AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Del Skrevet 22. mars 2023 Hei! Jeg er over 30 og har de siste 5 årene slitt veldig med kviser. Dette er ofte kviser som blir store og røde, og som ligger under huden som man ikke kan klemme ut puss på. Området får nesten en hevelse og blir «betent». Det ene kinnet mitt har store, dype og røde arr. Jeg klemmer aldri ut kviser både fordi det «ikke er noe» å klemme ut og fordi jeg selvfølgelig er redd for å etterlate arr. Til tross for at jeg hverken klemmer eller tar på området, så ender kvisene opp med å lage arr allikevel og etterlater seg store runde og røde arr. Et kjempe sårt problem!! Noen som har gode erfaringer for å fjerne arr?? Jeg er interessert i hudlege, men samtidig redd for å prøve dette i frykt for at behandling på arr skal gjøre ansiktet mitt verre enn utgangspunktet.. Hva slags behandling har gitt effekt på dere? Anbefalinger? Anonymkode: ce4f1...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Del Skrevet 22. mars 2023 Kom deg til hudlege. Har aldri opplevd at behandling derifra vil gjøre det verre. Vanlig behandling er både innvortes og utvortes. Anonymkode: 51f5d...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Del Skrevet 22. mars 2023 Har hatt det helt likt. Har prøvd mange forskjellige behandlinger. Først tok jeg en kur med isotretinoin i 6 mnd,huden roet seg fint og fikk ikke kviser lenger. Måtte vente noen måneder før jeg startet med behandlinger. Først tok jeg subcision med radiesse og deretter 3 behandlinger med erbium yag. Må ta 2 til erbium yag laserbehandlinger og det skal jeg ta til høsten. Co2 laser og er veldig bra. Det spørs litt hvilken type arr en har også, for da er det ulike behandlinger som skal til. Jeg har ellers opp gjennom årene prøvd kjemiske peelinger,Co2 laser,microneedling osv. Det hjalp ikke så veldig. Microneedling vil ikke hjelpe så mye på dype akne arr. Det hjalp litt på overfladiske arr. Finn deg en god hudlege. Anonymkode: 00e19...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har hatt det helt likt. Har prøvd mange forskjellige behandlinger. Først tok jeg en kur med isotretinoin i 6 mnd,huden roet seg fint og fikk ikke kviser lenger. Måtte vente noen måneder før jeg startet med behandlinger. Først tok jeg subcision med radiesse og deretter 3 behandlinger med erbium yag. Må ta 2 til erbium yag laserbehandlinger og det skal jeg ta til høsten. Co2 laser og er veldig bra. Det spørs litt hvilken type arr en har også, for da er det ulike behandlinger som skal til. Jeg har ellers opp gjennom årene prøvd kjemiske peelinger,Co2 laser,microneedling osv. Det hjalp ikke så veldig. Microneedling vil ikke hjelpe så mye på dype akne arr. Det hjalp litt på overfladiske arr. Finn deg en god hudlege. Anonymkode: 00e19...0fa Mikroneedling har hjulpet på et smalt og dypt arr jeg har i ansiktet. Men det er ikke kjempedypt, det er helt i overflaten, men er litt nedsunket. Anonymkode: f05cd...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mikroneedling har hjulpet på et smalt og dypt arr jeg har i ansiktet. Men det er ikke kjempedypt, det er helt i overflaten, men er litt nedsunket. Anonymkode: f05cd...d7e Kan godt stemme,arrene er forskjellige. Jeg har f eks 3 forskjellige typer så på noen har microneedling hjulpet,jeg har tatt 6 behandlinger av det. Hadde heller satset på laser. Anonymkode: 00e19...0fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 Samboeren min hadde acne-arr over hele ansiktet, men har tatt laserbehandling (4 omganger) og nå er det nesten borte Anonymkode: 0252c...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Samboeren min hadde acne-arr over hele ansiktet, men har tatt laserbehandling (4 omganger) og nå er det nesten borte Anonymkode: 0252c...6ab Var de dype eller bare rødfarge / fargede? Anonymkode: f05cd...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaktusfruen Skrevet 19. mai 2023 #8 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 16.32): Samboeren min hadde acne-arr over hele ansiktet, men har tatt laserbehandling (4 omganger) og nå er det nesten borte Anonymkode: 0252c...6ab hvilken type laser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Del Skrevet 22. mai 2023 Hudpleieprodukter med retinol og laser skal visst hjelpe mot arr. Men først må du få kontroll på de aktive utbruddene. Jeg er ingen ekspert men høres ut som du har hormonell akne? Anonymkode: fc2f8...92f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #10 Del Skrevet 4. august 2023 Noen flere som kjenner til behandling for arr? Anonymkode: f05cd...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå