AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg skal ha en type utvendig solskjerming, men vet ikke hvilke. Har store vinduer over hele den ene veggen på huset. Jeg lurer på hvilken type utvendig solskjerming du har og hva det kostet? Eventuelt forslag om hva jeg kan prøve. Har sett på zip screens, men synes det virker ganske dyrt. Anonymkode: 0bfa7...330
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Håper noen kan svare Anonymkode: 0bfa7...330
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Vi har en sydvendt vegg med nesten bare vinduer/terrassedører. I første etasje (stue) gikk vi for en lang markise, da får vi også skygge på terrassen utenfor. I 2 etasje er det 2 soverom med vinduer den veien, der valgte vi screens. Du merker virkelig forskjell på om de er nede eller oppe, uten screeningen blir det som en badstue der oppe. Tror vi betalte 50-60 000,- totalt, brukte markisemannen. Anonymkode: d5662...de9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Vi har utvendige screens, med kontroll via app/telefon. Fordelen er at det skjermer godt uten å ta noe særlig utsikt. At det ikke gjør noe om de blir glemt da de tåler regn og vind. At de er diskret og ikke synes når de er oppe. Og at vi kan styre de også når vi er på reise med tanke på å beskytte møbler. Over uteplass har vi stor markise. Fordel er at den også skjermer mot lett regn. Ulempe er at den ikke tåler noe særlig vind, må tørke, og ikke kan være ute når vi er borte. Betalte vel totalt 120 000 for løsningen. Anonymkode: c60b6...c1d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og at vi kan styre de også når vi er på reise med tanke på å beskytte møbler. Takk for svar. Hvordan beskytter screens møblene? Trodde de hang rett på vinduene? Anonymkode: 0bfa7...330
newman01 Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar. Hvordan beskytter screens møblene? Trodde de hang rett på vinduene? Anonymkode: 0bfa7...330 UV-stråler fra sola får møbler til å falme. Alltid kjekt å ha gardiner eller noe som demper sola Endret 24. mars 2023 av newman01
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 newman01 skrev (55 minutter siden): UV-stråler fra sola får møbler til å falme. Alltid kjekt å ha gardiner eller noe som demper sola Åja, møblene inne! Da er jeg med. Tenkte det var utemøblene. Anonymkode: 0bfa7...330
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for svar. Hvordan beskytter screens møblene? Trodde de hang rett på vinduene? Anonymkode: 0bfa7...330 Møblene inne, ja. De falmer raskt i direkte sollys. Så er kjekt å kunne kjøre ned screens på soldager uten at huset ser ubebodd ut hele døgnet. Anonymkode: c60b6...c1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå