Gå til innhold

Rotfylling / dårlig tannlege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!!

Jeg måtte rotfylle en tann i dag, som har vært vond i 5-6 mnder. Jeg var hos privat tannlege i høst med tannen, som hun satte en fylling i da hun håpet at vi kunne unngå nettopp rotfylling. I dag var jeg hos en offentlig tannlege, som utbrøt «hvem i alle dager er det du har vært hos» da han så på røntgen bildene.. Han sa hun hadde borret rett inn i nerven, og at det ikke var rart jeg hadde vondt.

Jeg har altså helt vanvittig tannlegeskrekk, og lurer bare på om det er en faktisk feil å gjøre, eller om det er noe som skjer sånn nå og da? Tenkte over da jeg var på x5 besøk hos hun i høst, at det var ganske kaotisk mtp at hun ikke hadde noen assistent på timene (ble mye armer rundtom da hun skulle gjøre jobben for 2) og det tok 5 besøk (altså jeg lå hjemme og gråt meg selv i søvn over smertene i 3 ekstra uker) før hun bestemte seg for at vi skulle forsøke å borre og sette fylling på tannen som hadde ett dypt hull som hun hadde sett fra første dag, for at det KANSKJE var årsaken til smertene.

Har prøvd å google litt, men virket for meg som om at hvis tannlegen borret for dypt, så ville det føre til en rotfylling da nerven døde. Er det da på pasientens regning?😅 Er så skuffa da hun er en av de beste tannlegene for de med tannlegeskrekk, og ellers kjent for å være utrolig dyktig.. Men mulig det er sånt som alle kan gjøre eller?..

Anonymkode: 1199f...de5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville trekt tannen. Ikke kast penger på rotfylling. Om noen år må tanna fikses på ny eller den knekker. Rotfylte tenner er svakere. 

Anonymkode: 6698b...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Mulig du ikke leste alt, forståelig da det ble langt, men tanna er allerede rotfylt😅 Og det er også en av de fremste tennene, så helt uaktuelt å trekke ja😂

Anonymkode: 1199f...de5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...