Gå til innhold

Dere som er både dominerende og submissive

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet er til de som er switch, som kan være både den som styrer og dominerer seksuelt med makten og den som er kjempe submissiv og vil bli styrt og holdt makt over. Har dere noe problem med å ta mannen seriøst og respektere han i hverdagen når dere dagen før har ydmyket han i senga? Jeg har alltid foretrukket menn jeg ser opp til, menn som har kontrollen i hverdagen og har makten seksuelt. Jeg liker å spille hjelpesløs i senga og be om lov til å få komme og liker at mannen tar for seg og styrer og lager manne lyder 😅. Nå er jeg med en mann som kan være den perfekte dominante, men som også vil at jeg skal dominere han. Vi har gjort dette noen ganger nå og det kan være greit nok å prøve å dominere han der og da, kommandere han, binde han og dirtysnakke men etterpå så får jeg liksom turnoff og ser på han mer som en svekling og ikke like macho lenger. Når han dagen etter skal være den dominante selv så klarer jeg ikke føle det ekte på en måte og det blir bare rart! 

Betyr det at jeg er 100%submissiv og ikke kan ha et forhold med en switch eller hvordan klarer dere andre å skille på rollene og ikke la det påvirke synet på hverandre? 

Anonymkode: 109cd...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan fint dominere uten å ydmyke. 
Her ser vi vel begge på oss selv om switch og hvem som inntar hvilken rolle går av seg selv. Jeg elsker at han kaster meg i den stillingen han ønsker, holder et fast grep om håret mitt eller holder meg fast og knuller meg sanseløs. Elsker at han sier hva jeg skal gjøre. Samtidig liker jeg å ta på ham bind for øynene, binde ham fast og leke med hele ham, ta ham med strapon eller beordre ham til å gjøre ulike ting med meg. Føler ikke han er mindre mann av den grunn. Kanskje kan jeg til og med si at det at han tør å underkaste seg gjør ham enda mer til mann i mine øyne. Hadde kanskje vært annerledes om vi aldri byttet roller. Men nå er vi ikke ytterpunktene på hva som definerer hverken dom eller sub mtp. ydmykelse og underkastelse.

Tenker du kanskje er kun sub hvis du føler det slik, slik du selv beskriver og at det er viktig at du åpner deg opp til partner om dette. Kanskje kan dere finne et kompromiss som føles bra ut for begge?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

så får jeg liksom turnoff og ser på han mer som en svekling

Det høres jo ikke helt ut som dette er greia for deg da...

Da er det kanskje bedre å tone det ned, eller droppe den delen der du er dominant. Det er jo ikke sikkert at det er det viktigste for ham.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper på flere innspill og erfaringer i tråden. Ts 

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for alle switcher, men jeg personlig har ikke noe problem med å ta mannen min seriøst og respektere ham i hverdagen selv om jeg har dominert ham seksuelt. Jeg ser på det som to separate roller og det ene påvirker ikke det andre.

Når det gjelder din situasjon, kan det hende at du foretrekker å være 100%submissiv, og det er helt greit. Det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan ha et forhold med en switch, men det kan være at du trenger å finne en som er mer tilbøyelig til å være den dominerende parten.

En anekdote om en gang jeg dominerte og ble dominert: En gang dominerte jeg mannen min ved å binde ham fast og beordre ham til å tilfredsstille meg. Det var veldig spennende og jeg følte meg veldig mektig. Men etterpå, når han tok over og dominerte meg, så klarte jeg ikke å ta ham alvorlig da han dro meg i håret mens han tok meg bakfra. Jeg begynte å le og det ødela stemningen litt. Men vi snakket om det etterpå og fant ut hvordan vi kunne unngå det neste gang. 😅🔗💪🏼👩🏻‍🦱🍑

• Liker 2
Gjest DreamWorks
Skrevet (endret)

Må dominans være ydmykelse? Er det mulig å leke med disse tingene uten ydmykelsen? Kan dominant bare være at du finner din måte å pirre ham på, mens han hjelpesløst må se på feks?

Jeg har blitt opperksom på at jeg er mer dominerende enn jeg tror, men jeg gjør det på en myk måte. Jeg dominerer nok mest utenfor sengen.  Jeg kan feks like å være naken, stille meg opp for kjæresten min, åpne meg opp uten at han får røre meg. Jeg kan fingre meg selv, la ham smake uten at han får noe mer. Jeg kan kle meg veldig utfordrende, for eksempel knytte opp skjørtet uten noe under mens jeg gjør daglige gjøremål rundt ham. Disse tingene kan fort anses som underdanige men det er jeg som styrer dem, jeg som bestemmer når jeg gjør dette, han vet han ikke får røre før jeg gir beskjed, og han vet at de første gangene han får berøre meg er det kun for å studere meg nøyere, fortsatt uten å røre meg mer enn akkurat det. Etter hvert kunne hafått lov til å slikke opp det som renner ned fra lårene mine, eller nå og da stikke tunga inn i meg, uten å få lov til å gjøre mer enn det. En slik lek kan vare lenge. Jeg kunne gjerne satt meg midt på kjøkkenbordet og onanert for ham mens han drakk kaffe, eller ligget i sengen og onanert med en glass-dildo hvor han ikke får gjøre annet enn å smake på den av og til. Denne type dominans hos meg, eller de gangene jeg trenger å kjenne at han er sterk ender alltid opp i gjensidighet til slutt, slik at ingen sitter igjen med en følelse av makt eller ubalanse som må gjenopprettes. 

Det finnes mange måter å dominere på som lettere kan tilpasses, uten ydmykelse. Ikke mer ekstreme handlinger, mindre og over lengre tid uten å røre hverandre gir mye spillerom for lek med makt og kjærlighet. Prøv dere frem. Å unngå å ta på hverandre er en god måte å utforske på. 

Endret av DreamWorks
AnonymBruker
Skrevet

Noen er naturlig dom eller sub, andre er flink å spille roller.. 

Anonymkode: 677f1...1a0

Skrevet
6 hours ago, DreamWorks said:

Må dominans være ydmykelse? Er det mulig å leke med disse tingene uten ydmykelsen? Kan dominant bare være at du finner din måte å pirre ham på, mens han hjelpesløst må se på feks?

Jeg har blitt opperksom på at jeg er mer dominerende enn jeg tror, men jeg gjør det på en myk måte. Jeg dominerer nok mest utenfor sengen.  Jeg kan feks like å være naken, stille meg opp for kjæresten min, åpne meg opp uten at han får røre meg. Jeg kan fingre meg selv, la ham smake uten at han får noe mer. Jeg kan kle meg veldig utfordrende, for eksempel knytte opp skjørtet uten noe under mens jeg gjør daglige gjøremål rundt ham. Disse tingene kan fort anses som underdanige men det er jeg som styrer dem, jeg som bestemmer når jeg gjør dette, han vet han ikke får røre før jeg gir beskjed, og han vet at de første gangene han får berøre meg er det kun for å studere meg nøyere, fortsatt uten å røre meg mer enn akkurat det. Etter hvert kunne hafått lov til å slikke opp det som renner ned fra lårene mine, eller nå og da stikke tunga inn i meg, uten å få lov til å gjøre mer enn det. En slik lek kan vare lenge. Jeg kunne gjerne satt meg midt på kjøkkenbordet og onanert for ham mens han drakk kaffe, eller ligget i sengen og onanert med en glass-dildo hvor han ikke får gjøre annet enn å smake på den av og til. Denne type dominans hos meg, eller de gangene jeg trenger å kjenne at han er sterk ender alltid opp i gjensidighet til slutt, slik at ingen sitter igjen med en følelse av makt eller ubalanse som må gjenopprettes. 

Det finnes mange måter å dominere på som lettere kan tilpasses, uten ydmykelse. Ikke mer ekstreme handlinger, mindre og over lengre tid uten å røre hverandre gir mye spillerom for lek med makt og kjærlighet. Prøv dere frem. Å unngå å ta på hverandre er en god måte å utforske på. 

Du har i det minste valgt et meget passende nick.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg sliter først og fremst med å respektere usikre menn som ikke har noe reflektert forhold til sin egen usikkerhet og dermed ender opp med å tøffe seg på ymse måter.  Å la seg dominere i senga har ingen sammenheng med øvrig selvfølelse eller selvtillit.

Anonymkode: ac201...f6b

• Hjerte 1
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg elsker å være både dom og sub, og aldri opplevd selv eller at sexpartnere har opplevd samme følelser som du har opplevd. I alle fall ikke som jeg vet om. Så jeg tenker du trives best som sub at det er derfor du får de følelsene? At det å være dominant ikke er noe for deg? Det er ikke noe for alle å være begge deler og det er jo helt greit. Gjør det du trives med. 

AnonymBruker
Skrevet

Men, da er du kanskje ikke switch ? 

