AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg hoster så utrolig mye. Det klør og jeg får konstant hosteanfall og det er så slitsomt. Det gjør vondt i kroppen fordi jeg hoster så mye, og fordi jeg har vært syk, føles det som kroppen ikke er sterk nok for all den hostingen. Jeg trenger noen gode tips til hvordan jeg kan lindre dette marerittet litt raskere for det har gått fem dager og jeg er så sliten. Idag våknet jeg kl seks pga den jaskla hostingen. Jeg har søkt på nett, og ser at noskapin skal være hostedempende, men jeg ammer fortsatt. Også vet jeg ikke om jeg har slimhoste eller tørrhoste (om morgenen kommer det noe gult slim gjennom nesa og noen ganger opp av halsen), men resten av dagen føles det tørt ut. Ikke veldig slimete.. Jeg tørr ikke gå til apoteket å spørre, de har en holdning der, og når jeg er stressa bare hoster jeg enda mer. Jeg vil bare gå inn og hente det jeg skal ha Noen som vet hva som fungerer litt?? Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Del Skrevet 22. mars 2023 Opp Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hoster så utrolig mye. Det klør og jeg får konstant hosteanfall og det er så slitsomt. Det gjør vondt i kroppen fordi jeg hoster så mye, og fordi jeg har vært syk, føles det som kroppen ikke er sterk nok for all den hostingen. Jeg trenger noen gode tips til hvordan jeg kan lindre dette marerittet litt raskere for det har gått fem dager og jeg er så sliten. Idag våknet jeg kl seks pga den jaskla hostingen. Jeg har søkt på nett, og ser at noskapin skal være hostedempende, men jeg ammer fortsatt. Også vet jeg ikke om jeg har slimhoste eller tørrhoste (om morgenen kommer det noe gult slim gjennom nesa og noen ganger opp av halsen), men resten av dagen føles det tørt ut. Ikke veldig slimete.. Jeg tørr ikke gå til apoteket å spørre, de har en holdning der, og når jeg er stressa bare hoster jeg enda mer. Jeg vil bare gå inn og hente det jeg skal ha Noen som vet hva som fungerer litt?? Anonymkode: 22b28...62f Det eneste som funker hos meg er en skje med olje! Helst olivenolje, men bruker også en tran 😅 Det smører og lindrer halsen mer enn cosylan osv synes jeg. Anonymkode: 7d738...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det eneste som funker hos meg er en skje med olje! Helst olivenolje, men bruker også en tran 😅 Det smører og lindrer halsen mer enn cosylan osv synes jeg. Anonymkode: 7d738...935 Takk for råd ❤️ klarer du å svelge oljen eller blander du det med noe? Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Del Skrevet 22. mars 2023 Du kan jo prøve å kutte opp ca en halv løk i en skål og ha på soverommet da du skal sove. Når du skjærer løk så begynner det å renne fra øyer/nese. Det kan også gjøre at halsen din ikke blir så irritert og hosten dempes. Dette var veldig dårlig forklart, jeg har det litt travelt nå, men var bare for å vise at det ikke bare er et kjerringråd uten noe bak. Det hjelper barna her i hverfall. Anonymkode: e3988...9c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du kan jo prøve å kutte opp ca en halv løk i en skål og ha på soverommet da du skal sove. Når du skjærer løk så begynner det å renne fra øyer/nese. Det kan også gjøre at halsen din ikke blir så irritert og hosten dempes. Dette var veldig dårlig forklart, jeg har det litt travelt nå, men var bare for å vise at det ikke bare er et kjerringråd uten noe bak. Det hjelper barna her i hverfall. Anonymkode: e3988...9c4 Det kan jeg gjøre 😊 takk for tips ❤️ Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 Lag deg en miks med Ingefær, timian og honning (google oppskrifter). Supermiks for luftveiene 👍 Anonymkode: b642b...