AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg blir ALLTID oppblåst på slutten av dagen. På det verste, kan jeg seriøst se 4 måneder gravid ut. Jeg har vurdert å kutte ut matvarer som er vanlig å gjøre en oppblåst, men merker det sitter litt inne å gjøre, da jeg jo ikke har noen plager og jo vil kunne spise hva som helst. Skal sies at jeg har et ganske sunt kosthold, men spiser både pasta og melkeprodukter, som kanskje kan ha en tendens til å gjøre en oppblåst? Jeg føler meg veldig alene om å bli så oppblåst, og føler meg mye større enn hva jeg egentlig er, grunnet dette. Det tar litt på selvtilliten, merker jeg. Jeg lurer derfor på hvor vanlig det er å bli oppblåst? Og hvilke matvarer er det vanligst å bli oppblåst av? Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Når man er slank er det vanlig at magen står ut på kvelden. Dagens mat og drikke er jo inni der:) Men om du tenker luftsmerter osv kan det jo være noe du reagerer på, Anonymkode: be3f3...bde 1
visp Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Det kan også være at du sitter mye i løpet av dagen (om jobben din er av det slaget) og at man har trange klær kanskje.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Holder at hormonene er mot meg den dagen så tyter hele vomma ut som om jeg er 13 måneder på vei, sjukt. Og jeg har normalt flat mage. Det er helt normalt. Anonymkode: 162fa...74c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Normalt vet jeg ikke, men jeg er sensitiv for en haug ting. Har også endometriose som spiller inn. Men har fått mange gravidspørsmål for å si det sånn. Blir oppblåst fra under brystene pg helt ned til underlivet, så jeg ser faktisk gravid ut og. Noen ganger type 4-5 måned, andre ganger verre. Anonymkode: 048d9...332
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Ser gravid ut jrg også. Anonymkode: 80436...12b
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Der er helt normalt, sliter med det selv, men tåler maten jeg spiser. Men om du ser på tik tok er det mye videoer om dette, spesielt fra utlandet, søk på bloated og du vil se hvor normalt det er.
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Når jeg tidligere jobbet turnus slet jeg veldig med det, hadde alltid uniforms bukser som var litt for store, for ellers ville jeg ikke klart dagene..
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Samme her. Kan aldri ha på meg tettsittende klær! Anonymkode: fe66f...93f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når man er slank er det vanlig at magen står ut på kvelden. Dagens mat og drikke er jo inni der:) Men om du tenker luftsmerter osv kan det jo være noe du reagerer på, Anonymkode: be3f3...bde Ikke luftsmerter eller noe sånt, nei. Ingen ubehag, kun en veldig oppblåst mage 😂 føler meg 100 x bedre om morgenen enn om kvelden, for å si det sånn! Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 visp skrev (2 timer siden): Det kan også være at du sitter mye i løpet av dagen (om jobben din er av det slaget) og at man har trange klær kanskje. Hva mener du? At jeg blir oppblåst av å sitte? Jeg trener og er ganske aktiv, men har en sittestillende jobb, ja. Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Holder at hormonene er mot meg den dagen så tyter hele vomma ut som om jeg er 13 måneder på vei, sjukt. Og jeg har normalt flat mage. Det er helt normalt. Anonymkode: 162fa...74c Godt å høre vi er flere 🫢 Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Normalt vet jeg ikke, men jeg er sensitiv for en haug ting. Har også endometriose som spiller inn. Men har fått mange gravidspørsmål for å si det sånn. Blir oppblåst fra under brystene pg helt ned til underlivet, så jeg ser faktisk gravid ut og. Noen ganger type 4-5 måned, andre ganger verre. Anonymkode: 048d9...332 Blåser jeg magen litt ut i tillegg, kan jeg lett se 6-7 måneder gravid ut. Gravidspørsmål har jeg ikke fått enda, men må innrømme at jeg noen ganger frykter det spørsmålet 😜 Håper det er normalt. Føler meg så «annerledes» som ellers er slank, men på slutten av dagen har magen til ei gravid ei. Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 IneT skrev (2 timer siden): Der er helt normalt, sliter med det selv, men tåler maten jeg spiser. Men om du ser på tik tok er det mye videoer om dette, spesielt fra utlandet, søk på bloated og du vil se hvor normalt det er. Tåler maten jeg også, så må vel bare leve med at det er sånn. Takk for tips! Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 Når det er sent på dagen du blir oppblåst er det kanskje noe med middagen eller noe du ikke tåler så godt. Pasta og melkeprodukter er ikke usunn mat, ei heller trenger det gjøre deg oppblåst. Veldig mye fiber pga frukt og grønstoverload kan gjør en luftig. Kunstige søtstoffer er og noe mange reagerer på. Anonymkode: 84798...a3c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #16 Skrevet 23. mars 2023 De fleste blir oppblåst på slutten av dagen. Og de fleste spiser mat mennesker ikke er ment å spise, som for eksempel korn. Anonymkode: 8ec6f...e25 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Skrevet 23. mars 2023 Er du sikker på at du tåler maten når du blir så oppblåst? Har du prøvd å kutte ut visse produkter for å sjekke om det hjelper? Gluten, melkeprodukter, løk, osv? Noen er nok bare sånn, altså. Men det er jo relativt lett å sjekke 😊 Anonymkode: d93be...695
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #18 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er du sikker på at du tåler maten når du blir så oppblåst? Har du prøvd å kutte ut visse produkter for å sjekke om det hjelper? Gluten, melkeprodukter, løk, osv? Noen er nok bare sånn, altså. Men det er jo relativt lett å sjekke 😊 Anonymkode: d93be...695 Jeg synes IKKE det er lett å kutte ut gluten og melkprodukter 🙈 gluten finnes jo i ekstremt mye. Så å kutte ut kun pga oppblåsthet og ingen andre plager, sitter litt inne, merker jeg. Tror nok jeg tåler det jeg spiser. Normal avføring (sorry detaljene), og gode dovaner. Har flere i nærmeste krets som faktisk er intolerante, de sliter ekstremt med magen.. det virker også som jeg blir oppblåst uansett hva jeg spiser. Blir mer og mer oppblåst i løpet av dagen. Tror det bare er maten som tar plass? Irriterende er det hvertfall! Men tror likevel ikke jeg synes det er verdt å kutte ut matvarer 😅 Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når det er sent på dagen du blir oppblåst er det kanskje noe med middagen eller noe du ikke tåler så godt. Pasta og melkeprodukter er ikke usunn mat, ei heller trenger det gjøre deg oppblåst. Veldig mye fiber pga frukt og grønstoverload kan gjør en luftig. Kunstige søtstoffer er og noe mange reagerer på. Anonymkode: 84798...a3c Ja, jeg spiser en del frukt og grønt + får i meg litt kunstig søtning i løpet av en dag. Sukrin, sukkerfri brus osv. Ts Anonymkode: 0ba29...9d2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 Samme her, alltid mye luft i magen 🙈 Så lenge jeg bor for meg selv og sitter på hjemmekontor, går det helt fint. Men, et mareritt når jeg er sammen med andre. Å dele rom med venninner på ferie/turer er jo grusomt. Why? Kunne sikkert gjor noe selv mtp kostholdet, men jeg spiser sunt og variert. Tenker å fortsette med det. Men ja, det er ikke optimalt 💨🚽🤭 Anonymkode: c576a...13b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå