Gå til innhold

Hvor ofte trener dere isolert mage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at mange øvelser også tar på magemusklene, som knebøy osv. Men hvor ofte burde man trene bare mageøvelser?

Jeg prøver å få det til to ganger i uka, men må si jeg synes dette er den kjedeligste delen av treninga 😬 noe synlige magemuskler får jeg ikke uansett, da genene mine ikke tillater det 🫢

Anonymkode: 952cd...34a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Det går som endel av treningsplanen min, men trener det aldri helt alene. 

Anonymkode: 11f10...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger aldri isolert mage.

Anonymkode: 342c7...3d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg trenger aldri isolert mage.

Det er nok riktig i seg selv, men jeg mente selvfølgelig "trener" :D 

Skrevet (endret)

Avslutter hver økt med 1 (noen ganger 2) øvelser med isolert mage. Bruker maks 10 min på det, 3-5 ganger i uka. Var så ekstremt tiltak å gidde gjennomføre de første månedene, men nå er det bare innarbeida vane.

Endret av sstinemor
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Aldri. Det går som endel av treningsplanen min, men trener det aldri helt alene. 

Hvilke øvelser gjør du hvor du mener dette inngår? :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok riktig i seg selv, men jeg mente selvfølgelig "trener" :D 

Hehe. Men burde man gjøre det? Er det like viktig som å trene resten av kroppen?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
sstinemor skrev (5 minutter siden):

Avslutter hver økt med 1 (noen ganger 2) øvelser med isolert mage. Bruker maks 10 min på det, 3-5 ganger i uka. Var så ekstremt tiltak å gidde gjennomføre de første månedene, men nå er det bare innarbeida vane.

Kan jeg spørre hvilke øvelser du gjør? :) 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre hvilke øvelser du gjør? :) 

Ts

Veldig glad i captains chair, og crunches i maskin😊 15 reps * 3

Kjører også planke en gang i blant

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe. Men burde man gjøre det? Er det like viktig som å trene resten av kroppen?

Ts

Det er mulig man burde det, det spørs vel på hva man selv ønsker å få til. Selv trener jeg i all hovedsak for å jogge og løpe, i hovedsak med fokus på kondisjon, og det gjør vel at jeg naturlig også trener mage selv om jeg ikke fokuserer på det isolert sett. Jeg har holdt på med det i noen år uten at det skaper "problemer", og tenker at jeg selv i hvert fall ikke har behov for å trene magen spesifikt.

Skrevet

Jeg er kvinne som har født barn og jeg kan skrive under på at det å trene mage er svært viktig, for meg i det minste.  Jeg var godt trent før svangerskap nr en og etter jeg var ferdig gikk jeg med vondt rygg i et år før jeg fikk beskjed av fysio at min vonde rygg bunnet i det faktum at ryggen var godt trent med mye muskler, mens magen ikke, ryggen overkompenserte for manglende støtte i magen. Altså, viktig med balanse mellom mage og ryggmusklene. Jeg trent mye mark og rygghev den gang.

Nå trener jeg mage isolert to ganger i uken, samt at den blir belastet i andre øvelser.

Det skal også sies at jeg hadde en liten diastase etter svangerskapet som ikke hjalp til, så det er absolutt mulig at belastningen magen får ved _din_ trening er nok for deg, men for min del må den med 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Jeg trener mage med noen øvelser hver gang jeg trener. Magemusklerer med på å stabilisere hele kroppen. Jeg ble kvitt mye smerter i ryggen når magen også begynte bidra til å holde meg oppe...

Legger alltid inn en 3*10 crunches med kettlebell og 3*10 bensenk. Ellers kombinerer jeg også med sittende roing og rygghev.

Anonymkode: 6d46a...f69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar mageøvelser i mellom settene på legdays. Russian twist, crunches, flat leg raise, side bend, planke osv. 

Anonymkode: f7bb0...333

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tar mageøvelser i mellom settene på legdays. Russian twist, crunches, flat leg raise, side bend, planke osv. 

Anonymkode: f7bb0...333

Samme. Kjører det i mellom sett når jeg trener ben. Russian twists, land mine twist, ben hev, crunches.

Anonymkode: 0ab70...837

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke øvelser gjør du hvor du mener dette inngår? :)

Ts

crunches, omvendt crunches, situps, planke - alt mens man spenner magemusklene. 

AnonymBruker
Skrevet

Litt for sjelden dessverre. Men, planen er egentlig en gang i uka på slutten av økta. 

Anonymkode: 8a8ca...6f0

Gjest Albbas
Skrevet

Aldri, føler magen får kjørt seg nok gjennom baseøvelser (særlig knebøy) og prioriterer derfor heller andre ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig sjelden og på ingen måte systematisk. 

Anonymkode: 31063...af5

AnonymBruker
Skrevet

Kjører 100reps ulike mageøvelser på benk etter hver økt / evt i mellom sett. 

Anonymkode: 6d48d...cb6

AnonymBruker
Skrevet

I varierende grad etter hver treningsøkt

Anonymkode: 0fbaf...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...