Gå til innhold

Hvordan kle seg på en konsert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville dere kledd dere på konsert (popmusikk) norsk artist.

?

Anonymkode: decfc...bfa

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlige hverdagsklær. Jeg har aldri kledd meg fancy for en konsert. Unngå klær med flekker og hull, så er du safe 

Anonymkode: 28ce9...da5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt vanlige hverdagsklær. Jeg har aldri kledd meg fancy for en konsert. Unngå klær med flekker og hull, så er du safe 

Tja. Vi lever i en tid der en ny bukse som gir inntrykk av å være velbrukt, er langt dyrere enn en ny bukse som ser ut som ny, så klær med hull i på en konsert med ikke-klassisk musikk burde vel være like greit som en utvasket Nirvana-T-skjorte kjøpt noen år før Kurt Cobain sa takk for seg ...?

Anonymkode: 0ee2f...a3a

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja. Vi lever i en tid der en ny bukse som gir inntrykk av å være velbrukt, er langt dyrere enn en ny bukse som ser ut som ny, så klær med hull i på en konsert med ikke-klassisk musikk burde vel være like greit som en utvasket Nirvana-T-skjorte kjøpt noen år før Kurt Cobain sa takk for seg ...?

Haha,fair enough. Jeg tenker nok mer på revnet buksebak og den slags, men ja min bestemor pleide alltid å si at klær med hull var dagligdags under krigen fordi det var dårlig råd, rasjonering etc...og at hun ikke kunne forstå at folk frivillig går for klær med hull når man nå endelig har råd til skikkelige klær. Men sånn er nå engang verden 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke så nøye. Vanlige klær eller litt finere. Bukse, skjørt, kjole. 

Skrevet

Hvis det er en konsert der man hopper forran scenen, så er vel trikset gode sko, og klær det ikke er krise om noen søler øl på 😊 hvis du trenger veske, så ta en som er cross-body. 

Hvis det er sitteplass-konsert så har jeg ikke peiling 🤣

Skrevet

Jeg hadde gått i jeans, skoletter med litt hæl, og t-skjorte/topp/singlet eller tynn genser om det var "stå-konsert". 
Sitteplass så ville jeg kanskje hatt litt mer hæl, og en cardigan også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy og regnklær sist jeg var på ute konsert 😂

Anonymkode: 2912b...55c

• Liker 1
Skrevet

Gode sko er et must på konserter synes jeg. Det er ikke tiden for å ha på de nye litt vonde skoene 😄 I hvert fall hvis du skal stå hele konserten og danse/hoppe.

Jeg antar at det skal være innendørs? Og forhåpentligvis med garderobe? Jeg pleier å tenke på sånne ting for kjipt å komme med en stor vinterjakke man kan ikke kan få hengt fra seg eller stå ute i regnvær uten regnjakke for eksempel.

Eller så pleier jeg å ha litt finere klær enn vanlige klær. Ikke veldig pyntet.

• Liker 2
Skrevet

Tja, det kommer litt ann på. Er konserten ute eller inne? I et digert konsertlokale eller på en intim pub?

Utendørs kler jeg meg etter været og har gode sko. Innendørs kler jeg meg normalt, men pent. Kanskje slik jeg ville kledd meg for en rolig tur på byen.

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlige klær men tar på meg øredobber eller et halskjede 

Anonymkode: 3d3d9...e18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 10.09):

Kjøpte min Nirvana t-skjorte da jeg var på konsert med dem. Den er dessverre alt for liten i dag😅

Anonymkode: 4d86a...45f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ute, så hadde jeg hatt de høye Goretex turstiene mine, vannavstøtende turbukse og ull med kanskje en regnponcho eller regnjakke.

Innendørs, vanlige klær. Samme jeg hadde på meg på jobb tidligere på dagen.

Gjest Paramount
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 21.05):

Kjøpte min Nirvana t-skjorte da jeg var på konsert med dem. Den er dessverre alt for liten i dag😅

*

Endret av Paramount
Gjest Paramount
Skrevet (endret)
Paramount skrev (6 timer siden):

Du er heldig som kun har dette problemet. Typisk norsk, vil mange si. Jeg søker på Nirvane og suicide, og kommer hit, det er for meg et mye større problem. Et sanfunnsproblem. Mennesker forsvinner. Foran øynene på dere.

*

Endret av Paramount
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 9.54):

Hvordan ville dere kledd dere på konsert (popmusikk) norsk artist.

?

Anonymkode: decfc...bfa

Kler meg slik jeg gjør når jeg skal ut på byen. Altså litt fint/tøft/annerledes og med en del mer sminke enn jeg ville valgt til hverdags.

Anonymkode: 85097...e77

AnonymBruker
Skrevet
Paramount skrev (12 minutter siden):

Jeg søker på Kurt Cobain, og kommer ingen steder. Jeg sier farvel til norge. Med liten bokstav, Idioter har vi nok av. Ingen legger merke til noen ting.

Av og til skriver du så mye merkelig som har lite med temaet i en tråd å gjøre..

Ts; det kommer jo an på om det er utekonsert eller inne, ståplasser eller sitte. Å stå ute når det blåser og regner trollkjæringer så er det jo litt kjipt å stå der med stiletthæler eller pumps og kul tskjorte. Da tar en på seg regntøy eller regnponcho. Gode sko er et must om det er stå konsert både inne og ute. Ellers er det vel bare å kle seg som du ønsker og er komfortabel med egentlig 

Anonymkode: cc213...7cf

Skrevet

Til sånn konsert, hadde jeg bare brukt vanlige klær. Om skal dere stå, bruk for all del gode sko. Jakke osv, etter vær og vind, om det er utekonsert. 

Skal jeg på konserter, så blir det litt pynta i min ellers vanlige klesstil. Doller ikke meg opp. Og litt etter hvem som spiller og hvor. Forskjell på Folkets hus og konserthuset, går stort sett på Folkets hus ved konsert. Æ

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags lokale og hvilken aldersgruppe

Jeg pleier i alle fall å pynte meg litt når jeg går ut. Støvletter uten alt for høy hel (hvis du må stå). Pene jeans eller skinnbukser. Halskjede, armbånd, øreringer, og en litt finere veske

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...