Gå til innhold

Daten sitter i rullestol, synes man burde opplyse om dette....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer vedkommende selv.

Anonymkode: 43f12...532

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner jo at man ikke sier det.. er ikke nødvendigvis noe dem tenker på heller fordi de er så vant med det. Men jeg mener at man burde si det fra starten, ja.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke uærlighet med mindre du spurte hen om hen satt i rullestol og hen sa nei. Vedkommende ønsker p bli elsket for den hen er, uavhengig av slike synlige markører, med andre ord - som alle andre.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Jeg syns peperoni er godt 

Anonymkode: 2c126...f58

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med TS.  Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min, med en handikappet mann.

Anonymkode: 77f82...af3

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Daten er ikke rullestolen sin, men rullestolen er et STORT hinder for mange, spesielt hvis man f.eks selv har hobby eller interesser man vil dele med kjæresten hvor rullestol ikke kan brukes. 

Også skjuler jo daten noe. Og det før første date...

Mye bedre å være ærlig. Ikke vits for daten å bruke unødvendig tid på dater med noen som ikke vil date en i rullestol. Dessuten syns jeg ikke et snev synd i de som utelukker å opplyse om slikt/lignende før date, dersom de opplever ubehagelige avvisninger.

Anonymkode: 8b869...f84

• Liker 24
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg synes han bør si ifra før man treffes fysisk ja.  Man blir litt overrasket over det.

Dessuten er det ikke bare bare å bevege seg ute med stol. Mange steder man ikke kommer inn. Han hadde aldri kunnet komme hjem til meg.

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke avskrevet noen for et synlig hjelpemiddel, men hadde stusset veldig på motivasjonen for å ikke si noe så vesentlig og heller ikke ha noen profilbilder som sa noe om det.

Anonymkode: 36f34...cfc

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det bestemmer vedkommende selv.

Den er grei, men ikke forvent noe empati og sympati når man lyver om slike ting.

Anonymkode: be7ca...1be

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er noe man fronter i en tinderbio eller forteller helt umiddelbart, men det er samtidig noe som vil ha såpass stor innvirkning på et eventuelt forhold at man bør opplyse om det relativt tidlig. Det er litt som å skjule at man har barn, eller andre ting som preger hverdagen i stor grad. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi snakket i ca 4 uker på tlf og meldinger før treff, møttes via tinder. Hen opplyste aldri om rullestol, jeg synes faktisk at dette er noe man bør sifra om. Det holder ikke med "jeg er ikke stolen min".

Handler om ærlighet og respekt.

Anonymkode: be7ca...1be

Du har helt rett, det handler om respekt - og du har tydeligvis lite respekt for andre men forventer respekt selv.. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det bør opplyses om, på samme måte som folk som legger ut bilder der de er slanke men når man møter de er de 50 kg tyngre.

Anonymkode: c9386...520

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt enig med TS.  Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min, med en handikappet mann.

Anonymkode: 77f82...af3

Du synes ikke selv at du kunne formulert denne setning litt annerledes? 

Anonymkode: d0c81...0dc

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette slår jo mest tilbake på daten ved at hxn ikke er åpen om at hxn sitter i rullestol. Klart det har betydning for den motsatte part. Samtidig forstår jeg at man helst ønsker å bli sett for personen man er. Men det må være aksept for at folk dropper ut når de oppdager at en person er handikappet og det ikke er kompatibelt for en selv. Mange (meg selv inkludert) vil nok føle dårlig samvittighet over å droppe noen på et sånt grunnlag, men dønn ærlig tenker jeg at dette må vedkommende forstå. Når det er sagt har jeg sett personer (menn) på Tinder som ikke skriver om rullestol i profiltekst, men det synes enten på bilder eller det ligger i navnet at de sitter i rullestol. Det synes jeg er en grei måte å kommunisere fakta på uten at det blir eneste fokus.

Anonymkode: 607a2...6fb

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Om jeg hadde blitt kjent med en uten å få vite det før etter en tid, og likte ham så langt, hadde jeg nok møtt personen en gang.. selv om jeg sannsynligvis ikke ser at det kan bli noe mer. Og det hadde jeg fortalt ham, så kunne han velge om han fortsatt ville treffe meg.

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis det var dama som var handikappet, så hadde alle hatt like stor forståelse for at mannen ikke ville kaste bort tid med en dame i rullestol? Dette må gå begge veier 😉

Anonymkode: d2fcb...e01

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og det er ikke uærlighet med mindre du spurte hen om hen satt i rullestol og hen sa nei. Vedkommende ønsker p bli elsket for den hen er, uavhengig av slike synlige markører, med andre ord - som alle andre.

Pleier du å spørre folk du møter på

datingapper om de tilfeldigvis sitter i rullestol? 

Anonymkode: 84cc8...751

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...