Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har menn som hisser seg opp av at du stiller spørsmål? 
Altså helt vanlige spørsmål. 

Her er samtalen helt normal, og helt ut av det blå så hisser han seg voldsomt opp, bare av at jeg spør om noe. Alt ifra A til Å. 

skjønner ikke hvorfor han holder på sånn, hva årsaken kan være. 
så blir jeg sur, fordi han klikker unødvendig av et helt vanlig spørsmål. Så prøver han da og vri det om til at det er min feil som blir sur, at det alltid er meg som lager diskusjoner og kranglinger sier han, når det i realiteten faktisk kun skjer de gangene han hisser seg opp/klikker og jeg prøver å si fra at det ikke er greit, og jeg evt spør hvorfor han reagerer på denne måten av et enkelt spm, men da blir alt vridd om til meg. Også kommer han med de truslene sine om at nå snakker han ikke mer med meg, nå er vi ferdig, osv. og dette uten at jeg får kommet til ordet, vist jeg prøver å forklare noe, så avbryter han konstant og klikker pga jeg snakker. 

vil han ikke egentlig være med meg? Virker som målet er og legge skylden på meg fordi han ikke klarer og innrømme det, og at han skyver meg vekk fra han. Hele tiden.

Anonymkode: 0631e...faa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løp

Anonymkode: 19f4e...4cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt noe over hvordan du stiller spørsmål. Er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det 

Anonymkode: 363a0...737

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du noe eksempel?

Det kan være han skjuler noe, føler at du graver etter noe, føler seg mistenkeliggjort, stilt til veggs eller avhørt.

Det kan hende du spør mange spørsmål, har en tone du selv ikke legger merke til, er skeptisk og anklagende. Fisker du og graver etter noe eller spør du f.eks om han likte middagen eller hva han synes om den nye sofaen? Maser du generelt mye? Blir han sur etter spørsmål nr 2 eller 32? Er du en sånn type som alltid må snakke, mens han liker godt å kunne være sammen uten å snakke? 

Anonymkode: fa9ad...d22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du tenkt noe over hvordan du stiller spørsmål. Er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det 

Ja, det har jeg. Tenkt mye over det, og jeg stiller helt vanlige spørsmål som alle andre, har spurt andre om dette også. Så er ikke derfor.
ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme tanken hadde jeg. Jeg utviklet et sinneproblem over tid i mitt ekteskap. Enkelte typer spørsmål, hvordan spørsmålene ble stilt og om svarene ble godtatt kunne trigge sinne helt "unødvendig". Det ble en negativ spiral som ikke var bra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Flere som har menn som hisser seg opp av at du stiller spørsmål? 
Altså helt vanlige spørsmål. 

Her er samtalen helt normal, og helt ut av det blå så hisser han seg voldsomt opp, bare av at jeg spør om noe. Alt ifra A til Å. 

skjønner ikke hvorfor han holder på sånn, hva årsaken kan være. 
så blir jeg sur, fordi han klikker unødvendig av et helt vanlig spørsmål. Så prøver han da og vri det om til at det er min feil som blir sur, at det alltid er meg som lager diskusjoner og kranglinger sier han, når det i realiteten faktisk kun skjer de gangene han hisser seg opp/klikker og jeg prøver å si fra at det ikke er greit, og jeg evt spør hvorfor han reagerer på denne måten av et enkelt spm, men da blir alt vridd om til meg. Også kommer han med de truslene sine om at nå snakker han ikke mer med meg, nå er vi ferdig, osv. og dette uten at jeg får kommet til ordet, vist jeg prøver å forklare noe, så avbryter han konstant og klikker pga jeg snakker. 

vil han ikke egentlig være med meg? Virker som målet er og legge skylden på meg fordi han ikke klarer og innrømme det, og at han skyver meg vekk fra han. Hele tiden.

Det er ingen menn som liker mas.

Anonymkode: 551a3...147

• Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det har jeg. Tenkt mye over det, og jeg stiller helt vanlige spørsmål som alle andre, har spurt andre om dette også. Så er ikke derfor.
ts

Godtar du svarene du får? Det som trigget meg var når svarene mine ikke ble godtatt og det hele tiden kom oppfølgingsspørsmål og jeg "følte" at svarene ikke var gode nok.

