Gå til innhold

Husarbeid og begjær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer gang på gang uttalelser her inne der damer påstår de tenner på at mannen gjør husarbeid. 

Kan dere som tenner på dette, gjerne utdype litt og forklare hvordan dette påvirker deres sexlyst?

Anonymkode: c4841...f30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel helst at det tenner at partneren ikke bare sitter i sofaen eller gjør sine ting uten å ende hva som må gjøres felles. 

Samme gjelder uansett kjønn om arbeidsfordelingen er helt skeiv. 

Anonymkode: a8e16...5c4

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

At mannen min tar sin del og viser ansvarsfølelse for vårt felles hjem gjør at jeg føler meg sett, jeg føler han bryr seg om oss, og ofte gjør han ting som jeg vet at han vet er viktigst for meg. Den tryggheten og anerkjennelsen av et "oss", at vi jobber for det samme, er turn on. 

Anonymkode: 832e2...5d4

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann som lager middag, vasker klær, legger sammen klær, støvsuger, vasker gulv, maler hus, vasker vinduer, fikser og justerer, som jobber mye osv så skal jeg si at begjær får en mest av utenfor hjemmet. Dette skjer når en er på gymmet, i sosiale settinger, kvinnelige kolleger.

Hadde en vært en hund derimot....

Kvinner har en uting, at de tar ting for gitt raskt.

👍stay💪

Anonymkode: e4127...b11

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som mann som lager middag, vasker klær, legger sammen klær, støvsuger, vasker gulv, maler hus, vasker vinduer, fikser og justerer, som jobber mye osv så skal jeg si at begjær får en mest av utenfor hjemmet. Dette skjer når en er på gymmet, i sosiale settinger, kvinnelige kolleger.

Hadde en vært en hund derimot....

Kvinner har en uting, at de tar ting for gitt raskt.

👍stay💪

Det sier mer om foholdet deres enn om kvinners tenningsmønster generelt. Nei, jeg tar ikke mannen for gitt. Jeg både forteller ham og viser ham hvor mye jeg setter pris på ham og den han er, både for meg og barna. Han kjenner ikke på mangel av begjær heller, for det går ikke én dag uten at jeg initierer intimitet eller forteller ham hvor deilig han er eller hvor mye jeg lengter etter ham. Opplever det som skremmende at du er så på søken etter kvinnelig begjær at du finner dette utenfor huset… det i seg selv kan være nok til at partner ikke viser begjær hjemme. 

Så over til husarbeid: Jeg tenner ikke på at mannen gjør husarbeid per se, men det at han tar medansvar for fellesskapet gjør at jeg føler meg ekstra knyttet til ham. Jeg opplever omsorg og kjærlighet. I tillegg får jeg mer energi av at vi deler på ansvaret fremfor å ta alt alene. Hadde han kun brydd seg om seg selv, fartet rundt eller ligget på sofaen, hadde jeg naturlig nok kjent mer på frustrasjon enn takknemlighet og kjærlighet. I tillegg tenner de fleste på noen som er på linje med seg selv. Det er noe som ikke stemmer helt hvis man tenner på noen man har «ansvar for» eller er i en pleie-relasjon til. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Frkego skrev (38 minutter siden):

Det sier mer om foholdet deres enn om kvinners tenningsmønster generelt. Nei, jeg tar ikke mannen for gitt. Jeg både forteller ham og viser ham hvor mye jeg setter pris på ham og den han er, både for meg og barna. Han kjenner ikke på mangel av begjær heller, for det går ikke én dag uten at jeg initierer intimitet eller forteller ham hvor deilig han er eller hvor mye jeg lengter etter ham. Opplever det som skremmende at du er så på søken etter kvinnelig begjær at du finner dette utenfor huset… det i seg selv kan være nok til at partner ikke viser begjær hjemme. 

Så over til husarbeid: Jeg tenner ikke på at mannen gjør husarbeid per se, men det at han tar medansvar for fellesskapet gjør at jeg føler meg ekstra knyttet til ham. Jeg opplever omsorg og kjærlighet. I tillegg får jeg mer energi av at vi deler på ansvaret fremfor å ta alt alene. Hadde han kun brydd seg om seg selv, fartet rundt eller ligget på sofaen, hadde jeg naturlig nok kjent mer på frustrasjon enn takknemlighet og kjærlighet. I tillegg tenner de fleste på noen som er på linje med seg selv. Det er noe som ikke stemmer helt hvis man tenner på noen man har «ansvar for» eller er i en pleie-relasjon til. 

Din slutning om at en søker begjær utenfor huset er ufin, da jeg beskrev at den er der. Jeg har aldri vært utro.

Forskning viser at menn som gjør like mye husarbeid som kvinnen faktisk får mindre begjær. Så lett er det ikke å møte de krav som stilles til menn i dagens samliv. Du beskriver per se at dere har en mer tradisjonell fordeling, og med det streker du under hva jeg skriver. Ditt begjær bunner ikke i likhet, men i trygghet for at han bidrar på sin måte, og at han med det får beholde sitt maskuline selv. Det at en lever på denne måten gir rom for respekt, for hverandre, og med det følger at en ser et behov for å dra likt, om enn på ulike oppgaver. Selv ser jeg at mye kunne vært gjort annerledes, men for å sikre mine barn et godt hjem, kan jeg gi det tid, før en går videre. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Din slutning om at en søker begjær utenfor huset er ufin, da jeg beskrev at den er der. Jeg har aldri vært utro.

