Gå til innhold

Avokado i nett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan oppbevare disse så de blir spiselige? Når jeg kjøper de er de umodne men det virker som de går rett fra å være harde i kjøttet til å bli harde i skall og uspiselige. Har de på benken

Anonymkode: 00455...baa

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar mine blir passelige i kjøleskapet. Det tar sin tid, men føler det fungerer ganske så greit. Har jeg kun helt harde kan jeg ta ut en par dager før jeg vil bruke de, men normalt har jeg bare i kjøleskapet til spisbar. 

Skrevet

Jeg har mine i kjøleskapet. Kan gjerne ta ut noen som står fremme noen dager, slik at de ikke er harde når jeg skal spise de.

AnonymBruker
Skrevet

La de som er moden ligge i kjøleskap og de som er ikke moden enda på benken. (Kjøleskap stopper/senker modningsprosessen, og i romtemperatur går det mye kjappere)

Anonymkode: 996ca...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta ut en, legge den i en pose med epler så modnes den kjappere. De øvrige lar jeg ligge i skuff i kjøleskapet som holder ca 5 grader.
Om jeg bruker bare halve, så lar jeg steinen sitte i og ta på lime eller sitronsaft, pakke den inn i plast og legge den i kjøleskapsskuffen.

Anonymkode: e8858...1f6

AnonymBruker
Skrevet

Legger de oppe på epler.

Epler slipper gass som gjør at andre frukt/grønsaker i nærheten modnes fortrere eventuelt råtner hvis en passer ikke.

Anonymkode: 61bd0...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Men blir avokado i nett fin og spiselig hos dere? Hos meg blir den gjerne værende ganske hard men med steinhardt skall i stedet for å mykne.

Anonymkode: 00455...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...