Aner ikke.. Men, nei jeg har såklart aldri følt avsmak etterpå. 

Om en mann er seriøst dårlig i senga, så mister jeg nok (desverre) litt respekt for han. Ser på han som mindre mann. 

Jeg tror problemet er at du egentlig ikke er switch.. For deg er det å være dominant egentlig ikke noe du "ønsker" kan det høres ut som, for meg. 

Anonymkode: 08359...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er switch, men aldri med samme person! Det blir altfor rart. 

Anonymkode: 51a33...403

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er switch, men aldri med samme person! Det blir altfor rart. 

Anonymkode: 51a33...403

Ja det er akuratt det som er så rart! 

For han jeg dater nå er det tydeligvis viktig at jeg også tar styringen og er den aktive part i blandt og ikke bare han. Og jeg skjønner jo det at det kan bli kjedelig å alltid være sjefen mens jeg bare tar i mot hans ordre og er der til hans bruk, men det ødelegger hele tenningen min på han å ta hans dominerende rolle for så å respektere han som en dom dagen etter. 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan være mer sjefete og forførende bosslady mot han seksuelt, være aktiv og ta kontroll over han uten at det ødelegger den deilige dynamikken vi har når det er han som er den dominerende part? Generelt er det veldig uvant for meg å være den aktive part mens den andre er passiv reciever utenom ved standard blowjobs eller ridning etc. Nå tenker jeg mere som en form for rollespill som foreplay og gjennom akten. Jeg kan liksom sette meg på fjeset hans men å si "Nå slikker du meg til du ikke får puste mer din ynkelige gutt, du skal være sexslaven min" det ødelegger hele synet mitt på han i ettertid. (eksempel) 

Skrevet

Kanskje dere har lagt litt mange begrensninger på hvordan dominant/submissiv dynamikken kan utspille seg?

Tenk deg at du er en herskerinne og har en muskuløs tjener. Du skal vartes opp og nyte et glass vin med fotmassasje og se  an om du har lyst til at han skal gjøre noe mer.
Eller at du skal kjøre hans treningprogram for å gi deg en kjæreste med biceps, pecks og sixpack, som du synes du fortjener.
Eller pisk han rundt mens han gjør husarbeid.

Rollen som submissiv kan fremdeles være maskulin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er akuratt det som er så rart! 

For han jeg dater nå er det tydeligvis viktig at jeg også tar styringen og er den aktive part i blandt og ikke bare han. Og jeg skjønner jo det at det kan bli kjedelig å alltid være sjefen mens jeg bare tar i mot hans ordre og er der til hans bruk, men det ødelegger hele tenningen min på han å ta hans dominerende rolle for så å respektere han som en dom dagen etter. 

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan være mer sjefete og forførende bosslady mot han seksuelt, være aktiv og ta kontroll over han uten at det ødelegger den deilige dynamikken vi har når det er han som er den dominerende part? Generelt er det veldig uvant for meg å være den aktive part mens den andre er passiv reciever utenom ved standard blowjobs eller ridning etc. Nå tenker jeg mere som en form for rollespill som foreplay og gjennom akten. Jeg kan liksom sette meg på fjeset hans men å si "Nå slikker du meg til du ikke får puste mer din ynkelige gutt, du skal være sexslaven min" det ødelegger hele synet mitt på han i ettertid. (eksempel) 

Men må du ydmyke ham? Kan det være nok at du bare beordrer ham? Fortell ham hva han skal gjøre, bestemme om han får komme eller ikke etc.? Du må vel ikke kalle ham ynkelig eller sexslave? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MuffinStud skrev (44 minutter siden):

Kanskje dere har lagt litt mange begrensninger på hvordan dominant/submissiv dynamikken kan utspille seg?

Tenk deg at du er en herskerinne og har en muskuløs tjener. Du skal vartes opp og nyte et glass vin med fotmassasje og se  an om du har lyst til at han skal gjøre noe mer.
Eller at du skal kjøre hans treningprogram for å gi deg en kjæreste med biceps, pecks og sixpack, som du synes du fortjener.
Eller pisk han rundt mens han gjør husarbeid.

Rollen som submissiv kan fremdeles være maskulin.

