Gjest Manic Skrevet 30. desember 2005 #1 Skrevet 30. desember 2005 Jeg vil slå et lite slag for denne viunderlige olje! Har bare hatt den to uker og smører inn både ansikt og kropp, og det funker allerede. Huden har blitt klarere og kvisene har ikke poppet opp siden jeg begynte Jeg bruker den som underlag før jeg påfører vanlig fuktighetskrem, og alene om natten. Har hørt at den er bra for hår også. Men hvordan skal jeg bruke den da? I tørt eller vått hår? Skal den skylles ut? Kanskje ha litt i tuppene?
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #2 Skrevet 30. desember 2005 Ha bittelitt i tuppene på håret mens det er vått; funker utmerket som leave-in.
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #3 Skrevet 30. desember 2005 Jeg har brukt jojobaolje i flere år. Bruker den som du, i ansiktet under vanlig fuktighetskrem. Bruker den på neglebånd og negler, som sminkefjerner for vannfast mascara. Den er fin å bruke i håret. Blir ikke så fett som med andre oljer. Jeg påfører litt i tuppene når håret er vått. Skyller den ikke ut.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #4 Skrevet 30. desember 2005 Hvor mye bruker dere i ansiktet? Og påfører dere den på vått ell tørt ansikt?
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #5 Skrevet 30. desember 2005 Jeg foretrekker å bruke olje på litt fuktig ansikt; føler at den trekker bedre inn da. Ellers: Mandelolje er også supert å bruke til det meste, og den er mer lettflytende enn jojobaolje.
Gjest gjest Skrevet 30. desember 2005 #6 Skrevet 30. desember 2005 hmmm,kanskje jeg må prøve.plages med kviser. er det et bestemt merke dere kan anbefale?
Gjest Manic Skrevet 30. desember 2005 #7 Skrevet 30. desember 2005 Jeg har kjøpt min på helsekost, husker ikke navnet (skal finne når jeg har tid), men det var en mørk grønn flaske. Det er ikke et spesifikt kvisemiddel, men den stabiliserer huden, og sunn og stabil hud har mindre tendens til å kvise seg
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #8 Skrevet 30. desember 2005 Jeg er også helfrelst på denne oljen!! Jeg sliter med ujevn, storporet og uren hud.., men etter jeg begynte med denne har huden blitt jevnere! Jeg bruker den bare om natten, og når jeg våkner er huden fløyelsmyk Det ser ikke ut som jeg har en pore i ansiktet.. Jeg bør nok bruke den på dagen også!!
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #9 Skrevet 31. desember 2005 hvor mye koster denne? hvor er den kjøpt? jeg vil også ha:)
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #10 Skrevet 31. desember 2005 Finnes vel i ulike utgaver, hos helsekost og apotek. Jeg har i hvertfall kjøpt på helsekost, til 179,- for 125ml.
Rosenrød Skrevet 31. desember 2005 #11 Skrevet 31. desember 2005 Brukes den i stedet for nattkrem f.eks? Og er det det samme hvilken hudtype en har?
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #12 Skrevet 31. desember 2005 Jojobaolje er egentlig en flytende voks, og er den typen olje som er mest lik fettet huden selv produserer. Den kan brukes til alle hudtyper, og bruksområdene definerer du vel best selv. Prøv deg fram og se hva du liker best.
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #15 Skrevet 4. januar 2006 Kan en bruke denne i badekaret? ← Ja, det kan man, men det er en relativt dyr olje. Jeg ville heller kjøpt en eterisk olje og blandet i jojobaoljen (jeg bruker lavendel eller sitron). Smør inn kroppen når den fremdeles er fuktig etter badet. Slik blir oljen drøyere + at den binder fuktigheten bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå