Gå til innhold

Ut av angsten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en har angst vil en helst ligge under dyna, og bare ha fred. 
det har jeg gjort, mye. Gikk på en smell for 4 uker siden, og angsten har vært et helvete. Når en har angst blir en redd for alt. Redd for folk, redd for å spise, har ingen matlyst osv. 

jeg begynte for 4 dager siden. Tvang i meg litt mat, for så å vaske badekaret etterpå.. for å holde hodet opptatt. Jeg har møtt angsten, og mestring gir redusert angst. 
så jeg er på vei opp igjen. 
når jeg har et ok øyeblikk drar jeg på butikken, selv om jeg kan få panikk anfall en time etter. Når jeg oppsummerer dagen på kvelden har jeg fått gjort mye mer enn jeg trodde når jeg vokner i senga med angst og bruker 2-3 timer for å klare å stå opp. 
Når folk sier - møt angsten, har jeg lyst å be de holde kjeft! Ingenting er verre enn å møte angsten, for det er et helvete. 
men å møte angsten er ikke så farlig som en tror. Det er katastrofetankene FØR en skal møte angsten som er et hinder. 
nå er jeg glad jeg er på vei opp igjen.. men har et stykke å gå. 
heier på alle dere som har angst og som jobber med den forbanna angsten hver dag! Vi er sterke

Anonymkode: 47e1f...736

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke realiteten at man er så sterk. Det er omvendt: psyken ødelegger for deg. En sterk psyke har ikke så sterk angst.

Men uansett godt jobbet!

Anonymkode: 8bc4f...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er dessverre ikke realiteten at man er så sterk. Det er omvendt: psyken ødelegger for deg. En sterk psyke har ikke så sterk angst.

Men uansett godt jobbet!

Angst kan tamme alle, og slå beina under en fullstendig. 
Å komme seg opp igjen av dette kreves styrke og mot. 
Jeg mener folk som klarer å komme seg på beina igjen er sterke, for det er beintøft 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Men uansett godt jobbet!

Unødvendig å kverulere på dette...

Anonymkode: 9e8f8...145

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 3.10):

Men uansett godt jobbet!

En sterk psyke kan også knekkes.

Sterk er hva man er når man reiser seg hver gang man får seg en på trynet, hver gang man velger å fortsette fordet om det gjør vondt å leve.

Jeg tror ikke man egentlig og ordentlig hvor sterk man er før man har fått seg en knekk.

For meg er den kommentaren et tegn på uvitenhet. Heldige deg som ikke vet bedre.

Anonymkode: 7a7a9...c8e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En sterk psyke kan også knekkes.

Sterk er hva man er når man reiser seg hver gang man får seg en på trynet, hver gang man velger å fortsette fordet om det gjør vondt å leve.

Jeg tror ikke man egentlig og ordentlig hvor sterk man er før man har fått seg en knekk.

For meg er den kommentaren et tegn på uvitenhet. Heldige deg som ikke vet bedre.

Anonymkode: 7a7a9...c8e

Enig med deg. 
noen opplever ikke noe voldsomt i livet. Og sterk psyke, vel - alle har ei psykisk helse. 
opplever man noe voldsomt og knekker, og klarer å reise seg igjen er man sterk. 
Alle vil møte noe skikkelig vondt i livet. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...