Gå til innhold

Hull i ørene på gutt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestillte frisørtime til kidden før påske . Han maser om hull i øret / ørene. Hadde dere latt en 6 åring få hull i begge ørene? 

Anonymkode: e4b8a...f1b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde latt han få tatt et hull først, så hadde han kunnet sove med det øret som er uten hull inntil det gror. Så kunne han fått tatt et til etter noen uker dersom han ville det. Dette er helt ufarlig, selv om mammapolitiet blir livredd av det. 

Anonymkode: 4fc2e...7c4

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde ikke latt et barn på seks år få hull i ørene. Kunne fint ha ventet til en er rundt 10 år med det, minst. Men det er meg, hadde jeg ikke fått hull i ørene når jeg var 2 så hadde jeg aldri fått det gjort så det er jo pluss og minus med alt. :P Uansett så ville jeg nok tatt et om gangen, bare sånn i tilfelle han ikke vil ha i begge og for at han skal kunne få sove på den ene siden uten ubehag. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden barnet bare er seks ville jeg vært litt avventende. For å være sikker på at dette ikke bare var en impuls ville jeg bedt ham vente et år.

Deretter ville jeg ikke gjort det hos frisør, men hos en seriøs piercer. Dersom de har krav til alder ville barnet være nødt til å vente. Jeg har selv tatt hull hos frisør, og har hatt mye problemer i ettertid. Metoden de bruker gir dårligere resultat og gir økt risiko for infeksjon. Det er også vondere enn med nål.

Anonymkode: 006f2...5b0

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han jentete på andre måter også?

Anonymkode: cd9fc...f29

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden barnet bare er seks ville jeg vært litt avventende. For å være sikker på at dette ikke bare var en impuls ville jeg bedt ham vente et år.

Deretter ville jeg ikke gjort det hos frisør, men hos en seriøs piercer. Dersom de har krav til alder ville barnet være nødt til å vente. Jeg har selv tatt hull hos frisør, og har hatt mye problemer i ettertid. Metoden de bruker gir dårligere resultat og gir økt risiko for infeksjon. Det er også vondere enn med nål.

Anonymkode: 006f2...5b0

Støtter denne! Velg heller noen som driver piercing-studio! Les dette så ser du hvorfor! 👈🏻

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med å la en gutt få hull i ørene. 

Men det jeg finner problematisk er å bruke en frisør til jobben. Dra til en profesjonell piercer! 

Anonymkode: 0977c...bc1

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes barn kan vente til de er minst tenåringer med å få piercinger.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Min fikk i ene øret når han var 7 år. Ikke noe problem. 

• Hjerte 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes 6 år er i yngste laget. Ungene bør være store nok til at de skjønner litt mer hva det innebærer, og til at de kan rense og stelle det selv samt skifte øredobber selv. Rundt 10 år vil jeg si er minimum.

AnonymBruker
Skrevet

Både sønnen og datteren vår har hull i ørene , de er 9 år og 6 år 

Anonymkode: d223f...1d3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er han jentete på andre måter også?

Anonymkode: cd9fc...f29

Det er ikke jentete med hull i ørene 🤦‍♀️ spre den toxic manneundertrykkingen din et annet sted! 

Anonymkode: e646f...a70

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke jentete med hull i ørene 🤦‍♀️ spre den toxic manneundertrykkingen din et annet sted! 

Anonymkode: e646f...a70

Men sjelden man ser smågutter med hull i begge ørene da. Tror faktisk ikke at jeg har sett det:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke.

Anonymkode: 1f81b...558

• Liker 1
Gjest BasicBlondie
Skrevet

Min datter fyller 6 i år, jeg hadde ikke latt henne ha hull i ørene enda. Synes hun er litt for liten til å helt forstå hva det innebærer, med tanke på at hun kan gå fra å elske hestehalen sin til å ikke like den, på under en time, tenker jeg at dette ikke er et valg hun helt enda skal få ta😅 Tenk om barnet plutselig ombestemmer seg, ikke vil ha hullene likevel. 

Og så er små barn veldig ærlige, selv om det ikke er noe galt i at gutter kan ha hull i ørene, er det kanskje greit å tenke på de eventuelle tilbakemeldingene han kommer til å få fra jevngamle? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bestillte frisørtime til kidden før påske . Han maser om hull i øret / ørene. Hadde dere latt en 6 åring få hull i begge ørene? 

Anonymkode: e4b8a...f1b

6 år?Hmm,tja.Blir litt mobbing sikkert men det må han tåle eventuelt.Fikk ring i øra selv på barneskolen og fikk juling ganske ofte på grunn av at jeg skilte meg ut.

Anonymkode: c611b...81d

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk et hull i øret da han var 12, og kunne stelle det selv. Tok bare noen få år før han fant ut at det var veldig harry, og lot det gro igjen 🙂. 6 år hadde vært uaktuelt for meg, uansett kjønn på barnet.

Anonymkode: e06da...206

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det tiårsgrense på ørepiercing, og det skal tas i piercingstudio for best kvalitet og sikkerhet. Uavhengig av kjønn eller antall ører som skal hulles.

Anonymkode: ffaba...baa

Skrevet

Sønnen min tok i sommer da han ble 7 år, tok i begge ørene. Han har kun fått positive kommentarer på det:) mest negative kommentarene var noen gutter som lurte på hvorfor han hadde gjort det, når han svarte fordi han synes det er fint var de ok

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn fikk i det ene året når han fylte 7. Da hadde han allerede ventet og mast i et helt år. Han er fremdeles veldig fornøyd med valget og elsker å finne kule ringer som han kan bruke. 

Anonymkode: f8594...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...