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Del Skrevet 22. mars 2023 Fribol. Kjøpes på apoteket. Etter jeg oppdaget dem så har jeg alltid en boks i huset. De tar hosten ganske umiddelbart. https://www.apotek1.no/produkter/fribol-hoste-hals-sukkerfrie-drops-sterk-60g-902353p Det har forskjellige smaker. Ingen av dem er særlig gode, men som de virker! En fin ting er at de også kan løses i varmt vann og drikkes. Anonymkode: 8c7fa...f48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fribol. Kjøpes på apoteket. Etter jeg oppdaget dem så har jeg alltid en boks i huset. De tar hosten ganske umiddelbart. https://www.apotek1.no/produkter/fribol-hoste-hals-sukkerfrie-drops-sterk-60g-902353p Det har forskjellige smaker. Ingen av dem er særlig gode, men som de virker! En fin ting er at de også kan løses i varmt vann og drikkes. Anonymkode: 8c7fa...f48 Takk,😊 skal sjekke på apoteket AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lag deg en miks med Ingefær, timian og honning (google oppskrifter). Supermiks for luftveiene 👍 Anonymkode: b642b...697 Takk for tipset 😍 Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Del Skrevet 22. mars 2023 Løken funker! Har også brukt den i sånne perioder. ellers har te ofte bedre effekt enn hostesaft på meg. Anonymkode: eecb5...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonyme-meg Skrevet 22. mars 2023 #11 Del Skrevet 22. mars 2023 Har du prøvd å snakke med legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 22. mars 2023 #12 Del Skrevet 22. mars 2023 Signerer de over vedr. Fribol - de smaker ikke så godt, men funker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg kjøpte fribol, men glemte løk 😭 jeg husker jeg så på strømpene, og tenkte jeg skal ikke betale for nettingen, hvor er løsvektløken.. Også glemte jeg det 🤣 Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 22. mars 2023 #14 Del Skrevet 22. mars 2023 Ok, nå har jeg lagt ned en innsats for å finne de jeg alltid bruker når jeg hoster, ser så at mange tipser om det samme: Fribol Hoste/hals drops uten tilsatt sukker ingefær 60g - Apotek 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Del Skrevet 22. mars 2023 Om du ikke hoster opp slim ofte, så har du tørrhoste og kan bruke hostedempende preparater. Ved slimhoste hoster man fordi kroppen produserer noe som skal opp og ut, og man bør bruke slimløsende slik at det blir enklere å få opp. Anonymkode: 7ccaf...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Del Skrevet 22. mars 2023 Pås skrev (39 minutter siden): Ok, nå har jeg lagt ned en innsats for å finne de jeg alltid bruker når jeg hoster, ser så at mange tipser om det samme: Fribol Hoste/hals drops uten tilsatt sukker ingefær 60g - Apotek 1 De har en med ingefær og ja.. Jeg kjøpte den med lakris, for jeg liker lakris, men den smakte ikke så veldig godt. Ingefær er kanskje hakket freshere.. Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #17 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Om du ikke hoster opp slim ofte, så har du tørrhoste og kan bruke hostedempende preparater. Ved slimhoste hoster man fordi kroppen produserer noe som skal opp og ut, og man bør bruke slimløsende slik at det blir enklere å få opp. Anonymkode: 7ccaf...e14 Ja, tror også det er tørrhoste. Vanligvis hjelper sjokolade for meg sånn om kvelden og jeg må ligge, men pga jeg et så tørr i munnen blir ejg bare tørst.. Anonymkode: 22b28...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg bruker: 1. gurgle halsen med enten sterk munnskyll eller vann 2-3 dråper peppermynteolje (kjøpt på apotek) 2. drikke te med honning (ikke la teen være for varm pga næringsstoffene i honningen dør) tipset med løk som nevnt over bruker jeg også! Anonymkode: 3a82b...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #19 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De har en med ingefær og ja.. Jeg kjøpte den med lakris, for jeg liker lakris, men den smakte ikke så veldig godt. Ingefær er kanskje hakket freshere.. Anonymkode: 22b28...62f Det finnes en del forskjellige. Og nei, de er ikke gode, men for min del virker de fantastisk godt. Og da betyr det ikke så mye at de er mindre gode. Anonymkode: 8c7fa...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #20 Del Skrevet 22. mars 2023 Kraftig hoste som ikke går over bør du få undersøkt hos lege. Hvis det bare et virus, så er flere kopper med timian-te og godt med honning det eneste som hjelper.Men det må være ordentlig honning (lyng el fra helsekost), ikke sånn akasie. Anonymkode: 340d4...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå