Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket språk er best på LinkedIn?

Foretrekker norsk, men ser det er mange som velger engelsk. For/imot, erfaringer?

Anonymkode: e607c...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig å ha profilen på to språk, for eksempel engelsk som hovedspråk og ha en oversatt profil på norsk, så vises profilen på norsk til norske brukere.

Jeg gikk nylig bort fra dette og har nå kun engelsk da det ble litt enklere å vedlikeholde. Hvilket språk som egner seg kommer vel an på bransje, nettverk og hva bruker LinkedIn til. Jeg har noen utenlandske kontakter og brukte engelsk som arbeidsspråk i en tidligere jobb, så da ble det naturlig for meg med engelsk profil

AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg LinkedIn enda, men jeg hadde hatt den på norsk. Grunnen til det er at jeg er norsk og tenker å jobbe i Norge. Er jo også litt med å vise at man har gode kommunikasjonsevner på norsk også, da det som regel er veldig viktig.

Anonymkode: 996b0...099

Skrevet

Det er avhengig av bransjen du jobber i, hvilket nettverk du har og hvilke kontakter som er viktige for deg. Er du i en internasjonal bransje, gjerne med engelsk som arbeidsspråk, og der det er viktig med kontakter over hele verden, vil engelskspråklig profil være lurt. Hvis det hovedsakelig er norske forhold som er aktuelle for deg velger du norsk. 

Dersom du velger engelsk som profilspråk må du dessuten være stødig og dyktig i det. Det er bedre med en god profil på norsk enn en engelskspråklig profil med ubehjelpelig språk og feil begrepsbruk. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...