AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har det siste året begynt å stole mer og mer på mine to småsøsken. I min familie har jeg ikke kunnet stole noe særlig på noen av dem, søsknene mine forteller ting videre til foreldrene mine og foreldrene mine forteller ting til småsøsknene mine. Foreldrene mine er mildt sagt dømmende og fordomsfulle og har en tendens til å klage på alt jeg gjør og blander seg i hvem jeg er venner med og hvem jeg er sammen med. De blander seg og snakker nedlatende om venner og kjæreste til meg og søsknene mine. Noen ganger når jeg blir ekstra sint eller lei meg, spør småsøsknene mine hva som er galt og jeg forteller dem. Dette hender de at de forteller videre til foreldrene mine også blir jeg konfrontert fra foreldrene mine om at jeg ikke er til å stole på siden jeg fortalte til mine småsøsken. Mine småsøsken er i alderen hvor de er i slutten av ungd skole, starten av vgs alder. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg ikke greier å bøye meg etter både søsken sin tillitt og foreldrene mine sin. Hvem skal jeg velge/prioritere..? Anonymkode: 14a3c...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har det siste året begynt å stole mer og mer på mine to småsøsken. I min familie har jeg ikke kunnet stole noe særlig på noen av dem, søsknene mine forteller ting videre til foreldrene mine og foreldrene mine forteller ting til småsøsknene mine. Foreldrene mine er mildt sagt dømmende og fordomsfulle og har en tendens til å klage på alt jeg gjør og blander seg i hvem jeg er venner med og hvem jeg er sammen med. De blander seg og snakker nedlatende om venner og kjæreste til meg og søsknene mine. Noen ganger når jeg blir ekstra sint eller lei meg, spør småsøsknene mine hva som er galt og jeg forteller dem. Dette hender de at de forteller videre til foreldrene mine også blir jeg konfrontert fra foreldrene mine om at jeg ikke er til å stole på siden jeg fortalte til mine småsøsken. Mine småsøsken er i alderen hvor de er i slutten av ungd skole, starten av vgs alder. Jeg er kommet til et punkt hvor jeg ikke greier å bøye meg etter både søsken sin tillitt og foreldrene mine sin. Hvem skal jeg velge/prioritere..? Anonymkode: 14a3c...4f9 ***Med "noen ganger når jeg blir ekstra sint eller lei meg" mener jeg av ting mine foreldre har sagt Anonymkode: 14a3c...4f9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Generelt mener jeg at loyaliteten bør ligge først og fremst hos dere søsken. Men da må jo dine søsken vise at de er verd tillit. Når du ikke kan stole på verken dem eller foreldrene deres så ville jeg passet på å holde endel for meg selv. Anonymkode: 8d60f...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Søsknene dine er jo fortsatt bare barn og har ikke modenheten til en voksen enda. Dine foreldre derimot er mer ansvarlige for sin oppførsel. Hvis dere alle er oppvokst med dømmende foreldre ville jeg holdt lojaliteten hos søsken, de vil etter hvert bli eldre og forstå konflikten bedre. Anonymkode: 4b045...70c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 I min familie har ingen søsken kontakt, og kommer ikke overens. Alle kommer godt overens med foreldre, og stiller opp på høytider for foreldre sin del, så gjør med det hva du vil 🙃 Nå når foreldre er døde er det fremdeles ingen søsken som orker kontakt og en etter en har de blokkert alles telefonnumre og sluttet med julegaver og generelt å møtes. Veldig trist, men har gjort noe med holdningen min angående søsken. Foreldre elsker deg, det gjør ikke søsken, de bare holder ut med deg til de kan slippe. Noen er heldige og har god kjemi med søsken, men det virker som de nesten er mer venner enn søsken på det punktet? Så nei, foreldrene dine betyr mest. Det er tross alt vanligvis de som har gjort alt for deg også oppigjennom. Anonymkode: b8d96...171 1
Million Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Hvorfor skriver du at du har begynt å stole mer og mer på dine søsken, når de gang på gang bryter tilliten og plaprer til dine foreldre? Jeg hadde holdt munn og ikke fortalt noe om privatlivet mitt overfor en så dømmende og kjeftende familie. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Helt ærlig, jeg hadde trukket meg unna alle. Jeg har selv familie som er dømmende, mye sladder og drama. Det er sårt å ta avstand, men fint å kunne puste uten all styret. Anonymkode: b9eab...098 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Jeg stoler mye mer på lillebrødrene mine enn foreldrene. De har vært der hele livet for meg. De betyr svært mye for meg Anonymkode: cf1af...66f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 Du kan tydeligvis ikke stole på søsknene dine, når de forteller ting videre til foreldrene dine. Høres ikke ut som du kan bruke egen familie til å snakke om vanskelige ting i det hele tatt. Har du ikke noen gode venner du kan stole på? Anonymkode: c0a1e...422 1
Lorieen Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Ingen av dem. Folk som sladrer er siste sort. Hold dem på en armlengdes avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå