Drizzt Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Hva synes dere om Bergstø? Jeg synes hun passer perfekt som SV leder fordi SV folk mangler kunnskap og forståelse for økonomi. De vil bruke penger som ikke finnes og slakte de som skaper pengene. Pollestad var ikke særlig bedre selv. Vestre nektet å svare på spørsmål og bablet om alt annet enn det han ble spurt om. Hvis folk ikke fikk åpnet øynene sine om SV, Sp og Ap etter dette og vender dem ryggen for alltid, så fortjener nordmenn å lide under deres politikk. Her virker det som om SV vil kapre stemmer fra Rødt og svinger kraftig til venstre mot Rødt. Hva tenker dere etter å ha sett Debatten? Endret 21. mars 2023 av Drizzt 10 1 1
Isambard Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Vestre (AP) klarte seg ganske bra, alt tatt i betraktning. Han droppet hatretorikken mot norske eiere. Han bagatelliserte heller skatteøkningene og viste til at Høyre heller ikke fjernet formueskatten. Det er egentlig den eneste farbare veien i den debatten. Jeg synes Bergstø (SV) kom dårlig ut av det. Man fikk inntrykk av at hun ble tatt helt på senga av argumentene som bedriftseierne kom med. Hun klarte ikke å kontre i det hele tatt. 2 1
Drizzt Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2023 Isambard skrev (12 minutter siden): Vestre (AP) klarte seg ganske bra, alt tatt i betraktning. Han droppet hatretorikken mot norske eiere. Han bagatelliserte heller skatteøkningene og viste til at Høyre heller ikke fjernet formueskatten. Det er egentlig den eneste farbare veien i den debatten. Jeg synes Bergstø (SV) kom dårlig ut av det. Man fikk inntrykk av at hun ble tatt helt på senga av argumentene som bedriftseierne kom med. Hun klarte ikke å kontre i det hele tatt. Vestre klarte seg best av de tre, men han klarte seg ikke bra i det hele tatt. Men Bergstø kom dårligst ut og egentlig avslørte hvor ikke-bærekraftig SVs økonomipolitikk er. 4 1
Gjest Mr. Jerhico Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 SV satt i regjering i 8 år, uten at Norge gikk til grunne av det. Sannheten er at de aller fleste ikke merker veldig stor forskjell fra om det er høyresiden eller venstresiden som sitter i regjering. Tror nok Bergstø har mer peiling enn sofa velgere.
Melkebarten Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Bergstø er jo direkte farlig for de som eier en bedrift eller skal skape noe i dette landet. Vestre trodde han var på ett valgkampmøte. Pollestad var unnvikende. 7 1
herzeleid Skrevet 22. mars 2023 #6 Skrevet 22. mars 2023 Mr. Jerhico skrev (6 timer siden): SV satt i regjering i 8 år, uten at Norge gikk til grunne av det. Sannheten er at de aller fleste ikke merker veldig stor forskjell fra om det er høyresiden eller venstresiden som sitter i regjering. Tror nok Bergstø har mer peiling enn sofa velgere. Sannheten er kanskje heller at de færreste merker så mye om AP eller Høyre dominerer i regjering da disse partiene er temmelig like, også økonomisk. 2 2
Ti T Usen Skrevet 22. mars 2023 #7 Skrevet 22. mars 2023 Jeg har aldri betalt ei krone i formuesskatt. Men synes likevel det er dyrisk urettferdig at bedriftseiere må betale formuesskatt av aksjer som er bundet opp i firmaet. Bergstø er hul som en ballong. Freser ut sloguns med en latterlig patos. Ved første motargument begynner hun å stotre. Debatten i går var jo et direkte resultat av hennes tale til SV. Hun fikk satt dagsorden. Da blir det komisk patetisk at hun ikke har dypere forståelse av hva formuesskatt medfører. Pute-TV 4 5
Snok1 Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Ti T Usen skrev (2 minutter siden): Bergstø er hul som en ballong. Freser ut sloguns med en latterlig patos. Ved første motargument begynner hun å stotre. Hvis du mener slogan er det bedre å bruke det norske uttrykket slagord som du kanskje i tillegg mestrer. #protip 1 1
Ti T Usen Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Hvis du mener slogan er det bedre å bruke det norske uttrykket slagord som du kanskje i tillegg mestrer. #protip Takk for presiseringen. Du har selvfølgelig helt rett:) "Bruk ord du mestrer" skal bli mitt neste slagord. 1
Illuminatum Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 Mr. Jerhico skrev (8 timer siden): SV satt i regjering i 8 år, uten at Norge gikk til grunne av det. Sannheten er at de aller fleste ikke merker veldig stor forskjell fra om det er høyresiden eller venstresiden som sitter i regjering. Tror nok Bergstø har mer peiling enn sofa velgere. Det var nok litt annet mannskap i SV på den tiden. De fleste merker faktisk effekten av dagens regjering fremover. Vestre skryter av at næringslivet aldri har så godt, men det er først i år vi ser effekten av de endringene de har gjort. 353 norske selskaper gikk konkurser i januar – Creditsafe spår rekord i år | Finansavisen Store verdiskapere kastes ut av Norge da forskjellene for norske eiere og utenlandske eiere blir kraftig forskjellsbehandling. Kroneverdien er på vei mot bunnen selv om staten tjener penger som gress. Dette gjør det ekstremt dyrt for nordmenn å reise utenlands Svak krone: Advarer mot å legge sommerferien til USA (tv2.no). Mye er vanskelig å gjøre med men regjeringen har bidratt til at store utenlandske miljøer er engstelig for å satse i Norge. Tradisjonelt har Norge hatt en styring som er forutsigbar og rammevilkårene har stått over tid. Dette har regjeringen skuslet bort på ett år med å endre skatteregler med tilbakevirkende kraft og gjøre store endringer på kort tid. 3 1
Mr X Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 (endret) Mr. Jerhico skrev (9 timer siden): SV satt i regjering i 8 år, uten at Norge gikk til grunne av det. Sannheten er at de aller fleste ikke merker veldig stor forskjell fra om det er høyresiden eller venstresiden som sitter i regjering. Tror nok Bergstø har mer peiling enn sofa velgere. Lille SV satt i regjering med flere andre partier og fikk derfor ikke gjennomslag for sin hodeløse økonomiske politikk. På samme måte som FRP ikke fikk til mye av sin symbolpolitikk når de satt i regjering. Trodde dette var allment kjent. Selv om begge partiene hadde finansministeren har heldigvis finansdepartementet så sterkte byråkrater at selv en tulling i ministerstolen ikke klarer å øderlegge mye....heldigvis! Endret 22. mars 2023 av Mr X 1 1
Drizzt Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #12 Skrevet 22. mars 2023 Mr X skrev (2 minutter siden): Lille SV satt i regjering med flere andre partier og fikk derfor ikke gjennomslag for sin hodeløse økonomiske politikk. På samme måte som FRP ikke fikk til mye av sin symbolpolitikk når de satt i regjering. Trodde dette var allment kjent. Selv om begge partiene hadde finansministeren har heldigvis finansdepartementet så sterkte byråkrater at selv en tulling i ministerstolen ikke klarer å øderlegge mye....heldigvis! jeg synes Siv Jensen var en stødig og ganske kompetent finansminister og overrasket mange Frp-hatere. Kristin Halvorsen husker jeg lite av som finansminister, men husker at hun støttet fult ut og hadde full tillit til direktøren i Skattedirektoratet som hadde sent alle skatteyternes fødselsnumre til flere avisredaksjoner. For alt vi vet har noen avisredaktører fødselsnumrene til alle oss og det er informasjon som kan misbrukes til mye, inkludert id-tyveri. 1 1
Gjest Refreng Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Debatt? De har aldri debatter, de har utveksling av vissvass og innlærde fraser. Om det har vært vanlig blant norske politikere å diskutere rasjonelt og saklig om noe, der man faktisk diskuterer fakta, så var det før min tid. Idag handler det kun om å vinne. Og den som vinner er den som klarer presentere vissvass og legge seg mest mulig flat og som "forstår at noe er opprørende". Nei, norsk politikk er flaut og en skam. Vi har ikke kompetente, intelligente mennesker som bryr seg om Norge og nordmenn. Vi har noen falske løgnere som bruker politikken til å mele egen kake.
Majer Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 Høyre er like mye for utenlandskabler som noen andre. De fjernet heller ikke formueskatten. SV kan bidra like mye til nyskaping som alle andre. Så lenge de tar fra arv istedenfor å rævkjøre bedrifter kan det gå fint. De har mye fornuftig skolepolitikk som minner om Finland sin. Det kan skape masse verdier. Jeg tror det at SV har begynt med hatretorikk mot rike er fordi høyresiden ikke er villige til å finne en middelvei. Da stikker folk av med verdiene våre og SV høres ekstreme ut. 1
Ti T Usen Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 Majer skrev (1 time siden): Høyre er like mye for utenlandskabler som noen andre. De fjernet heller ikke formueskatten. SV kan bidra like mye til nyskaping som alle andre. Så lenge de tar fra arv istedenfor å rævkjøre bedrifter kan det gå fint. De har mye fornuftig skolepolitikk som minner om Finland sin. Det kan skape masse verdier. Jeg tror det at SV har begynt med hatretorikk mot rike er fordi høyresiden ikke er villige til å finne en middelvei. Da stikker folk av med verdiene våre og SV høres ekstreme ut. Debatten i går handlet ikke om utenlandskabler. Høyre reduserte formuesskatten, sosialistene har økt den SV skjønnner ikke at nyskapning krever risikovillig kapital. Ingen vil risikere kapital dersom "fellesskapet" tar alt dersom det går bra, men ingen dekning hvis det går dårlig. Hva SV sin skolepolitikk har til felles med Finlands bør du forklare nærmere. De er diametralt forskjellige Kan du forklare hvilken middelvei høyresiden ikke er villige til å finne? Sosialisme ER ekstremt. 4 2
Stonegiant Skrevet 22. mars 2023 #16 Skrevet 22. mars 2023 Så ikke debatten, men så talen til Bergstø i SV-møtet. Etter å ha sett den, så kan det bli en stemme til SV fra meg neste gang. AP beveger seg mot høyre, så jeg har ikke mange igjen å stemme på. Dumt hvis de tar stemmer fra Rødt, men bra om de tar stemmer fra AP. AP snur ikke trenden de er inne i før de kommer tilbake til venstresiden.
