Gå til innhold

ADHD hos psykolog, men psykiater med diagnostiseringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utredet for ADHD hos psykolog, og hun konkluderte med at jeg har ADHD - uoppmerksom type. Men for å få medisiner må jeg til psykiater, så hun sendte henvisning til en. Men det virka som om det var psykiateren som hadde det siste ordet når det gjaldt diagnosen? Eller hørte jeg bare ikke ordentlig etter (som vanlig)? 😅 Må vel bare vente til jeg skal tilbake til henne og spørre, men tenkte bare å høre om noen har vært borti lignende? 

Anonymkode: 64330...6bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er psykiateren som skal finne frem til en evt. riktig medisin for deg og din type adhd.

Anonymkode: ff39e...767

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er psykiateren som skal finne frem til en evt. riktig medisin for deg og din type adhd.

Anonymkode: ff39e...767

Det skjønner jeg, psykologen kan jo ikke skrive ut medisin. Virket bare som om de kunne avvise henvisningen om det ikke virket alvorlig nok,  var det jeg stusset sånn på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det skjønner jeg, psykologen kan jo ikke skrive ut medisin. Virket bare som om de kunne avvise henvisningen om det ikke virket alvorlig nok,  var det jeg stusset sånn på. 

De kan alltid avvise henvisningen, men det er lettere å få time for medisinutprøving enn utredning. 

Anonymkode: c4041...c5e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt psykiateren kan overstyre psykologen ang diagnosen er jeg usikker på. Men psykiateren har sannsynligvis siste ordet når det gjelder medisinering. Så denne kan nok nekte deg resept hvis den mener at symptomene ikke er alvorlige nok, men du har fortsatt diagnosen.

Anonymkode: 8a483...f88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorvidt psykiateren kan overstyre psykologen ang diagnosen er jeg usikker på. Men psykiateren har sannsynligvis siste ordet når det gjelder medisinering. Så denne kan nok nekte deg resept hvis den mener at symptomene ikke er alvorlige nok, men du har fortsatt diagnosen.

Anonymkode: 8a483...f88

Interessant, takk! Håper jo jeg kan få prøve medisin da, selv om det hjalp mye å bare få diagnosen av psykologen. Vet i hvert fall hva som har feilet meg i 40 år 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...