AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har flere gamle trestoler (vet ikke hvilken tresort), som jeg har tenkt til å pusse ned og beise. Har lyst til å få de veldig lyse, men ikke helt hvite, og at treverket skal vises. Jeg pusset ned en stol, beiset med tre lag panellakk. Det tredje laget ble nok litt for mye siden treverket ikke synes noe særlig gjennom. Uansett ble ikke fargen slik jeg ønsket, da stolen ble veldig grålig. Brukte jotun panellakk antikk farge. Tenkte å slipe stolen ned igjen, for så å beise med lady interiørbeis hvitkalket. Legger ved bilde av treverket slik det var i utgangspunktet, når første laget var slipt av, samt etter tre lag panellakk. Legger også ved et bilde av omtrent slik farge jeg kan tenke meg å få stolene i. Tror dere det vil være mulig å få disse stolene i tilnærmet lik farge? Og har dere eventuelt noen tips? Anonymkode: 638ba...848
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Stolen før pussing Anonymkode: 638ba...848
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Tre lag panellakk, og slik jeg helst ønsker å få stolene (sånn omtrentlig). Synes som nevnt stolen ble for grålig slik den er nå. Anonymkode: 638ba...848
newman01 Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 (endret) Du har ikke vurdert oljebeis? Jotun Trebitt oljebeis | Obsbygg.no Da får man en fin overflatebehandling hvor treverk synes gjennom. Alternativt hardvoksolje med fargepigmenter? Se neste post Endret 22. mars 2023 av newman01
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Ville gått for hvitolje. Anonymkode: 83ef1...fdd
newman01 Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Jeg feil-leste førsteposten. Trodde du ville ha stolene i samme farge som "bilde 2", men det står jo at du vil ha det hvitt/lyst. Har du vurdert LADY Pure Nature White Interiørbeis | Jotun.no Den burde lysne treverket skikkelig. Men du bør pusse litt nøyere så det blir et jevnt underlag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå