AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Babyen er 6 uker og ammingen går egentlig kjempebra. Men denne uken har jeg prøvd å pumpe, fordi mormor skal passe noen timer på lørdag. Og pumpinga er noe herk. Jeg brukte 1 time på å få ut 50 ml på mandag, og 1,5 time på 70 ml i går. Det går så sakte! Bare noen dråper per pump. Kan jeg be om resept på syntocinon nesespray for å se om pumpinga bli lettere? Noen andre som har brukt den til dette? Eller kan det påvirke amminga negativt? Anonymkode: b7445...258
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Babyen er 6 uker og ammingen går egentlig kjempebra. Men denne uken har jeg prøvd å pumpe, fordi mormor skal passe noen timer på lørdag. Og pumpinga er noe herk. Jeg brukte 1 time på å få ut 50 ml på mandag, og 1,5 time på 70 ml i går. Det går så sakte! Bare noen dråper per pump. Kan jeg be om resept på syntocinon nesespray for å se om pumpinga bli lettere? Noen andre som har brukt den til dette? Eller kan det påvirke amminga negativt? Anonymkode: b7445...258 Ja, du kan jo be om det, skader ikke å prøve. Måtte bruke det selv ved pumping (men slet samtidig med ammingen da, så det var nødvendig for meg å pumpe). Det er naturlig at man ikke produserer like mye oksytocin ved pumping som ved amming. Det kan hjelpe å tenke på eller se på bilder av babyen, eller ha babyen like ved og kose/lukte på den for å prøve å produsere mer av naturlige hormoner ☺️ Anonymkode: 41356...381
Anjatapinjata Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Jeg fikk sjelden til å pumpe meg særlig mye, har du prøvd håndmelking? Evt sånn kopp man kan sette på den ene puppen mens man ammer med den andre? Husker ikke hva den heter. Eller så er det vel bare å prøve spray😊
Anononyma Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Jeg må enten ha babyen min i nærheten eller se på bilder/video av han for å få til pumping, anbefaler å prøve det først! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå