Gå til innhold

Har du oppgitt din (relativ nye) samboer som "nærmeste pårørende"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i 9 måneder. Vi har begge voksne barn på hver vår kan og jeg har også begge foreldrene i behold.

Hadde fra før oppgitt min far og mine barn som "nærmeste pårørende" (på jobb og i Helsenorge (tror jeg?)

Har tenkt å legge til samboeren min også, for ellers vil vel ikke han slippes til hvis jeg f.eks faller i koma eller noe veldig alvorlig. Er det ikke slik? Er en såpass ny samboer "kvalifisert" til å være nærmeste pårørende? Jeg syns at min kjæreste er det, men vet ikke hva han tenker om meg i den sammenhengen.Hvordan har dere gjort det?'

Anonymkode: 17d6b...739

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært samboer i 9 måneder. Vi har begge voksne barn på hver vår kan og jeg har også begge foreldrene i behold.

Hadde fra før oppgitt min far og mine barn som "nærmeste pårørende" (på jobb og i Helsenorge (tror jeg?)

Har tenkt å legge til samboeren min også, for ellers vil vel ikke han slippes til hvis jeg f.eks faller i koma eller noe veldig alvorlig. Er det ikke slik? Er en såpass ny samboer "kvalifisert" til å være nærmeste pårørende? Jeg syns at min kjæreste er det, men vet ikke hva han tenker om meg i den sammenhengen.Hvordan har dere gjort det?'

Det bestemmer du selv 

Anonymkode: e36db...2d3

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Han er jo det. 

Jeg har fremdeles min eks-samboer som nærmeste pårørende (etter avtale selvsagt), da jeg ikke har annen familie her jeg bor, og synes det er litt heftig å ha 19 år gammel datter. 

Anonymkode: 1652c...22f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har vært samboer i 9 måneder... Er en såpass ny samboer "kvalifisert" til å være nærmeste pårørende? 

Ja. 

Anonymkode: a93dd...789

AnonymBruker
Skrevet

Nei det kunne aldri falt meg inn før et lengre samboerskap eller giftemål 

Anonymkode: 67761...67f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp. Han er jo det. 

Jeg har fremdeles min eks-samboer som nærmeste pårørende (etter avtale selvsagt), da jeg ikke har annen familie her jeg bor, og synes det er litt heftig å ha 19 år gammel datter. 

Jeg har min fraseparerte kone fortsatt som nærmeste pårørende, da jeg heller ikke har familie i nærheten. Har ikke fått meg til å endre det ennå i allefall, siden sønnen min er for ung til å være nærmeste pårørende. Hvis hun ønsker at jeg skal fjerne henne så vil hun selvfølgelig få det som hun vil.

Skrevet

Jeg synes du skal begynne med å snakke med han om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har satt opp min eks av samme grunn; det blir dessuten han som må ta seg av vårt felles barn om noe skjer meg. 

Anonymkode: e30f2...4a2

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke? det  flytte inn sammen med noen er vel et uttrykk for en intensjon om å dele livet med hverandre?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte nylig oppgi nærmeste pårørende å fikk da tenkt igjennom dette. Jeg har ikke samboer men kjæreste. Når jeg skulle oppgi pårørende var det ikke naturlig å oppgi han så jeg valgte min voksne datter. MEN, hvis noe skjer meg vil jeg jo egentlig at han får vite det. Min datter kjenner han ikke enda så hun ville ikke ha varslet han… Jeg er fortsatt på at datteren min er min nærmeste pårørende men jeg må finne en løsning så min kjære får beskjed om det er noe…

Anonymkode: 086b9...2dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fordi? Det er vel greit om vedkommende blir kontaktet om noe skulle skje med deg? 

Anonymkode: 6f8b8...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Ja :) han står oppført som nærmeste pårørende. Vært sammen i 9 år og samboere i 5 år :) vet ikke om foreldrene automatisk blir kontaktet om de ikke får tak i nærmeste pårørende?

Anonymkode: d1447...b90

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært omvendt, at det var din kjære som skulle avgjøre hvem som skulle være nærmeste pårørende: hva hva hadde du følt/tenkt hvis din samboer nei til å oppgi deg som nærmeste pårørende, eller han var i tvil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...