Gå til innhold

Må man til gynekolog for å få hormonpreparater for overgangsalder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kan fastlegen skrive ut hormonplaster og lignende. Min fastlege er en ung nyutdannet gutt på alder med mitt eldste barn. Så jeg vil helst til gynekolog, men det er så sinnssykt lang ventetid og de er så strenge med hvem de slipper til.

Anonymkode: ed0a8...a54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller kan fastlegen skrive ut hormonplaster og lignende. Min fastlege er en ung nyutdannet gutt på alder med mitt eldste barn. Så jeg vil helst til gynekolog, men det er så sinnssykt lang ventetid og de er så strenge med hvem de slipper til.

Anonymkode: ed0a8...a54

Volvat, Aleris

Anonymkode: b470d...6e0

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette diskuterer du med fastlegen din. Det gjorde jeg, der jeg la frem at jeg ønsket det og beskrev hvordan jeg hadde det. Absolutt ingen problem :). Trengte ikke noe underlivsundersøkelse ifm det.

Anonymkode: 9bd9a...910

Skrevet

Fastlegen min skrev ut. Ble først henvist til mammografisjekk siden jeg var 49 da jeg oppsøkte legen med overgangsalderplageneog ikke er kommet inn i det nasjonale screeningprogrammet. Ikke noen GU.

Nå skal det sies at jeg ikke har pcos, endometriose, genetisk økt kreftfare osv. Noe av det kunne nok gjort at jeg ble henvist til gynekolog. 

Kan du få time hos en annen lege enn fastlegen din? På legekontoret her kan feks kvinner som skal ha gu og har mannlig fastlege ønske -og få - time hos kvinnelig lege.

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen kan skrive ut men det beste er å gå via gynekolog for da får man en anbefaling som er tilpasset. Min fastlege ville ikke skrive ut, han hadde for lite kunnskap og var ærlig på det. Jeg bestilte time hos privat gyn, betalte 1030,- og hun ressonerte seg frem til at jeg ikke skulle ha tabletter (overfølsom for østrogen) og ikke plaster pga hudsykdom. Fikk Lenzetto spray, funker fjell på meg.

Anonymkode: 042af...c3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...