Forskning viser at menn som gjør like mye husarbeid som kvinnen faktisk får mindre begjær. Så lett er det ikke å møte de krav som stilles til menn i dagens samliv. Du beskriver per se at dere har en mer tradisjonell fordeling, og med det streker du under hva jeg skriver. Ditt begjær bunner ikke i likhet, men i trygghet for at han bidrar på sin måte, og at han med det får beholde sitt maskuline selv. Det at en lever på denne måten gir rom for respekt, for hverandre, og med det følger at en ser et behov for å dra likt, om enn på ulike oppgaver. Selv ser jeg at mye kunne vært gjort annerledes, men for å sikre mine barn et godt hjem, kan jeg gi det tid, før en går videre. 

Nå skal ikke jeg generalisere her, men ofte viser det seg at man lettere merker andres lyst/begjær hvis man ser etter det (være seg på fest, trening eller jobb). Har man ikke ønske eller behov for den bekreftelsen legger man også sjeldent merke til det. Nei, jeg anklager deg ikke for utroskap, men én grunn til at du merker dette begjæret fra andre kan være at du aktivt ser etter det. 

I tillegg ser jeg at det oftere er mer kjærlighet og begjær fra kvinnelig partner i de forholdene hvor mannen bidrar mer hjemme. Igjen, skal ikke generalisere, men har ikke vært vitne til den beskrivelsen du kommer med i noen parforhold. Der hvor mannen bidrar lite i hjemmet har kvinnen ofte en tendens til å klage mye på mannen, se hans feil og ha mindre lyst på sex. Der hvor mannen bidrar hjemme er det ofte motsatt. Dette har vært tilfellet hos alle mine venninner (ja, vi snakker om parforhold når vi er sammen). 

Endret av Frkego
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Frkego skrev (1 minutt siden):

…. 

Endret av Frkego
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget er vel helst at det tenner at partneren ikke bare sitter i sofaen eller gjør sine ting uten å ende hva som må gjøres felles. 

Samme gjelder uansett kjønn om arbeidsfordelingen er helt skeiv. 

Anonymkode: a8e16...5c4

Det tenner heller ikke menn at kvinner gnåler over at man ikke gjør «felles ting» når kvinner kun anser ting som hun kan gjøre som felles ting og ignorer ting som mannen gjør og hun ikke engang registrer at eksisterer. Det er også ganske slitsomt å mentalt eksistere i samme sfære som en kvinne da det er mye mentale behov og støttekontakt som trengs. Da tar man seg et kvarter i sofaen iblant for å få litt fred.

Anonymkode: 0a226...a22

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner ikke på at han gjør husarbeid, men en mann som må behandles som en tenåringssønn fjerner effektivt alt av potensielt begjær. Det er helt umulig for meg å tenne på en mann uten boevne. 

Samtidig vil en mann som tar sin del av både husarbeid og mental load, gjøre at jeg har mer tid overskudd til å tenke på sex. 

Anonymkode: 0afac...a28

• Liker 3
Gjest Lurven
Skrevet

Har ikke merket noe ekstra begjær om jeg skurer og sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tenner heller ikke menn at kvinner gnåler over at man ikke gjør «felles ting» når kvinner kun anser ting som hun kan gjøre som felles ting og ignorer ting som mannen gjør og hun ikke engang registrer at eksisterer. Det er også ganske slitsomt å mentalt eksistere i samme sfære som en kvinne da det er mye mentale behov og støttekontakt som trengs. Da tar man seg et kvarter i sofaen iblant for å få litt fred.

Anonymkode: 0a226...a22

Huff, da har du vært uheldige med dine samboerskap - både med dine holdninger og med partnere virker det som. Mannen min har mulighet til egentid daglig, men ikke for «å få litt fred», men for å dyrke seg selv, på lik linje som jeg har behov for. Likevel velger han oftest å tilbringe tiden med meg - selv etter 15 år. Hvis du opplever det som «slitsomt å mentalt eksistere i samme sfære som en kvinne», så tror jeg du enten må finne deg andre partnere eller arbeide med deg selv. Det skal ikke være slitsomt å eksistere sammen med sin partner. 

Finnes også mange kvinner der ute som ikke «gnåler over at man ikke gjør felles ting». I forhold hvor man liker å være sammen går dette av seg selv ofte. Og i mange forhold er det kvinnen som har behov for å gjøre ting for seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenner ikke på at mannen gjør husarbeid. 

Men når vi deler likt så blir det mindre å gjøre, dermed får jeg mer tid og overskudd til sex. 

Mannen min gjør veldig mye på hjemmebane, kanskje til og med mer en meg enkelte perioder. Vi har og har alltid hatt et godt og spennede sexliv. 

Anonymkode: 99547...841

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenner heller ikke på at mannen gjør husarbeid, men jeg har blitt såpass "voksen" at jeg ikke klarer å konsentrere meg om sex dersom rommet vi er i flyter over av rot. Det har ingenting med mannen å gjøre direkte, men en av oss må rydde før det blir sex, så rydder han så er jeg på ham rimelig kjapt. 

Så husarbeid = sex, men ikke fordi selve husarbeidet er sexy. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...