AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Vi har slitt litt det siste året. Vært gjennom en tung periode. Vi satt å pratet i går. Jeg er ufør, dvs bestandig hjemme. Dag og kveld. Vi har to barn på 13 og 15. Mannen jobber fult, har litt slitsom jobb. Som innebærer mange telefoner, kan ha alt fra 30-50 telefonsamtaler i løpet av arb.dagen, mange som er innom kontoret hans i løpet av dagen, møter. Så sa han i går kveld: han skulle ønske han hadde mer alenetid. Et par ettermiddager i uken han kunne sitte i sofaen, i stillhet, hvile hodet. At han aldri var alene.... Hvordan hadde du tatt det? Altså jeg bor nå her. Følte jo meg rett og slett som en pest og en plage?! Anonymkode: 5323c...889 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 22. mars 2023 At han var sliten, la mannen få litt alenetid en gang i blandt uten og skulle ta det så personlig Anonymkode: 6bd18...4cc 249 8 54
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 22. mars 2023 Jeg tror det er veldig sunt og bare ha litt alenetid, helt for seg selv. Kan du ikke ta deg en tur ut? Eller han ta seg en tur ut? Virker som om hodet hans rett og slett trenger litt avkobling og da er det kanskje best om du drar ut en tur om helsa tilsier det? Besøke en venninne, dra på kino, gå en tur ute eller lignende. Anonymkode: 55a84...637 77 4 12
Populært innlegg Forundret.. Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 22. mars 2023 Han gir jo bare uttrykk for ett behov. Han ønsker å dekke dette behovet og hva er nå galt med det? Som ufør burde du kanskje ha større forståelse for dette ( jeg velger nå å tro det). 101 4 22
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så sa han i går kveld: han skulle ønske han hadde mer alenetid. Et par ettermiddager i uken han kunne sitte i sofaen, i stillhet, hvile hodet. At han aldri var alene.... Hvordan hadde du tatt det? Altså jeg bor nå her. Følte jo meg rett og slett som en pest og en plage?! Han sa vel ikke at du var en pest og en plage? Det han mente, er at han trenger litt alenetid. Så enkelt som det. Noe jeg har 100 % forståelse for. Men da bør du også få det samme om du har behov for stillhet og egentid. Anonymkode: ba231...c97 37 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Hadde hatt stor forståelse for det, men det spørs jo hvorfor du er ufør, og om du har noe sted å gjøre av deg. Vi har stort hus, så noen ganger sender jeg mannen ned i kjellerstuen så han kan se på film, hvile osv om han er sliten. Vi har baby og en på 2 og ei på 11 så ikke bare bare å gå ut på kvelden så han får vært alene. Anonymkode: 39049...85f 10 1 1
Populært innlegg Million Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 22. mars 2023 Du får jo dekket ditt alenebehov dagen lang når mann er på jobb og unger på skole. Så hvorfor er det så hårreisende at mannen din også ønsker å hvile hodet uten inntrykk og mas fra andre en stund nå og da? Jeg forstår ham godt. Du kan gi han en time et par ganger i uka vel? Gå deg en tur, eller dra for å ukeshandle eller gjøre ting utenfor huset. 95 2 19
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Jeg forstår ham godt. Det er nok krevende å komme hjem til en som har vært hjemme hele dagen og er sulteforet på voksenkontakt, når man selv prater med folk og løser problemer hele dagen. Her jobber vi heldigvis krevende jobber begge to, og det er helt naturlig å synke ned i hver sin sofa i hvert sitt rom noen timer. Begge har det samme behovet for ro og stillhet. Anonymkode: 52a8e...e6d 40 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han sa vel ikke at du var en pest og en plage? Det han mente, er at han trenger litt alenetid. Så enkelt som det. Noe jeg har 100 % forståelse for. Men da bør du også få det samme om du har behov for stillhet og egentid. Anonymkode: ba231...c97 Du får jo egentid når barna er på skolen, så se bort i fra den siste setningen Anonymkode: ba231...c97 7 2
