Gå til innhold

Hvor mye betale for utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En ikke bekjent har bedt meg i bryllup (overnatting + reise) og utdrikningslag. Jeg har blitt spurt om mitt budsjett. 

Det blir allerede blir ganske dyrt med reise og overnatting til bryllupet.. Men vil ikke virke kjip. Derfor, hva er vanlig å oppgi som budsjett? Jeg har ikke spesielt mye å gå på grunnet jobbsituasjon. 

Anonymkode: 65549...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde ikke deltatt. Betaler kanskje 500 kr + drikke til meg. Hadde det vært søsken eller bestevenn hadde jeg betalt mye mer, men ikke for en bekjent. 

Si det som det er, at du har sjekket pris på reise og overnatting og at det er for dyrt for deg. Du må også potensielt ta fri fra jobb, ha hund/kattepass og har mye å gjøre for tiden. 

Anonymkode: ab182...4a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke deltatt om jeg måtte ut med over 500 kr

Anonymkode: 39084...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må også potensielt ta fri fra jobb, ha hund/kattepass og har mye å gjøre for tiden. 

Barnepass iallfall... 💸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker said:

En ikke bekjent har bedt meg i bryllup (overnatting + reise) og utdrikningslag.

En person du ikke kjenner??

Anonymkode: 77f22...c43

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utdrikkingslag koster jo gjerne 1500-2000, som er litt mer enn det faktisk koster å gå it og drikke og spise en helaften ute. 

Vil du ikke så vil du ikke. Fair det. 

Anonymkode: cb8e5...08d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva ditt budsjett er må du jo bestemme selv, men jeg hadde ikke prioritert å delta på et utdrikningslag som kostet mer enn 500 kroner.

Anonymkode: 3d455...c3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

En person du ikke kjenner??

Skrivefeil. Bekjent 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Utdrikkingslag koster jo gjerne 1500-2000, som er litt mer enn det faktisk koster å gå it og drikke og spise en helaften ute. 

Vil du ikke så vil du ikke. Fair det. 

Anonymkode: cb8e5...08d

Per person? 

Jeg drikker ikke, så kanskje derfor jeg reagerer på prisen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vært i utdrikningslag som har kostet alt fra 1500-5000.. noe er jo med dyre opplevelser, reise og overnatting... 

For min del spørs det mye hva som er inkl. I prisen. 

Bedre om de som arrangerer setter opp ulike alternativer med prisoversikt for hvert forslag så stemmer deltakerne på det de ønsker mest. Viktig å ha alternativ i alle prisklasser. 

Da ser man også litt hva folk er villig til å betale. 

Anonymkode: f97cb...565

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Per person? 

Jeg drikker ikke, så kanskje derfor jeg reagerer på prisen 

Har vært med i dyrt utdrikningslag uten alkohol også jeg. Gokart, spabehandling og middag ute. Ble vel rundt 2300,- Per pers (alt etter hva folk spiste og hvilke behandlinger som Ble bestilt) 

Veldig kjekt utdrikningslag med både avslapping og litt action. Trenger ikke alltid være alkohol involvert 😉

Anonymkode: f97cb...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skrivefeil. Bekjent 😂

En bekjent? Altså ikke venn en gang?

Om det er en periferi bekjent så hadde jeg nok verken deltatt i bryllupet eller i utdrikningslag.

Men å si at det er kostbart for deg å delta i bryllupet kan du fint si at det er begrenset til hundrelapper )men om det er på et annet tidspunkt enn bryllupet så er en deltakelse i utdrikningslag i tillegg ikke aktuelt).

ikke bry deg om 'å virke kjip'. Du har dine begrensinger, vær ærlig om det.

Anonymkode: b01d2...808

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ikke er naturlig at en absolutt må delta på utdrikkingslag, selv om en er invitert i bryllup. Det blir veldig dyrt om en må reise bort, overnatting og deltakelse på aktiivtet, mat og drikke. 

