Gå til innhold

Dere som er autister; Hva er deres spesielle interesser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men prøver her😊

Anonymkode: b1e54...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Symaskiner fra 50/60-tallet.

Anonymkode: e9a6d...a5c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Spilleautomater, slike som sto rundt på bensinstasjoner, gatekjøkken ol. før. Fikk etter hvert en egen maskin i kjelleren av foreldrene.

Anonymkode: 08e0d...001

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke spesielle interesser, men kan bli ekstremt ensporet  og ende med å bruke enormt med tid på ting jeg egentlig ikke har noe interesse av. 

Anonymkode: 3cfe1...24b

• Liker 2
Skrevet

For meg varierer det, og det går i perioder. Noe som egentlig resulterer yst jeg samler på alt mulig rart. Nå har jeg endelig greid å slutte med det og kutte ut enkelte interesser, og kvitter meg med flere av tingene. Siste har vært garn og strikking. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke alle med autisme har én sær interesse. Min er vel interessen for psykiatri og for menneskesinnet. Før var den hunder. Hundeinteressen er der enda, men ikke like intenst. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, dyr er den største interessen min, min katt er min beste venn,  samler på forskjellige blader, firkløver feks 

Anonymkode: c6559...30e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm ingen særskilte, men blir oppslukt av historie.. om jeg ser Titanic må jeg se den 4-5 ganger etter hverandre, saumfare nett og andre kilder og få all tilgjengelig informasjon om titanic, byggeprosess o.l 

Samme med andre ting

Anonymkode: 41d92...4d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Irland🇮🇪

Anonymkode: 7a64b...b9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor begavelse innen musikk, og synger og spiller mange instrumenter. Kunne vært mitt eget orkester. Trenger ikke noter da jeg har absolutt gehør. 

Dessverre sliter jeg mye psykisk pga autismen. Angst, depresjon og vanskelige tanker. 

Jeg har flere interesser også og føler at jeg er veldig god på alt jeg liker. 

Anonymkode: db5db...43a

• Hjerte 2
Skrevet

Helt fra jeg var liten har det vært hund. Hadde alle slags faktabøker, alt fra opprinnelse, anatomi, raser, pelsstell osv.. Nå har jeg også stor interesse av alt som har med disney og harry potter å gjøre, stor samling av bøker, figurer og bamser.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Disney Adult skrev (14 minutter siden):

Helt fra jeg var liten har det vært hund. Hadde alle slags faktabøker, alt fra opprinnelse, anatomi, raser, pelsstell osv.. Nå har jeg også stor interesse av alt som har med disney og harry potter å gjøre, stor samling av bøker, figurer og bamser.

Jeg er også stor fan av Disney og Harry Potter 🤩❤️

Anonymkode: b1e54...276

AnonymBruker
Skrevet

Telle-trådene her på Kvinneguiden! :nisse: 

Anonymkode: ceb18...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Radioer fra 50-tallet. Rommet mitt er blitt verksted hvor jeg bygger disse.

Anonymkode: aa42b...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste interessen som har fulgt meg hele livet, er å lese bøker. 

Ellers har jeg intense interesser i kortere og lengre perioder. Det kan vare noen uker, måneder, eller år. Og være helt forferdelig intenst og plagsomt. Som at jeg ikke klarer tenke på noe annet, klarer ikke sove, jobbe, konsentrere meg om noe som helst, for jeg tenker bare på denne tingen. Jeg må lese alt og lære alt og google og styre. Må vite alt ned i minste detalj om hva det nå er. 

Anonymkode: 51092...4dc

• Liker 1
Skrevet

Er intenst interessert i juss, psykologi, psykiatri, matlaging, trening og baking samt tekstarbeid (i norskfaget, ja du leste riktig: norsk 😛)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Telle-trådene her på Kvinneguiden! :nisse: 

Anonymkode: ceb18...329

Spøker du nå eller er du faktisk en autist som elsker å telle? Og elsker du å telle generelt eller er det kun her på Kvinneguiden du elsker å telle?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Spøker du nå eller er du faktisk en autist som elsker å telle? Og elsker du å telle generelt eller er det kun her på Kvinneguiden du elsker å telle?

Edit: Og liker du faktisk å telle eller er du blitt avhenig og klarer ikke å slutte selv om du ønsker?

AnonymBruker
Skrevet

Fotball, geografi, historie.

Anonymkode: 653ce...467

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...