svartkatt Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 Hvordan hadde du følt det om du ikke hadde all den alenetiden du har når han og ungene er på jobb og skole? 14 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 Jeg også har en veldig slitsom jobb, og jobber mye. Jeg tror jeg hadde blitt gal om jeg aldri fikk være litt alene etter jobb ( er nok derfor jeg bor alene 😅) Skjønner jo at det ikke er så lett for deg når dere bor sammen selvfølgelig . Men hva med og finne på noe utenfor hjemmet et par timer av og til, sånn at han får hente seg inn igjen? Anonymkode: c10a0...320 13 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 Gi ham da noe alenetid. Enten kan han få reise bort en natt eller to, eller så kan du ha med deg ungene bort en natt eller to. Fullt forståelig at han kan ha det behovet når det alltid er folk rundt ham ellers. Anonymkode: 76c14...3f4 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Forstår mannen din veldig godt. Jeg har også behov for å være hjemme alene av og til. Anonymkode: 373e1...ff3 12 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 Oi, du overreagerer 😳 Jeg er også ufør og mannen min har sagt det samme til meg. Jeg har bare sagt at det forstår jeg veldig godt! Også har jeg tatt med barna ut så han kan være alene litt av og til. Alle trenger alenetid! Anonymkode: 1b414...9a7 32 3 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 Jeg er avhengig av alenetid. Dette er ting som det kan være vanskelig å snakke om når man har vært i et forhold en stund. Tror det er viktig å ta den praten tidlig. TS; du må ikke tro at han er ute etter å gå fra deg eller noe slikt. Forsøk å ikke ta det personlig. Sett deg heller ned sammen med ham og så kan dere sammen finne ut hvordan dere kan løse det. Anonymkode: bc214...ebc 7 4
Blåttvann Skrevet 22. mars 2023 #16 Skrevet 22. mars 2023 Jeg skjønner han veldig godt! Er du aldri hos venninner eller gjør ting alene på kveldene eller i helgene? Kunne du kjørt deg en tur, gått på shopping eller gjort noen gjøremål på kvelden så han fikk litt fred? Lar du han være litt i fred innimellom, eller går skravla konstant? Snakker dere om ting som interesserer han, eller går det i f.eks sykdom, barn og gjøremål? Spør du hvordan dagen hans har vært slik at han kan ventilere? 8 1 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #17 Skrevet 22. mars 2023 Skjønner mannen din VELDIG godt.. Anonymkode: 77003...2d6 15
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Skrevet 22. mars 2023 Rimelig egoistisk å ikke komme han i møte, men tenke meg meg meg. Uten han hadde ikke du kunne levd slik du gjør pga ufør økonomi. Hva med å sette pris på det at han er en god mann som jobber hardt for familien sin? Du tar han for gitt og fortjener han ikke etter min mening. Anonymkode: a3d6b...87c 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #19 Skrevet 22. mars 2023 Hos oss er det akkurat likt, bare motsatt. Mannen er hjemme hele tiden. Jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer alenetid enn jeg har. Det hender han reiser bort en helg, selv om jeg da er hjemme alene med barna, er det faktisk deilig (de er relativt store så ikke mye mas fra dem). En sjelden gang er han hos en kompis. Kunne gjerne sett at han var ute fast på en aktivitet en gang i uken. Det er han forsåvidt, men det er på dagtid når jeg er på jobb. Det er godt for alle å komme seg litt ut, også deg. Og jeg skjønner så utrolig godt hvor sliten mannen din må være med så mange telefoner og besøk på kontoret - full forståelse for at han ønsker seg et par timer i uken alene for seg selv. Har ikke noe med deg å gjøre. Anonymkode: 9181e...c47 5 1 2
Gjest BasicBlondie Skrevet 22. mars 2023 #20 Skrevet 22. mars 2023 Alenetid er viktig for alle! Jeg forstår han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå