AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 En er høyst ønsket, og vi har til og med fått noe hjelp for å få den til. Jeg kjenner at jeg angrer på hele greia. Når jeg forsøker å prate med mannen får jeg ikke kontakt fordi han sitter på mobilen og spiller eller ser på reels. Jeg er så lei av reels at jeg spyr! Jeg er utmattet, sover mye, brekker eg kontinuerlig når jeg er våken. Er helt utslitt! Vi får ikke pratet ordentlig sammen, fordi jeg føler den jævla mobilen er imellom oss og at random reels er viktigere enn alt jeg har å si. Vi har en del praktisk å finne ut av, som vi selvsagt burde ha fikset før prøving. Men vi får vi aldri pratet ordentlig sammen om noe pga den jævla mobilen med reels som er viktigere. Han tar den seriøst opp og begynner å titte på reels midt i en setning når vi prater sammen! Jeg vurderer helt ærlig å ta en abort og gå fra ham, eller heller bli alene om alt. Jeg orker ikke leve hele livet mitt med å bare se baksiden av mobilen hans. Er jeg bare hormonell, eller skal jeg høre på egne følelser her? Anonymkode: 16fbe...05e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Just now, Refreng said: Har du reagert på det? Hva sier han? "preggos be cray cray" Anonymkode: 16fbe...05e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Du er definitivt hormonell og noen av oss blir VELDIG lettantennelige med første trimester. Samtidig er dette et reellt problem, så du er ikke sur for ingenting. Du må bare sette foten ned. Det må være mulig å droppe telefonen x antall timer hver dag, at man gjennomfører normale samtaler, er tilstede sammen osv. Jeg har kicket på det samme; vi har et fåtall våkentimer med barnet per døgn; resten av tiden disponerer vi fritt. Fint at ikke poden vokser opp med to foreldre som hen ikke får kontakt med fordi de sitter med nesa ned i skjermen. Det gjelder både barn og forhold. Du kan ikke tvinge ham, men vanlig sunn fornuft tilsier at han kutter ned. Last ned app for eller sjekk skjermtiden per dag/uke, så vet han fort hvor mye av livet som forsvinner i meningsløse videoer o.l. det er nok en avhengighet. Anonymkode: 70299...081
Gjest Refreng Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: "preggos be cray cray" Anonymkode: 16fbe...05e Oi. Han er både respektløs, avfeiende og provoserer deg direkte i en liten setning. Jeg tror det hadde vært vanskelig å beholde roen der, gitt. Det hadde raskt vært kroken på døra uansett hvilke unnskyldninger han hadde. Det er så fundamental mangel på respekt og omtanke at det hadde sjokkert meg til beinet.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 2 minutter siden, Refreng said: Oi. Han er både respektløs, avfeiende og provoserer deg direkte i en liten setning. Jeg tror det hadde vært vanskelig å beholde roen der, gitt. Det hadde raskt vært kroken på døra uansett hvilke unnskyldninger han hadde. Det er så fundamental mangel på respekt og omtanke at det hadde sjokkert meg til beinet. Han trodde det var morsomt 🙄🙄🙄 Ba ham klappe igjen med sånne fordummende, forhåndsdømmende, mysogynistiske morsomheter. Det tok han til seg. Men den jævla mobilen 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: 16fbe...05e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du er definitivt hormonell og noen av oss blir VELDIG lettantennelige med første trimester. Samtidig er dette et reellt problem, så du er ikke sur for ingenting. Du må bare sette foten ned. Det må være mulig å droppe telefonen x antall timer hver dag, at man gjennomfører normale samtaler, er tilstede sammen osv. Jeg har kicket på det samme; vi har et fåtall våkentimer med barnet per døgn; resten av tiden disponerer vi fritt. Fint at ikke poden vokser opp med to foreldre som hen ikke får kontakt med fordi de sitter med nesa ned i skjermen. Det gjelder både barn og forhold. Du kan ikke tvinge ham, men vanlig sunn fornuft tilsier at han kutter ned. Last ned app for eller sjekk skjermtiden per dag/uke, så vet han fort hvor mye av livet som forsvinner i meningsløse videoer o.l. det er nok en avhengighet. Anonymkode: 70299...081 God idé med skjermtid! Anonymkode: 16fbe...05e
Gjest Refreng Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker said: Han trodde det var morsomt 🙄🙄🙄 Ba ham klappe igjen med sånne fordummende, forhåndsdømmende, mysogynistiske morsomheter. Det tok han til seg. Men den jævla mobilen 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: 16fbe...05e Det høres ut som han kan ha et snev av avhengighet. Kanskje han bruker mobilen når han rømmer fra egne følelser. Reels, er det mange små videoer etter hverandre, eller er det et spill? Uansett, så er det mange som blir avhengig av slike ting og ikke klarer sitte med egen stillhet i noen minutt en gang før de må trykke på mobilen. Litt som de som spiser når de er stresset eller lei seg. Dersom du klarer det, så kan du forsøke ha en rolig og åpen samtale om mobilen og hvorfor han har brukt den så mye i det siste. Om du klarer pirke i overflaten og finne ut hvor den tendensen kommer fra, så kanskje det er lettere løse problemet. Når folk søker mobilen, så er det alltid en grunn til det. Men det er selvsagt ikke greit å være frekk uansett hva som foregår på innsiden. Endret 22. mars 2023 av Refreng
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 5 minutter siden, Refreng said: Reels, er det mange små videoer etter hverandre, eller er det et spill? Mange korte (ofte helt intetsigende) videoer etter hverandre. Anonymkode: 16fbe...05e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 Min hadde/har det samme med Reddit. Jeg klikka til slutt og tok fysisk telefonen hans og la den på andre sida av rommet mens jeg brølte at jeg var så jævla lei av å at den jævla telefonen fikk så jævla mye mer oppmerksomhet enn det jævla forholdet hans (omtrent sitat). Han innrømte avhengighet og er det fremdeles, men en mer eller mindre hyggelig påminnelse i ny og ne er ofte nok til at det bedrer seg en stund. Men hver gang han tar opp telefonen midt i en samtale så stopper jeg å snakke, sier «jeg skal la dere to være alene» og går ut av rommet. Ofte blir han sur først, så flau. Men jeg gidder ikke kjempe for oppmerksomheten hans, da finner jeg på noe annet. Anonymkode: cf128...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå