AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg er i graviduke 29, og har morkake forran. Kjenner liv hver dag men ikke alltid så mye. Noen dager mye noen dager lite. Vet liksom ikke hvor mye som er normalt når man har morkake forran. Sparker babyen på siden kjenner jeg jo mer men regner med morkaka tar mye av støyten. Er det noen som har eller har hatt morkake forran som kan fortelle hvordan dere hadd det? Kjente dere tydelige spark ofte hver dag? Eller kunne det være vagt/ikke så mye. Håper dere forstår hva jeg mener Anonymkode: 64010...62e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Jeg er andregangsgravid i uke 30 med morkake foran begge gangene. Må virkelig kjenne etter og konsentere meg, og er ikke uvanlig at jeg har gått hele dagen og setter meg ned i sofaen og tenker «shit, har jeg kjent liv i dag?»😅 kjente aldri de tydelige alienbevegelsene med førstemann heller, ikke engang til termin 😜 Anonymkode: 6d473...efc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er andregangsgravid i uke 30 med morkake foran begge gangene. Må virkelig kjenne etter og konsentere meg, og er ikke uvanlig at jeg har gått hele dagen og setter meg ned i sofaen og tenker «shit, har jeg kjent liv i dag?»😅 kjente aldri de tydelige alienbevegelsene med førstemann heller, ikke engang til termin 😜 Anonymkode: 6d473...efc Åh hjelper mye at du sier dette..💙 Anonymkode: 64010...62e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 To svangerskap, begge med morkaken foran. Med førstemann så kjente jeg tydelige spark hver dag. Skikkelig ubehagelige, harde spark til tider. Med andre så kjente jeg liv, men langt fra like tydelig. Måtte ofte roe ned og kjenne etter. Anonymkode: ae320...cd5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Har morkaka foran denne gongen. Er i veke 20, og om eg legg godviljen aldri så mykje til så må eg vel likevel sei at eg kkkje kjenner noko som helst. Er på ein måte stressa over dette fordi eg har ein forventning om at eg trass i plassering av morkaka burde kjenne noko. Skal på oul i morgon, og er egentlig veldig nervøs kjenner eg. Men prøver å trygge meg sjølv på at det er heilt normalt å ikkje kjenne noko endå (håper eg). Og det at de kjenner lite liv sjølv om de har kome mykje lengre enn meg tyder jo på at det er normalt. Anonymkode: 4a3d9...a34
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Morkaka foran og kjente veldig lite hele svangerskapet. Måtte sette meg ned og dytte magen fler ganger for å kjenne noe. Var veldig mye bekymret, men det var aldri noen avvik på babyen, han sparket bare mye der jeg ikke kjente så godt. Anonymkode: 210ee...e2d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Morkaka foran og kjenner masse. 32+. Mye bevegelse gjennom hele dagen. Når babyen blir såpass stor så kjenner du det uansett hvor morkaka ligger. Hele magen beveger jo på seg. Anonymkode: 24392...035
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Hadde morkaka foran med første, og har det nå også med nr 2. Så har liksom ikke noe å sammenligne med. Med første mener jeg at jeg begynte å kjenne liv først etter oul. Med denne så har jeg kjent fra uke 16, men ikke daglig. Er nå i uke 20 og har begynt å kjenne NOE hver dag, men noen dager nesten ingenting mens andre dager mye. Tror det kommer ann på hvordan babyen ligger osv. 😊 Anonymkode: bdf62...a5c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Morkaka foran og kjenner masse. 32+. Mye bevegelse gjennom hele dagen. Når babyen blir såpass stor så kjenner du det uansett hvor morkaka ligger. Hele magen beveger jo på seg. Anonymkode: 24392...035 Nei, dette gjelder ikke alle. Med min andre hadde jeg morkaken foran og jeg kjente omtrent ikke liv. Bare noen ganger helt nederst, mot blæra. Han lå i seteleie i tillegg, men kjente ingen spark høyere opp. Han er nå tre år og helt frisk. ❤️ Anonymkode: 817e0...5c3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er andregangsgravid i uke 30 med morkake foran begge gangene. Må virkelig kjenne etter og konsentere meg, og er ikke uvanlig at jeg har gått hele dagen og setter meg ned i sofaen og tenker «shit, har jeg kjent liv i dag?»😅 kjente aldri de tydelige alienbevegelsene med førstemann heller, ikke engang til termin 😜 Anonymkode: 6d473...efc Samme her 😊 Anonymkode: 965a7...9dc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 Uke 34 her. 2.svangerskap med morkaken forran. Syns det du beskriver høres likt ut som for meg. Kjente liv hver dag fra uke 24 ca men varierende hvor ofte og hvor sterkt. Nå i uke 34 kjenner jeg nok mange flere av bevegelsene men fremdeles ganske variert fra dag til dag. Noen ganger legger jeg heller ikke merke til alle fordi de ikke kjennes så godt. Må kjenne etter. Så viss det har gått litt lang tid uten at jeg har registrert noe så får jeg i meg litt sukker og legger meg nedpå. Da pleier det bli bra med liv. Var likt med første, alt i orden der også. Anonymkode: accad...b89
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 Altså, jeg kjente ikke at babyen snudde seg 180 grader (sete-/hodeleie) engang i uke 40. Trodde liksom ikke det var noen tvil når de gjør det 😅 Var generelt mye mindre bevegelser enn med de andre der morkaken var bak. Anonymkode: daa1a...266
Ginny Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 Andregangsgravid uke 33 her, hatt morkaka foran begge ganger. Første ungen var en rolig type med svake, seige bevegelser. Han kjente jeg ikke voldsomt mye til. Lillebror derimot har jeg kjent siden uke 14, han er en særdeles aktiv fyr med harde spark og mye bevegelse. Frykter jeg får meg en brutal overraskelse når lillebror kommer ut og ikke er like rolig som skjære på tunet som sin bror 🤭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå