AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Utredet for ADHD hos psykolog, og hun konkluderte med at jeg har ADHD - uoppmerksom type. Men for å få medisiner må jeg til psykiater, så hun sendte henvisning til en. Men det virka som om det var psykiateren som hadde det siste ordet når det gjaldt diagnosen? Eller hørte jeg bare ikke ordentlig etter (som vanlig)? 😅 Må vel bare vente til jeg skal tilbake til henne og spørre, men tenkte bare å høre om noen har vært borti lignende? Anonymkode: 64330...6bd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Det er psykiateren som skal finne frem til en evt. riktig medisin for deg og din type adhd. Anonymkode: ff39e...767
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er psykiateren som skal finne frem til en evt. riktig medisin for deg og din type adhd. Anonymkode: ff39e...767 Det skjønner jeg, psykologen kan jo ikke skrive ut medisin. Virket bare som om de kunne avvise henvisningen om det ikke virket alvorlig nok, var det jeg stusset sånn på. Anonymkode: 64330...6bd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det skjønner jeg, psykologen kan jo ikke skrive ut medisin. Virket bare som om de kunne avvise henvisningen om det ikke virket alvorlig nok, var det jeg stusset sånn på. Anonymkode: 64330...6bd De kan alltid avvise henvisningen, men det er lettere å få time for medisinutprøving enn utredning. Anonymkode: c4041...c5e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Hvorvidt psykiateren kan overstyre psykologen ang diagnosen er jeg usikker på. Men psykiateren har sannsynligvis siste ordet når det gjelder medisinering. Så denne kan nok nekte deg resept hvis den mener at symptomene ikke er alvorlige nok, men du har fortsatt diagnosen. Anonymkode: 8a483...f88
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorvidt psykiateren kan overstyre psykologen ang diagnosen er jeg usikker på. Men psykiateren har sannsynligvis siste ordet når det gjelder medisinering. Så denne kan nok nekte deg resept hvis den mener at symptomene ikke er alvorlige nok, men du har fortsatt diagnosen. Anonymkode: 8a483...f88 Interessant, takk! Håper jo jeg kan få prøve medisin da, selv om det hjalp mye å bare få diagnosen av psykologen. Vet i hvert fall hva som har feilet meg i 40 år 😅 Anonymkode: 64330...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå