Gå til innhold

Dere som er tanter, hvor ofte møter dere tantebarn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror har et barn på 2 år, men jeg ser han jo aldri. Det er nesten bare familien til kona som blir prioritert. Er dette vanlig, at mannen sin familie blir ignorert? Kona til min bror har 4 søsken, som igjen har masse unger. Så skjønner det er stas for nevøen min å møte de så klart, jeg har ingen barn og det er kanskje ikke så gøy å henge med tante. 

Jeg har invitert på besøk, tilbudt meg å være barnevakt, besøke de osv. Prøver å ikke trenge meg på men nå har jeg ikke sett nevøen min siden tidlig i desember. Prøvde å høre med broren min nå om det passer å møtes en dag, men fikk beskjed om at de er opptatt. Så jeg kan vel ikke gjøre noe mer, vil ikke mase heller. Forventer ikke å møtes flere ganger i uka liksom, jeg er selv ganske opptatt men syns jo det er hyggelig å møtes kanskje hver mnd eller annenhver i det minste. 

Flere som har det likt? 

Anonymkode: 50487...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette kanskje er fordi det er broren din sine barn. Dessverre er det slik at mange menn er dårlige på å planlegge ting for familien. De overlater det tredje skiftet til kona. Mannen min er en skikkelig superpappa på alle plan, men han evner ikke å planlegge ting med sin familie. Det meste går faktisk gjennom meg. Nå skal jeg ikke dra alle menn over med samme kam, men hva med å spørre kona istedet? Om det passer du kommer innom den dagen for å leke litt med nevøen din? Jeg tror du kommer lengre på den måten.

Anonymkode: 4897f...2f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann sin søster er barneløs og bor alene. Vi inviterer henne og hun tar intiativ til å komme på besøk. Sier uten unntak alltid ja, og syns det er såå koselig med en tante som involverer seg og tar seg tid til å bli kjent med barna våre. Min bror med samboer har 2 barn og vi ser dem ca like mye. Jeg syns det er superdigg å ha en tante som ikke har barn og som vil være med barna mine. Eldste (4 år) har hun hatt på overnatting, på middagsbesøk, hun henter i barnehagen og har masse kvalitetstid sammen. Dette er jo ting ikke min bror med samboer har tid/mulighet til med to små barn, så jeg syns bare det er helt supert jeg. Mine barn er jo også nærmere denne tanten, nettopp fordi de får så mye kvalitetstid sammen uten andre barn.

Anonymkode: 4d73a...edc

AnonymBruker
Skrevet

I den alderen var vi mye sammen. Men da tok jeg mye initiativ. Var mye barnevakt, tok dem med ut på lekeplassen en grytidlig morgen, med mer. 

Men nå når de er eldre er det aldri tid. Med mindre de trenger en nødløsning for barnevakt. Er lei av å spørre, da jeg nesten føler at jeg er plagsom når jeg gjør det, selv om det jeg ber med til er arrangement for barn her i byen. 

Anonymkode: 2b88c...3ae

Skrevet

Prøver å ta turen én gang i uka hvertfall. Tantebarnet mitt er litt over et år og jeg vil ikke hun skal glemme meg :rodmer:

Skrevet

Søsteren min sine barn har hatt mest kontakt med mannens familie. Men så har de bodd ganske nær hverandre det meste av tiden. Vi andre bor ca. 45 min unna. Det var kanskje litt oftere før, da barna var mindre og foreldrene var gift. Nå ser vi de kanskje en gang i måneden. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ofte, noen har jeg ikke sett på noen år. Nå bor vi langt unna hverandre, og de er jo voksne. Men da de var små og vi bodde nærmere hverandre så ble det ofte, men overnatting, «hemmelige dager», skogsturer og alt mulig.

Anonymkode: 17ddc...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Et godt råd fra ei som har et nært forhold til egne søstre - men også til mannens familie:  Du må sende melding til svigerinnen din, ikke broren din. 

Anonymkode: 697bb...fd4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...