Drizzt Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #17 Skrevet 22. mars 2023 Stonegiant skrev (4 timer siden): Så ikke debatten, men så talen til Bergstø i SV-møtet. Etter å ha sett den, så kan det bli en stemme til SV fra meg neste gang. AP beveger seg mot høyre, så jeg har ikke mange igjen å stemme på. Dumt hvis de tar stemmer fra Rødt, men bra om de tar stemmer fra AP. AP snur ikke trenden de er inne i før de kommer tilbake til venstresiden. Takk for din ærlighet ... Det er ikke mange som går og sier rett ut at de er mot at det skal lønne seg å være i arbeid, mot bærekraftig næringsliv og mot verdiskapning. 5 1
MorTil2 Skrevet 22. mars 2023 #18 Skrevet 22. mars 2023 Stonegiant skrev (4 timer siden): Så ikke debatten, men så talen til Bergstø i SV-møtet. Etter å ha sett den, så kan det bli en stemme til SV fra meg neste gang. AP beveger seg mot høyre, så jeg har ikke mange igjen å stemme på. Dumt hvis de tar stemmer fra Rødt, men bra om de tar stemmer fra AP. AP snur ikke trenden de er inne i før de kommer tilbake til venstresiden. Da tror jeg du faktisk bør se debatten. Bergstø lever i en teoretisk "om vi bare tar mer skatt fra de rike, så blir de som ikke tjener så godt, og dermed ikke skatter så mye, rikere. Og da har alle det godt og likt" verden. Hun forstår ikke at det nettopp er det at noen tar sjanser, bygger opp bedrifter og gir arbeidsplasser til nettopp de hun syter og klager for, vi trenger. Og skal de fortsette å kunne bygge bedriften, vedlikeholde, og aller helst skape flere arbeidsplasser, så må de nødvendigvis ha økonomi til å gjøre det. Jeg tror SV kommer til å tape stort på Bergstø. Folk flest har nok mer virkelighetsforståelse enn henne. 5 1 1
Gjest Adobyen Skrevet 22. mars 2023 #19 Skrevet 22. mars 2023 De som eier disse bedriftene har ofte de ledende stillingene der også, og de er vel ikke beskjedne når det gjelder lønn til seg selv og familien, styrehonorar og naturalia. Det høres så sørgelig ut når rikingene sutrer over skatten, og man synes jo nesten synd på dem stakkar, men de klarer å tilpasse seg til enhver liten skatteendring. Dette har de eksperter til å hjelpe seg med. Disse surrer rundt som lobbyister på stortinget og påvirker politikerne til å jobbe for sine klienters interesser. Med lomma full av penger, kan de kjøpe seg makt.
MorTil2 Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 Adobyen skrev (14 timer siden): De som eier disse bedriftene har ofte de ledende stillingene der også, og de er vel ikke beskjedne når det gjelder lønn til seg selv og familien, styrehonorar og naturalia. Det høres så sørgelig ut når rikingene sutrer over skatten, og man synes jo nesten synd på dem stakkar, men de klarer å tilpasse seg til enhver liten skatteendring. Dette har de eksperter til å hjelpe seg med. Disse surrer rundt som lobbyister på stortinget og påvirker politikerne til å jobbe for sine klienters interesser. Med lomma full av penger, kan de kjøpe seg makt. Samtidig er det disse "sutrerne" som sørger for at andre har jobb. Hva sier Bergstø hvis hennes skattepolitikk medfører at bedriften ikke kan videreutvikles, deler av den må legges ned og folk mister jobbene sine? Hvor skal hun da ta pengene i fra for å skaffe arbeidsledighetstrygd til alle de som da ikke kan forsørge seg selv? Man kan ikke bygge et samfunn på at alle skal være like og få likt. Et slikt samfunn vil stagnere. Et bærekraftig samfunn trenger noen som driver det fremover.Og nå er det nå en gang slik at penger er en sterk motivasjonsfaktor. Og det må vi faktisk akseptere. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå