløp innen 10 dager, noe jeg hverken har råd til eller ønsker å gjøre. Hvis dette ikke blir betalt har de allerede satt av møte ang saken noen dager etter forfall. Jeg tviler på at jeg kommer til å møte opp der, jeg må tenke over det før jeg bestemmer meg. Dessverre har jeg en del saker via namsmann og dette blir bare enda ett krav som vil gå til lønnstrekk. Hva vil skje om jeg ikke betaler beløpet innen fristen og heller ikke møter opp? Hva vil skje om jeg møter opp? Saken ble avgjort i september i fjor ved at jeg tapte, altså fraværsdom. Kan de behandle saken på nytt og jeg kanskje slipper å betale beløpet likevel? Anonymkode: 6429e...13e
Motelvibes Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Klag, anke? Møt opp neste gang om du får mulighet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Uansett saken din blir aldri bedre av å ikke møte opp. Det er disrwsoekt for retten og motparten din, og da taoer du også ofte mer enn du hadde trengt. Så møt iallefall opp. Kan du ikke betale kan de komme å hente verdier hos deg. Tv, bil, tvangs salg på bolig osv Anonymkode: b6ab3...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Motelvibes skrev (1 minutt siden): Klag, anke? Møt opp neste gang om du får mulighet. Det er for sent å klage/anke. Det skulle jeg gjort allerede da fraværsdommen falt i September. Motpart har bevis som ble lagt frem og som stiller andre part i saken i ett godt lys. Jeg har absolutt ingen bevis i saken og stiller dermed dårlig. Jeg vet ikke hva som vil skje om jeg møter og eller ikke møter opp. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha møte med meg om jeg ikke innbetaler beløpet innen fristen heller. Anonymkode: 6429e...13e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er for sent å klage/anke. Det skulle jeg gjort allerede da fraværsdommen falt i September. Motpart har bevis som ble lagt frem og som stiller andre part i saken i ett godt lys. Jeg har absolutt ingen bevis i saken og stiller dermed dårlig. Jeg vet ikke hva som vil skje om jeg møter og eller ikke møter opp. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil ha møte med meg om jeg ikke innbetaler beløpet innen fristen heller. Anonymkode: 6429e...13e Jeg trodde enhver dom hadde en ankefrist? Du kan anke dom fra forliksrådet til tingretten. Men, uten bevis fra deg, og med bevis fra andre parten, så stiller du naturlig nok dårlig. Da høres det jo i grunn ut som om dommen er korrekt.. Anonymkode: 9658a...769
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg trodde enhver dom hadde en ankefrist? Du kan anke dom fra forliksrådet til tingretten. Men, uten bevis fra deg, og med bevis fra andre parten, så stiller du naturlig nok dårlig. Da høres det jo i grunn ut som om dommen er korrekt.. Anonymkode: 9658a...769 Jeg hadde klagefrist, men jeg benyttet meg ikke av den. Jeg var så forbannet at en klage ville satt meg i ett enda dårligere lys både muntlig og skiftlig. Dommen ble jo satt i September, så er for sent med klaging nå. Anonymkode: 6429e...13e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Høres ut som du bør snakke med en advokat, TS. Anonymkode: 21f71...016
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde klagefrist, men jeg benyttet meg ikke av den. Jeg var så forbannet at en klage ville satt meg i ett enda dårligere lys både muntlig og skiftlig. Dommen ble jo satt i September, så er for sent med klaging nå. Anonymkode: 6429e...13e Ja, når dommen ble sat t i september er du klart for sent ute. Dette er nok noe du bare må leve med, du er dømt i en offentlig rettsinstans, og har ikke benyttet ankefristen. Det er slik det er for oss alle, om vi velger å være passive. Anonymkode: 9658a...769 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Du har ingen bevis og du tapte. Den andre part har bevis og vant. Gjør opp for deg og betal! Du gidder ikke engang å møte opp eller å klage. Seriøst! Betal og bli ferdig med det Anonymkode: 5f065...65d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå