Gå til innhold

Tips og triks mot grått hår.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 30 og begynner å få en del grått hår. Har farget det mørkt i mange år med hjemmefarge, men ser at fargen ikke sitter så lenge og godt lenger😫. Har også fått en del grått som syns veldig godt! Hva kan jeg gjøre for å skjule det mest mulig? Har vurdert å bare få alt grått, men usikker på om det går og er kledelig? Mammaen min fikk grått hår enda tidligere og mener at jeg nå må bli blond. 

Anonymkode: 51ac4...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mange kler grått hår :) Men om du vil fortsette å farge må du kjøpe farge med høyere dekningsgrad. De vanlige butikkfargene har bare en viss prosent dekningsgrad. Skal stå på pakkene

Jeg tar FO-Ti powder tilskudd som er asiatisk urter som sies å stoppe grått hår, men kan ikke si jeg har merket forskjell 😅

Anonymkode: 2bd5a...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omfavn det gråe håret ditt! Kanskje få en ny frisyre?

Test det ut iallfall og se hva du faktisk synes om det, og hvordan det blir. Kanskje det blir kjempefint?

Anonymkode: 2253f...550

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til frisør og få det gjort skikkelig, med striper som får det grå til å blende inn, eller helfarging. Eller gjør som meg; aksepter det. Jeg hadde litt grått en lang stund, men i slutten av 30-åra så kom det betydelig mer. Nå er der tydelig grå innslag selv om håret mitt fortsatt ser mørkt ut fra avstand. Jeg orka ikke styre med farging, synes det er finere med litt grått naturlig i, enn grå ettervekst. Men skjønner at det kanskje er lettere å akseptere i slutten av 30-åra enn i starten. 

Anonymkode: decca...00c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar❤️.  Jeg burde nok akseptert at det blir mer og mer grått, men kjenner meg egentlig ikke helt klar for det enda😅.      Jeg får spandere på meg noen frisørtimer, og akseptere at det blir lysere enn det er nå og en ny frisyre er egentlig på tide. Kjenner at jeg er litt lei av å farge det så ofte som jeg gjør nå siden det ikke virker som det grå tar til seg farge likevel🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt et spray me farge i på Normal som jeg sprayer i lyggen. Jeg ønsker ikke farge håret😅

Anonymkode: be75a...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fargen fra korres holder bedre da det er henna farge.. jeg har hvite hår og glasshår, så hårfarge bare sklir ut etter veldig kort stund på meg, selv frisørfarge, men henna funker 🙂 

Jeg er riktignok blond fra før, men for et par år siden så valgte jeg å bli enda blondere nettopp for å skjule de hvite hårene bedre. De er irriterende nok mest i skillen , finner lite hvite hår ellers, men er jo også der de syntes best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg begynte å stripe det da jeg fant grå hår. Nå striper jeg det kanskje en gang i håret, og de grå hårene blender veldig fint inn. Lettere med striper med tanke på ettervekst, enn å farge det mørkt.

Anonymkode: 218c9...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 30 og begynner å få en del grått hår. Har farget det mørkt i mange år med hjemmefarge, men ser at fargen ikke sitter så lenge og godt lenger😫. Har også fått en del grått som syns veldig godt! Hva kan jeg gjøre for å skjule det mest mulig? Har vurdert å bare få alt grått, men usikker på om det går og er kledelig? Mammaen min fikk grått hår enda tidligere og mener at jeg nå må bli blond. 

Grått hår kan være lekkert!
Så lenge det ikke er for lyst eller gulaktig. Ville ikke farget selv ihvertfall det ser skikkelig simpelt ut! Det viktigste når man blir grå i håret er uansett å kle seg i farger son kler hud og ikke minst hårfargen. Kan være lekkert å legge inn sjatteringer/striper eller la det bli grått. Rådfør deg m/frisør. 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk for svar❤️.  Jeg burde nok akseptert at det blir mer og mer grått, men kjenner meg egentlig ikke helt klar for det enda😅.      Jeg får spandere på meg noen frisørtimer, og akseptere at det blir lysere enn det er nå og en ny frisyre er egentlig på tide. Kjenner at jeg er litt lei av å farge det så ofte som jeg gjør nå siden det ikke virker som det grå tar til seg farge likevel🤪 

Mange hvite hårstrå man får med alderen er såkalte glasshår. De kalles det fordi de ikke tar til seg farge, de absorberer den ikke, fargen preller av som vanndråper på glass. Det er bare sånn det er, dessverre.

Anonymkode: 96b49...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...