Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par måneder siden fikk jeg melding av en jeg datet litt for mange år siden. Før jeg traff samboer. Det ble ikke noe seriøst da, men vi likte hverandre. 

Vi har skrevet litt frem og tilbake, ikke seksuelt. Men at han ønsker møte meg.. hvordan det hadde vært..  litt sånne ting. Men har ikke møtt hverandre, og jeg vil heller ikke gjøre det så lenge jeg er i et forhold. 

Men jeg har så dårlig samvittighet. Tenker dere her inne dette er utroskap? 

Vi har en litt slitsom periode nå, aldri sex omtrent. Så jeg må innrømme det har vært fint å snakke med han andre. Selv om jeg selvfølgelig aldri ville gjort noe! 

Anonymkode: fb30c...0bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja å møte en tidligere date som fortsatt er keen på deg er utroskap. Å chatte med han er grenseutroskap 

Anonymkode: 6e1f3...56f

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spør mannen din, så får du fort svaret på om han ser på det som utroskap 

Anonymkode: 2f121...da9

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja å møte en tidligere date som fortsatt er keen på deg er utroskap. Å chatte med han er grenseutroskap 

Anonymkode: 6e1f3...56f

Nå har jeg ikke møtt han da. Vil ikke gjøre det heller. 

Skrevet

Det er hvertfall på grensen. Du mener tydeligvis du er utro selv.

• Liker 1
Skrevet

Du er i grenseland rundt emosjonelt utroskap, og møter du denne mannen så har du tråkket over grensen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (3 minutter siden):

Du er i grenseland rundt emosjonelt utroskap, og møter du denne mannen så har du tråkket over grensen.

Som sagt, det blir ingen møter. Jeg har jo ikke følelser for han. Mer at han jeg bor med ikke vil ha sex, og det er et kjempesavn for meg. 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt, det blir ingen møter. Jeg har jo ikke følelser for han. Mer at han jeg bor med ikke vil ha sex, og det er et kjempesavn for meg. 

Men hvordan kan det å snakke med han, som du ikke har følelser for, bøte for savnet av at samboeren ikke vil ha sex? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skriver jo ingenting om vennskap her - men at dere har datet og at du har det dårlig i forholdet. 

Og at han «vil treffe deg». 

Jeg går utfra han ikke skal introdusere en samboer og tjase om oppussing av deres bolig. 

Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

Jo, men det er jo helt legitimt.

Du kan jo ende forholdet? 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fant ut at samboeren din snakket med en tidligere date og uttrykket savn etter sex etc, ville det føltes bra for deg? Jeg synes du tråkker over en grense. Avslutt heller forholdet før det utvikler seg noe mer

Anonymkode: 221ff...f09

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at om man har dårlig samvittighet for noe er det utroskap.

Ville du latt samboeren din lest alle meldingene dere har sendt til hverandre? Og hva hadde du tenkt om det var samboeren din som skrev slike meldinger med en gammel flørt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombasi skrev (1 time siden):

Men hvordan kan det å snakke med han, som du ikke har følelser for, bøte for savnet av at samboeren ikke vil ha sex? 

Det bøter ikke på det selvfølgelig. Mente mer at med mangelen på sex mister jeg intimiteten.. 

AnonymBruker
Skrevet

For et ubegripelig surr og fokus det er på dette.

Anonymkode: c5fff...e0a

AnonymBruker
Skrevet

Du er over grensen allerede, i mine øyne.

Anonymkode: bac00...6c3

• Liker 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (24 minutter siden):

Det bøter ikke på det selvfølgelig. Mente mer at med mangelen på sex mister jeg intimiteten.. 

Så du søker intimitet hos en annen, selv om det er sosial intimitet og oppmerksomhet, fordi du får for lite sex og initimitet hjemme? Ja ok, da vil jeg si at du har passert grensen for utroskap allerede. 

• Liker 2
Skrevet
Bombasi skrev (23 minutter siden):

Så du søker intimitet hos en annen, selv om det er sosial intimitet og oppmerksomhet, fordi du får for lite sex og initimitet hjemme? Ja ok, da vil jeg si at du har passert grensen for utroskap allerede. 

Nei jeg mente det ikke sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en litt slitsom periode nå, aldri sex omtrent. Så jeg må innrømme det har vært fint å snakke med han andre. Selv om jeg selvfølgelig aldri ville gjort noe! 

Haha, bare at du leker med tanken får meg til å tvile på din lojalitet. Før eller siden vil du ta steget ut, med den holdningen der.

Anonymkode: cc8d3...52d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 13.01):

For et par måneder siden fikk jeg melding av en jeg datet litt for mange år siden. Før jeg traff samboer. Det ble ikke noe seriøst da, men vi likte hverandre. 

Vi har skrevet litt frem og tilbake, ikke seksuelt. Men at han ønsker møte meg.. hvordan det hadde vært..  litt sånne ting. Men har ikke møtt hverandre, og jeg vil heller ikke gjøre det så lenge jeg er i et forhold. 

Anonymkode: fb30c...0bd

Ja det er det.

Anonymkode: 47385...fd1

Skrevet

Du har tatt er par trinn på veien til utroskap. Men vil ikke si at du har havnet der ennå.

Selv tenker jeg at hvis man inkluderer alt for mye i begrepet utroskap så blir det utvannet. Men syns ikke noe om slikt som du har gjort når man er i et gjensidig monogamt forhold.

Hadde min kone gjort det som du har gjort, så hadde jeg blitt lei meg og sjalu. Hadde sagt til henne at dette satte jeg veldig lite pris på, og spurt henne om hun faktisk ønsker at vi skal være sammen.

Så da kommer spørsmålet mitt til deg TS, ønsker du faktisk å fortsette samlivet?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 13.01):

Hvis du kan fortelle manne din om vennen og dere begge er OK med kontakten er det ikke utroskap.

Om mannen din reagerer voldsomt på at du har en fortrolig venn bør du kanskje vurdere om du er i et sunt forhold?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...