AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Har en valp på 7mnd av rase som er kjent for å gi lyd fra seg. Foreløpig har det ikke være noe særlig, ikke når det ringer på, kun nå og da hvis jeg er treg til å tilberede hundematen eller hvis vi treffer på særdeles mistenkelige typer ute på nattestid😅. Blir det mer bjeffing når hunden kommer lengre inn i unghundalder/voksen eller har jeg vært heldig med eksemplaret? Anonymkode: 3438d...2dc
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Kommer jo an på hvorfor rasen bjeffer mye. Er det en chihuahua eller beagle liksom. Er det jakt, vakt eller varsling de driver med. Anonymkode: c4f4a...ea5
Troyamin Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Mange starter etter den fysiske modningsfasen er over.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har en valp på 7mnd av rase som er kjent for å gi lyd fra seg. Foreløpig har det ikke være noe særlig, ikke når det ringer på, kun nå og da hvis jeg er treg til å tilberede hundematen eller hvis vi treffer på særdeles mistenkelige typer ute på nattestid😅. Blir det mer bjeffing når hunden kommer lengre inn i unghundalder/voksen eller har jeg vært heldig med eksemplaret? Anonymkode: 3438d...2dc Hør fra deg igjen når hunden er 1,5 år. Anonymkode: a0e36...c65
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 dette er veldig individuelt. Kanskje den er trygg på sine omgivelse. Små hunder som jack r etc bjeffer mer enn større hunder fx. Min er stor og kjent som en varsler men bjeffer nesten aldri. 17 mnd. Anonymkode: 39d59...9da
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har en rase som er kjent for å bjeffe MYE, og det gjør den også. Støtt! Er til å bli sprø av. Shetland sheepdog. En annen familie jeg kjenner som har akkurat samme rasen, også en tispe, har et individ som ikke gir et knyst fra seg. Det hender det kommer et par bjeff når det ringer på døra, men ellers er hun helt stille. Utrolig. Det trodde jeg ikke eksisterte i den rasen. Men de var altså heldige med sin. Kjenner flere som har samme rasen, og alle bjeffer. Noen ganger er det ikke råd å utveksle et ord om jeg treffer dem på gata med hunden(e) en gang, fordi de setter i gang å bjeffe som bare det når man begynner å prate. Anonymkode: 1c0d9...e24
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Vår begynte når han var rundt 8-9 måneder. Bjeffet litt før det også, men da tok det helt av. Bjeffet på alt og alle, og alle lyder utenfor. Nå er han 10 måneder, og det har blitt litt bedre etter at vi ble strengere på det. Prøvde alt mulig annet først, men det hadde ingen effekt. Håper det roer seg enda mer når han er over puberteten. Når det er sagt, noen hunder bjeffer jo lite selv om rasen generelt bjeffer en del. Anonymkode: 7b523...8d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå