Gå til innhold

Alltid syk så lenge av gangen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre folk når de blir syke: blir syk, sengeliggende et par dager med feber, begynner å bli bedre og er på beina igjen innen en uke.

meg: er syk i 14 dager, har ikke feber eller er bare subfebril. Får feber etter 12 dager og begynner først da å bli bedre.

andre folk med kraftig forkjølelse: et par dager med vondt i halsen og deretter noen dager med tett og rennende nese. Begynner så å bli bedre.

meg med forkjølelse: vondt i halsen og føler meg dårlig i en uke+. Blir så helt sylta og elendig i 5-6 dager før jeg begynner å bli bedre. Igjen, rundt 14+ dager syk.

synes dette er slitsomt. Er alltid syk så lenge av gangen, og føler at sykdommen utvikler seg saktere hos meg. En annen kan ha feber og være dårligst dag 3, mens jeg er på samme stadie dag 13 liksom. Whyyyyy!

Anonymkode: 220e7...cf7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du må styrke immunforsvaret ditt?

Anonymkode: e61c8...d7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje du må styrke immunforsvaret ditt?

Anonymkode: e61c8...d7c

Ja, jo… jeg prøver. Tar vitaminer, bl.a. C-vit, sink, d-vitamin og omega 3. Trener litt og spiser relativt sunt, mye grønnsaker. Andre tips?

synes det er så rart at det tar så lang tid før det utvikler seg liksom. At det kan ta over en uke med vondt i halsen før forkjølelsesstadiet begynner. Mens en annen har vondt i halsen kanskje bare dagen før.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan står det til med søvn og hvile i hverdagen? Opplever du mye stress periodene før du blir syk?

Har du hatt det slik hele livet?

Anonymkode: ae328...0a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, jo… jeg prøver. Tar vitaminer, bl.a. C-vit, sink, d-vitamin og omega 3. Trener litt og spiser relativt sunt, mye grønnsaker. Andre tips?

synes det er så rart at det tar så lang tid før det utvikler seg liksom. At det kan ta over en uke med vondt i halsen før forkjølelsesstadiet begynner. Mens en annen har vondt i halsen kanskje bare dagen før.

Hvor mye d vitamin og sink tar du daglig, og hvor lenge har du tatt det?

I tillegg er et velfungerende lymfesystem og god tarmhelse viktig for immunforsvar. Lymfebehandlinger kan være til hjelp, og ellers kan det være at du trenger påfyll av gode tarmbakterier (probiotika, særlig hvis du har hatt noen runder med antibotika tidligere), evnt hjelp med tilskudd av enzymer. Viktig for opptak av næringsstoffer. 

Anonymkode: c7d07...cb0

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...