Har dere andre problemer i ekteskapet som kan trigge stress og sinne hos mannen din?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noe eksempel?

Det kan være han skjuler noe, føler at du graver etter noe, føler seg mistenkeliggjort, stilt til veggs eller avhørt.

Det kan hende du spør mange spørsmål, har en tone du selv ikke legger merke til, er skeptisk og anklagende. Fisker du og graver etter noe eller spør du f.eks om han likte middagen eller hva han synes om den nye sofaen? Maser du generelt mye? Blir han sur etter spørsmål nr 2 eller 32? Er du en sånn type som alltid må snakke, mens han liker godt å kunne være sammen uten å snakke? 

Anonymkode: fa9ad...d22

Eksempel han sier: du har stor rumpe, så kan jeg spørre: syns du jeg har stor rumpe, eller er det kun på tull? 
så blir han hissig/klikker. 
jeg kommer ikke på de andre gangene, for hodet mitt er helt tåkete. 

Jeg vet at han ofte føler på det å bli avhørt/ eller tar alt som kritikk. men det handler ikke om meg men om oppveksten hans, og ting han aldri har fått hjelp til. Virker som det er om å gjøre å angripe meg.

syns ikke jeg maser, snakker helt normalt som alle gjør i et forhold, men får jo følelsen av at jeg bare skal være musestille hver dag, vet aldri når han klikker for noe. 
han vil nok ha det litt stille, men det går jo ikke an å være stille en hel dag. 

han blir sur etter 1 spørsmål. Men også vist jeg spør om noe jeg feks har snakket om flere uker i forveien. 
ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

syns ikke jeg maser, snakker helt normalt som alle gjør i et forhold, men får jo følelsen av at jeg bare skal være musestille hver dag, vet aldri når han klikker for noe. 

Det er tydelig at dere kommuniserer forbi hverandre. Det du oppfater som helt vanlige spørsmål virker det som han kan føles seg angrepet av.

Har selv opplevd det på den måten, det eksen mente var helt oppklarende spørsmål, kunne for meg bli som et "avhør", eller jeg kunne få følelsen av å ikke bli "trodd" og eventuelt det jeg sa ble feiltolket. Har dere havnet i en slik sirkel må dere finne en måte å bryte ut, for tro meg, det blir ikke bedre bare verre med tiden.

• Liker 1
Skrevet

Skulle likt å ha flere eksempler. Med rett ordlyd. 

Ang. rompa.. lurer på hvordan han sa det, sammenhengen. Og hvorfor spurte du om det? Din reaksjon har tydeligvis irritert ham.. For meg ser det ut som det er noe misforståelser i måten dere kommuniserer.

AnonymBruker
Skrevet
Useless skrev (Akkurat nå):

Godtar du svarene du får? Det som trigget meg var når svarene mine ikke ble godtatt og det hele tiden kom oppfølgingsspørsmål og jeg "følte" at svarene ikke var gode nok.

Har dere andre problemer i ekteskapet som kan trigge stress og sinne hos mannen din?

Ja, men jeg tror ikke han selv tror jeg godtar det. Jeg spør for å få et svar, men blir alltid møtt med sinne og ikke et svar. Hadde han svart så hadde jeg sagt okei, ferdig med den. Men han svarer ikke og klikker istedenfor. Hadde skjønt det om jeg ikke godtok svarene men det er ikke det det handler om. 

nei, ikke nå lenger egentlig. Snakker ofte sammen om ting og har samme plan på alt, har spurt han også, så er nok ikke det. Han blir bare fort hissig, og han skal ha ordet i alt og lar meg ikke snakke. Vist jeg prøver å svare han så blir det til at han legger på fordi han nekter og la meg snakke/forklare meg feks, så blir det trusler når jeg prøver å snakke feks.

Gjest Mymlenn
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eksempel han sier: du har stor rumpe, så kan jeg spørre: syns du jeg har stor rumpe, eller er det kun på tull? 
så blir han hissig/klikker. 
jeg kommer ikke på de andre gangene, for hodet mitt er helt tåkete. 

