AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Hei. Er ikke ute etter «hets» fordi vår katt skal ha kattunger. Dette er første gang hun går gravid, og kattungene har en trygg plass å bo når de er klar og pus skal steriliseres. jeg har ikke vært borti dette før, og lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg kom hjem fra jobb 18 januar, å da var pus ute med en hannkatt. Det er nå gått 8 uker idag, altså 63 dager. Hun er stor, jeg kjenner kattungene. Er ikke kommet noe melk i jura, og pus er mye sint og beskyttende. noen som vet hvor lenge de går, og evt når melka kommer? Snakket med en veterinær, å han sa 60 dager. Er så redd jeg ikke skal være hjemme når det skjer, men hun klarer seg nok fint! Anonymkode: 68a79...293
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Vanligste drektighetstid er mellom 63-65 dager, men alt mellom 60-71 er normalt. Så pus vil nok nedkomme når som helst. Melk kan du merke når tid for fødsel nærmer seg, så det kommer nok til småttingene er ute. Anonymkode: cfb03...860 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Hvor gammel er katten din? 😊 Anonymkode: 43ebf...297
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Bare lag til noen esker til henne rundt forbi (fødekasser). Da min var gravid var jeg veldig nervøs for hvordan det ville gå da jeg aldri hadde hatt kattunger før. Men det var veldig merkbart når kattemor var i fødsel. Da mjauet hun og sto utfor soveromsdøra mi og var veldig kontaktsøkende gjennom hele fødselen. Selv om hun ikke var den mest kosete katten før graviditeten akkurat. Fødselen gikk av seg selv og hun ordnet opp alt selv, men jeg var tilstede og sørget for næringsrik mat og drikke. Etter fødsel så var jeg overrasket over hvor flinke kattene er. De lærer kattungene alt selv ( jeg leste meg selvsagt opp på temaet). Det var helt fantastisk å få overvære fødsel og utrolig stort for ungene å følge kattungene sin utvikling. Når de var store nok til å gis bort sto to familier som vi kjenner klar for å ta i mot. De hadde letet etter kattunger lenge. så jeg misunner deg dette. Skulle gjerne opplevd det i gjen. Det er sååå koselig med kattunger🥰 Bare se bort i fra alle trollene her inne. Nå har skaden skjedd og da må dere bare gjøre det beste ut av situasjonen og kose dere med det. Anonymkode: b4122...05f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Sørg for å ha morsmelkerstatning til katter i hus. Selges på dyreklinikker. Anonymkode: b3cc7...677
_popcorn_ Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Ryddet for brukerangrep og avsporinger. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå