Gå til innhold

Baksnakking av kvinner på grunn av adferd på fester, vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket av å høre fra en kvinne at hun var utsatt for omfattende baksnakking på arbeidsplassen på grunn av hvordan hun er på jobbefester. Hun omtales som løs og lett "tilgjengelig".

Hun har aldri hatt noen form av seksuell relasjon med noen på jobben. Ingen kyssing eller klining. Ingen work crush, men er kun på grunn hvordan hun er på fester som er grunnlaget for denne baksnakkingen. (Det er hva hun sier til meg, og jeg tror henne)

Det hun har hørt, er at hun har fått stemplet løs og lett tilgjengelig på grunn av:

Det at hun skal være flørtende

Det at hun kan sette seg på lårene til kolleger når det er trangt om plassen

Det at hun tar på folk hun snakker med

Er litt enfoldige selv, og tenker at slikt må man tåle å oppleve at noen er på fest uten å begynne med baksnakking etterpå. Er jeg rar, eller er dem som baksnakker henne rare?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle som oppfører seg litt utenfor normalen blir snakket om. 

Anonymkode: 0ce19...2cc

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig slitsom ut.

Anonymkode: ce851...b53

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva tenker du da på som slitsomt?

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du da på som slitsomt?

Å sette seg på låret, ta på fremmede og generelt være flørtende ER slitsomt. Jeg ser på det som ekstrem upassende oppførsel i jobbsammenheng.

Det sagt; det er ikke greit å baksnakke andre, men jeg forstår jo at hun blir snakket om. Hun gir masse uønsket oppmerksomhet til mennesker hun egentlig skal være profesjonell med. 

Hvordan hadde dette vært om det var en mann? Selvfølgelig blir en mann som tar damene på rumpa eller egler seg innpå damene blitt snakket om også. 

Min samboer hadde nok syntes det var ekstremt tacky og hun hadde antagelig blitt en "snakkis" i heimen. "Vet du hva Reidun gjorde eller? Hun satte seg på kneet mitt. Det var ekstremt ubehagelig". Synes jeg ser det for meg. Og jeg hadde ikke blitt sur på samboer, men jeg hadde tenkt mitt om denne damen.

Selvfølgelig er dette upassende oppførsel i jobbsammenheng.

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi skal være forsiktige med å baksnakke andre. Hva man snakker om med partneren i heimen er én ting, men baksnakking på arbeidsplassen forgifter miljøet. 

Anonymkode: ed1c7...6f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er rettmessig sladder. Ikke oppfør deg slik med kollegaer.

Anonymkode: 911da...bac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt henne skjerpe seg. Hun høres billig ut

Anonymkode: d31a9...cca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde en sånn kollega en gang. Hvert julebord ble hun full, flørtet og kastet seg over mannfolka, og ga kommentarer uten filter. Hun hadde heller ingen seksuell kontakt/forhold med en på jobben, men slik hun oppførte seg var det nok det hun siktet til. Til slutt håpet vi at hun ikke skulle dukke opp for hun var rett og slett utrolig irriterende og slitsom.

For redigering:

Ja, dette mennesket ble baksnakket på jobb. Ikke generelt sett gjennom hele året, men spesielt i forkant og etterkant av jobbfest/lønningspils etc.

Endret av Turtellure12
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg er også, så fra nå av blir jeg ikke med på jobbfester..  Helt uskyldig morro fra begge parter, men det er jeg som får høre det, ikke han! 

Anonymkode: e05af...d90

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Baksnakking er dumt, men dette er jo også baksnakking om potensielle baksnakkere, så på en måte kan det være å søke etter løsning og forståelse også. Ikke sikkert hele gjengen sa hun er løs, kan ha vært en eller 2, men kan jo være alle også. 

Er det deres menn hun flørter med? 

Synd dette foregår på jobb, det går jo utover hvordan hun har det, godt arbeidsmiljø burde alle ha. 

Å viktigst, hva syns mennene om kroppskontakten? 

Skrevet
SPOCA skrev (28 minutter siden):

Å sette seg på låret, ta på fremmede og generelt være flørtende ER slitsomt. Jeg ser på det som ekstrem upassende oppførsel i jobbsammenheng.

Det sagt; det er ikke greit å baksnakke andre, men jeg forstår jo at hun blir snakket om. Hun gir masse uønsket oppmerksomhet til mennesker hun egentlig skal være profesjonell med. 

Hvor tar du dette fra?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tenker dette er rettmessig sladder. Ikke oppfør deg slik med kollegaer.

Anonymkode: 911da...bac

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hadde bedt henne skjerpe seg. Hun høres billig ut

Anonymkode: d31a9...cca

Kvinner er kvinner verst, dessverre.

Trist. Hvor er solidariteten?

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (6 minutter siden):

Hvor tar du dette fra?

Hun tar det fra hovedinnlegget😎

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke spare slik atferd til privatfester? Det er veldig upassende når en omgås kolleger/folk en har en profesjonell relasjon til. 

Anonymkode: 42b58...a22

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (12 minutter siden):

Kvinner er kvinner verst, dessverre.

Trist. Hvor er solidariteten?

Er vel ikke bare kvinner som reagerer på dette.

• Liker 4
Skrevet
SPOCA skrev (49 minutter siden):

Hvordan hadde dette vært om det var en mann? Selvfølgelig blir en mann som tar damene på rumpa eller egler seg innpå damene blitt snakket om også. 

Min samboer hadde nok syntes det var ekstremt tacky og hun hadde antagelig blitt en "snakkis" i heimen. "Vet du hva Reidun gjorde eller? Hun satte seg på kneet mitt. Det var ekstremt ubehagelig". Synes jeg ser det for meg. Og jeg hadde ikke blitt sur på samboer, men jeg hadde tenkt mitt om denne damen.

Selvfølgelig er dette upassende oppførsel i jobbsammenheng.

1. Baksnakking handler ikke om at hun er uprofesjonel, men om at hun skal være:

Billig, løs, lett på tråden...

2. Beklager litt dårlig kontekst. Jobbefester er i dette sammenheng sammen med kolleger både formelt i jobb sammenheng og i eget regi. Frster type "oktoberfest", der man kan finne sjefen med enn øl i boblebadet kl 3 på natten.

3. Er mann selv, og skjønner godt forskjellen mellom om jeg tar en kvinne på rumpa eller enn kvinne setter seg på lårene mine når det er fult i sofaen.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (32 minutter siden):

Hun gir masse uønsket oppmerksomhet til mennesker hun egentlig skal være profesjonell med. 

Hannah80 skrev (25 minutter siden):

Hun tar det fra hovedinnlegget😎

Nei.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

1. Baksnakking handler ikke om at hun er uprofesjonel, men om at hun skal være:

Billig, løs, lett på tråden...

2. Beklager litt dårlig kontekst. Jobbefester er i dette sammenheng sammen med kolleger både formelt i jobb sammenheng og i eget regi. Frster type "oktoberfest", der man kan finne sjefen med enn øl i boblebadet kl 3 på natten.

3. Er mann selv, og skjønner godt forskjellen mellom om jeg tar en kvinne på rumpa eller enn kvinne setter seg på lårene mine når det er fult i sofaen.

Du har rett. Baksnakkerne er smålige og nedrige.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er vel ikke bare kvinner som reagerer på dette.

Bare å lese denne tråden. Kvinnene står i fremste rekke. Et par mannlige etterplaprere endrer ikke dette enkle faktum.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...