Jeg vet at han ofte føler på det å bli avhørt/ eller tar alt som kritikk. men det handler ikke om meg men om oppveksten hans, og ting han aldri har fått hjelp til. Virker som det er om å gjøre å angripe meg.

han vil nok ha det litt stille, men det går jo ikke an å være stille en hel dag. 

han blir sur etter 1 spørsmål. Men også vist jeg spør om noe jeg feks har snakket om flere uker i forveien. 
ts

Jeg tror ikke han er en god partner for deg, du skriver at han hisser seg opp uten grunn, jeg tror på deg. Altså jeg skriver det fordi av og til trenger man å høre noen utenfra bekrefte det du mistenker. Jeg tenker at det er røde flagg, om han blir så sur eller sint ut av det blå så kan det ende opp med å skade deg og selvfølelsen din på lang sikt. Jeg må bare være ærlig, og det er også nedlatende av han og si at du har så stor rumpe, med mindre det var sagt som et genuint kompliment:) med litt humor

AnonymBruker
Skrevet

Så han gaslighter deg og har et sinneproblem.

Jeg hadde gått. Din mentale helse er verd mer enn dette forholdet.

Anonymkode: 8fbf3...79b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke respekt for deg eller interesse av å connecte og kommunisere. I tillegg har han aggresjonsproblemer og prøver å kontrollere og undertrykke deg, du burde slå opp med denne mannen og finne deg en som respekterer deg, som er engasjert i å snakke med deg og som kan kommunisere på en normal og sunn måte. 

Anonymkode: a7534...461

• Liker 1
Gjest Mymlenn
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men jeg tror ikke han selv tror jeg godtar det. Jeg spør for å få et svar, men blir alltid møtt med sinne og ikke et svar. Hadde han svart så hadde jeg sagt okei, ferdig med den. Men han svarer ikke og klikker istedenfor. Hadde skjønt det om jeg ikke godtok svarene men det er ikke det det handler om. 

nei, ikke nå lenger egentlig. Snakker ofte sammen om ting og har samme plan på alt, har spurt han også, så er nok ikke det. Han blir bare fort hissig, og han skal ha ordet i alt og lar meg ikke snakke. Vist jeg prøver å svare han så blir det til at han legger på fordi han nekter og la meg snakke/forklare meg feks, så blir det trusler når jeg prøver å snakke feks.

Hvis det blir trusler så er det ikke bra, hvis han blir sint på deg når du prøver å si ferdig så er det ikke bra. Man skal være trygg på hverandre i et forhold, også i den daglige kommunikasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Skulle likt å ha flere eksempler. Med rett ordlyd. 

Ang. rompa.. lurer på hvordan han sa det, sammenhengen. Og hvorfor spurte du om det? Din reaksjon har tydeligvis irritert ham.. For meg ser det ut som det er noe misforståelser i måten dere kommuniserer.

Ser den, men som sagt er hodet mitt veldig tåkete nå, og virker som jeg fortrenger alle sånne situasjoner der han klikker, at jeg på en måte glemmer fordi han blir så hissig. 

han sa det rett frem, joda det var jo på tull, men jeg sporte om han mente det, eller om det var tull siden han sier det såpass mye som han gjør, og at han er veldig på at jeg må trene, spise riktig og bli i form. Så derfor lurte jeg på om det var tull eller om han faktisk mente det. Så det var jo ikke et frekt spørsmål, men et helt vanlig spm. 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Han prøver å manipulere deg og legge skylden på deg for hans egne problemer 🤥🙅‍♀️ Stå opp for deg selv og sett grenser 🙌💪

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm etter var du skriver så har han stort behov for å komme seg på sinnemestringskurs. Men det vil ikke gå før du får han til å innse at han trenger det, og han må også ha et ønske om det selv. 

Dere er kommet helt skjevt ut nå, kjenner igjen så mange momenter fra mitt havarerte forhold, eksen min gikk fra meg pga sånne ting og de blir ikke bedre ut av det blå, det blir mest sansynlig verre. For meg måtte det et brudd til for å forstå at jeg måtte få kontroll på mitt sinne som var spunnet ut av kontroll. Hvis du ønsker å beholde han MÅ du få han til å innse at du ikke kan leve som nå og at han må få kontroll på sinnet sitt. Tror ikke det finnes noen annen løsning.🤔

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er slik du beskriver er han ikke noe å samle på. Umoden eller manipulativ.

Anonymkode: 96560...6ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...