Gå til innhold

Hodepine som ikke går over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lørdag fikk jeg et migreneanfall (har disse ca.2-4 ganger pr.år) ingenting unormalt med selve migrenen. Begynte som vanlig med aura på ett øye og gikk over til et migreneanfall som varte i 8-9 timer. Akkurat slik det pleier å være…. Men… etter dette har jeg hatt så utrolig vondt i hode og er fryktelig kvalm. Ingenting hjelper. Har forsøkt både Paralgin forte og tramadol uten at det tar hodepinen.. blir verre når jeg legger med ned for å sove. Smertene sitter liksom bak i nakken og sprer seg oppover i hode og ut på begge sider av tinningen. 

skal selvfølgelig til legen, men vil høre om andre har opplevd noe lignende.. begynner å bli ganske bekymret nå på 5.dagen 

Anonymkode: caf84...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At Paralgin Forte og Tramadol ikke fungerer er ikke så rart, for de egner seg ikke til behandling av migrene.  Det er laget egne anfallsmedisiner som skal stanse eller lindre migreneanfall. (Triptaner) 

Et migreneanfall kan vare mellom 4 timer og 3 døgn. Det er vanlig.  Nå er du på det fjerde døgnet, og da er du over i det som heter Status migrenosus - som bare betyr et migreneanfall som har hengt seg opp.  Da kan noen trenge hjelp fra lege.

Eller så kan det være en annen, underliggende årsak til at hodepinen ikke gir seg.   Det er bra at du har bestilt legetime. 

Lykke til! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Er selv på dag 6 med hodepine etter migreneanfall som varte i 3-4 dager. 
Har du triptaner?

Anonymkode: 093ce...d40

AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe legevakten for råd. Lykke til!

Anonymkode: d065c...df9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får topimax mot hverdaga hodepine og migrene, det hjelper veldig. 

Anonymkode: 85dec...8bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Lørdag fikk jeg et migreneanfall (har disse ca.2-4 ganger pr.år) ingenting unormalt med selve migrenen. Begynte som vanlig med aura på ett øye og gikk over til et migreneanfall som varte i 8-9 timer. Akkurat slik det pleier å være…. Men… etter dette har jeg hatt så utrolig vondt i hode og er fryktelig kvalm. Ingenting hjelper. Har forsøkt både Paralgin forte og tramadol uten at det tar hodepinen.. blir verre når jeg legger med ned for å sove. Smertene sitter liksom bak i nakken og sprer seg oppover i hode og ut på begge sider av tinningen. 

skal selvfølgelig til legen, men vil høre om andre har opplevd noe lignende.. begynner å bli ganske bekymret nå på 5.dagen 

Uff, føler med deg, har hatt noe av det samme. Tramadol har bare bidratt til mer hodepine, så den ville jeg styrt unna basert på egen erfaring. Paralgin forte pleier å hjelpe for egen del, men ikke alltid. Da jeg bodde i utlandet benyttet jeg alternativ smertelindring, som ikke er godkjent for migrene i Norge..

På femte dagen så skjønner jeg at du er bekymret, håper inderlig legen kan finne noe annet som kan hjelpe på smertene. God bedring!!

Anonymkode: be6c8...30d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode råd og erfaringer❤️ hodepinen er fortsatt til stede, men håper legen kan hjelpe i morgen!

Skrevet

Hvordan går det med deg, fikk du hjelp hos legen?

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg ❤️ 

Migreneanfall som varer i to-tre dager er grusomt. Tanken på at det skal vare enda lengre gir meg litt panikk, har heldigvis ikke opplevd det. Hos meg blir det også verre når jeg legger meg ned, så å sove blir vanskelig. Pleier å sitte i sofaen og duppe av. 

Håper du fikk god hjelp av legen. 

Anonymkode: fe311...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd triptaner da? Det kan være at migreneanfallet er der fortsatt. Spesielt siden du nevner kvalme, tenker jeg. Jeg blir noen ganger kvalm, andre ganger ikke. Noen ganger blir jeg bare kvalm uten hodepinen. Ofte får jeg også vondt i nakken og skuldrene. Dette opptrer kun ved migreneanfall. Ikke ellers. 

Triptaner er gull! Og har du ikke det bør du få det av legen.

Anonymkode: f2947...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Huff, høres ikke bra ut.🥺
Jeg har nettopp funnet ut at den tilbakevendende hodevondten er migrene, så nå blir jeg kvitt den i løpet av en time og ikke 24 timer sånn det var tidligere. Hvordan du har det orker jeg ikke å tenke meg.

Håper du får noe som virker!!!💚

Anonymkode: 93576...143

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nettopp funnet ut at den tilbakevendende hodevondten er migrene, så nå blir jeg kvitt den i løpet av en time og ikke 24 timer sånn det var tidligere. 
Anonymkode: 93576...143

Så godt å høre. Magien i å få riktig diagnose og riktig behandling.  

Takk for at du deler og gir håp til andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler veldig med deg, jeg fikk også migrene i helgen i over 2 døgn. Denne gangen hadde jeg ikke triptaner, ellers har det pleid å hjelpe. Helt grusomt å ligge i mørket og ikke ha medisin som kan ta vekk smertene.

Håper du får god hjelp av lege.

Anonymkode: 927d5...1f3

• Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...