Gå til innhold

Oppstart i barnehage- fri fra jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å sette opp ferie/permisjonskabalen, og litt usikker på hvor mye fri jeg bør sette av til barnehagetilvenning? Får 1 dag perm med lønn fra jobb, men regner med vi trenger mer enn det? 

Anonymkode: 826a4...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de barnehagene mine barn har gått, har de brukt 5 dager på tilvenning - gjerne mer hvis foreldre har hatt mulighet (dvs korte dager en stund).

Jeg ville nok regnet minimum tre dager, men ville også spurt barnehagen hvordan de organiserer dette. Har du fått tildelt barnehage og oppstartsdato?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være greit å høre med barnehagen kanskje. Men de fleste setter av 3 eller 5 dager. 

Hos oss var det ca sånn for vår på 14 mnd:

Dag 1 Kom med foreldre og foreldre er der hele tiden i 1-2 timer

Dag 2 Var der med barnet en stund og og barnet kom i lek. Gikk da ut en liten tur.

Dag 3 Var der kortere og barnet spise der

Dag 4: Var der kortere før jeg sa hade, barnet spiste og sov der og vi ble ringt når barnet våknet og hentet da

dag 5: Samme som dag 4.

For oss fungerte dette fint :) 

Fra uke 2 hadde vi også kortere dager

Anonymkode: 555cb...e53

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert Ikke svaret du ønsker, men kommer veldig an på barnet. Min eldste kunne ha fulle dager etter en uke. Gradvis opptrapping pga to lurer på dagen og jeg hadde tid. 
eldste måtte ha kortere dager i en mnd. 
jeg er lærer og satte barnehagestart 1.aug med begge slik at jeg hadde god tid, med første hadde jeg forståelsesfull arbeidsgiver som lot meg gå tidlig fra planleggingsdager, når jeg begynte med undervisning måtte mannen hente tidlig og ta igjen jobb på kvelden. 
med eldste kunne det sikkert gått fortere, men jeg hadde tid. Ga begge barna korte, men normale med alle måltider og aktiviteter, dager til jeg begynte å jobbe da nr 2 starta

Anonymkode: 6d231...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...