Hold deg til bryllupet, og si du står over utdrikkingslaget. Jeg har ikke sett at venner reiser veldig langt for utdrikkingslag, det er kun de aller nærmeste som gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hoho.. Å delta på utdrikningslag og betale over tusen kroner er veldig uaktuelt. Det er det ikke verdt. 

Anonymkode: f59cb...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ringt. Vært åpen. Hørt hennes tanker og ønsker. Vært ærlig om det ble for mye. 

Skriftlig kommunikasjon er drepen når det gjelder relasjoner. 

Anonymkode: b4a87...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, AnonymBruker said:

En ikke bekjent har bedt meg i bryllup (overnatting + reise) og utdrikningslag. Jeg har blitt spurt om mitt budsjett. 

Det blir allerede blir ganske dyrt med reise og overnatting til bryllupet.. Men vil ikke virke kjip. Derfor, hva er vanlig å oppgi som budsjett? Jeg har ikke spesielt mye å gå på grunnet jobbsituasjon. 

Jeg ville si det ikke var mulig for meg å delta i utdrikningslaget, bare bryllupet. Jeg er ikke gjerrig, men jeg vil heller ikke ruinere meg selv unødvendig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde ikke deltatt om jeg måtte betale mer enn 500 og om jeg måtte reise hadde jeg ikke deltatt i det hele tatt. Bryllup er dyrt nok som gjest i seg selv om man ikke skal betale massevis for utdrikningslaget også. Det er faktisk ikke nødvendig å ha utdrikningslag med spa, go cart eller helg i Barcelona som koster en tusenlapp eller to eller mer for de som er med. Ditt utdrikningslag er, i motsetning til hva enkelte ser ut til å tro, ikke årets happening for alle involverte.

Anonymkode: 1dc9c...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 8.15):

Jeg hadde ikke deltatt om jeg måtte betale mer enn 500 og om jeg måtte reise hadde jeg ikke deltatt i det hele tatt. Bryllup er dyrt nok som gjest i seg selv om man ikke skal betale massevis for utdrikningslaget også. Det er faktisk ikke nødvendig å ha utdrikningslag med spa, go cart eller helg i Barcelona som koster en tusenlapp eller to eller mer for de som er med. Ditt utdrikningslag er, i motsetning til hva enkelte ser ut til å tro, ikke årets happening for alle involverte.

Merkelig holdning. For gode venner kan jeg mer enn gjerne både reise for å delta, og legge noe i det. Jeg vet hvor stort det føles for de og jeg vil gjerne bidra til å gjøre det til en minnerik opplevelse! Tenker at utdrikningslag ofte gjenspeiler bryllupet litt. Om brudeparet virkelig bjudar på og legger mye i dagen så føles det naturlig å gjøre det samme med utdrikningslag fordi de er over snittet opptatt av detaljer. Om brudeparet kjører et veldig enkelt bryllup, så foretrekker de kanskje at man gjør mindre ut av det. 

Anonymkode: e3d28...0f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merkelig holdning. For gode venner kan jeg mer enn gjerne både reise for å delta, og legge noe i det. Jeg vet hvor stort det føles for de og jeg vil gjerne bidra til å gjøre det til en minnerik opplevelse! Tenker at utdrikningslag ofte gjenspeiler bryllupet litt. Om brudeparet virkelig bjudar på og legger mye i dagen så føles det naturlig å gjøre det samme med utdrikningslag fordi de er over snittet opptatt av detaljer. Om brudeparet kjører et veldig enkelt bryllup, så foretrekker de kanskje at man gjør mindre ut av det. 

Anonymkode: e3d28...0f6

Det er en vesentlig forskjell. I bryllupet er det brudeparet som betaler alt og velger hva de vil ha etter økonomi. På utdrikningslaget må gjestene betale og har bare to valg: enten betalt alt eller bli hjemme. Det er ingen grunn til at et utdrikningslag må være dyrt bare fordi brudeparet har et dyrt bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...