Dette blir altfor utenfor senga enn hva jeg trenger råd om og jeg syns i tillegg de tingene du nevner krever en altfor stor kontrast mellom dominant og submissiv enn hva jeg forteller jeg er komfortabel med i en dominant rolle. Det du beskriver er mer domina-slave greier og passer ikke for meg! Å piske en mann rundt eller beordre han til å ta hundre pushups til melkesyra tar han betyr at jeg ikke respekterer han og da er det ingen sjans i havet at jeg kan tenne på og respektere han når han skal ha den dominerende rollen en annen dag. Jeg vil føle meg altfor maskulin selv også om jeg skulle hatt en sånn rolle. Jeg kunne klart det som en lek, men mistet all tenning så det er ikke noe jeg vil gjøre med en mann jeg skal ha sex med. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi switcher begge to. Jeg er mest sub, han mest dominant, men innimellom overlater han styringen til meg.
Han er sterk og vakker, og jeg blir veldig ydmyk og rørt av å få denne tilliten av en jeg respekterer så høyt.
Det er nytelse i å surre ham fast, blindfolde ham, og la ham være usikker på hva som skal skje...
Jeg er ikke særlig sadistisk av meg, men nyter å bygge opp psykisk spenning, plage hans dårlige tålmodighet, og leke med fantasiene hans. Det er også deilig når jeg setter ham fri, og lar ham utfolde seg etterpå.
Å dominere kan også inneholde mye omsorg og service, styre orgasmer etc. Dominans er ikke noe hardt.

Jeg ser ingen sammenheng med subrollen og kjønnsrollen.

Anonymkode: ff700...f4d

AnonymBruker
Skrevet
Frkego skrev (2 minutter siden):

Men må du ydmyke ham? Kan det være nok at du bare beordrer ham? Fortell ham hva han skal gjøre, bestemme om han får komme eller ikke etc.? Du må vel ikke kalle ham ynkelig eller sexslave? 

Nei jeg må ikke og vil ikke ydmyke han, men han vil at jeg skal ta styringen og dominere. Han sier det er min oppgave å vite hvordan. Det er ikke noe problem for meg å edge han og nekte han å komme, eller å si sensuelt at han skal slikke meg mens jeg bruker litt makt for å presse hodet hans hardere mellom bena mine, men akuratt sånne ting ser jeg ikke på som dominerende. Kanskje jeg har feil oppfatning av hva det vil si å være dominerende? Han sier "jeg vil at du skal ta mer kontroll." "Liker du å ta kontroll?" "kan du kontrollere også og ikke bare bli kontrollert?" "jeg liker en dame som kan dominere meg iblandt også" 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også switch, men har få ganger opplevd at det har vært et problem. Jeg tenker på det som at min nåværende partner tillater meg å ta kontrollen (noe han forsovet gjør, siden han er dobbelt så tung og sterk som meg). 

Men jeg har aldri brukt kallenavn på noen av partnerne mine, typ "gutt" eller "ynkelig". For meg blir det et nytt nivå, jeg er egentlig ikke så keen på å snakke under sex. Jeg bruker heller kroppsspråk, dytter han ned i senga, gjør hva jeg vil etc. 

Nå skal jeg også nevne at vi sjeldent har "ensidig" sex på den måten at det er enten/eller. Det starter med at en av oss tar initiativ og er litt dom, så motsetter den andre seg, og rollene byttes om. Kanskje en gang til byttes de om til opprinnelige roller, i samme økt, gjennom å endre stilling. På den måten får begge vært litt begge roller, og det forsterker bare den eksisterende dynamikken mellom oss. 

Anonymkode: 653cd...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg må ikke og vil ikke ydmyke han, men han vil at jeg skal ta styringen og dominere. Han sier det er min oppgave å vite hvordan. Det er ikke noe problem for meg å edge han og nekte han å komme, eller å si sensuelt at han skal slikke meg mens jeg bruker litt makt for å presse hodet hans hardere mellom bena mine, men akuratt sånne ting ser jeg ikke på som dominerende. Kanskje jeg har feil oppfatning av hva det vil si å være dominerende? Han sier "jeg vil at du skal ta mer kontroll." "Liker du å ta kontroll?" "kan du kontrollere også og ikke bare bli kontrollert?" "jeg liker en dame som kan dominere meg iblandt også" 

Spør han da! "Forestill deg drømmesex med meg som dominant. Hva sier og gjør jeg?" - egentlig bør begge to gjøre det, skriftlig kanskje. Du skriver to "stiler" om han som dominant og submissiv, og han gjør det samme med deg. Så får dere rettet opp i misforståelser / forventninger uten at det blir kleint. 

Anonymkode: 653cd...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...