Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte det var trygt å spise tunfisk, helt til jeg googlet at det bare kan spises fra boks - og ikke fersk… og jeg vet ikke om jeg nå har gjort en kjempe tabbe eller burde gå å kaste opp maten! Trenger bare svar fort på om dette var trygt å spise eller ikke?

Anonymkode: 277cb...aba

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte det var trygt å spise tunfisk, helt til jeg googlet at det bare kan spises fra boks - og ikke fersk… og jeg vet ikke om jeg nå har gjort en kjempe tabbe eller burde gå å kaste opp maten! Trenger bare svar fort på om dette var trygt å spise eller ikke?

Regner med subway bruker kun fra boks!

Anonymkode: 44aec...a1f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

De bruker jo tunfisk fra boks på subway

AnonymBruker
Skrevet

Så mange usaklige svar... For det første, så bruker de vel vanlig tunfisk på boks på Subway? For det andre, råd om å unngå tunfisk handler om tungmetaller, så mengde spiller en rolle her. Det er ikke nok tunfisk i en sandwich til at det vil utgjøre noen fare, selv om det skulle være fersk tunfisk (som kommer fra større fisk enn den fra boks). Så du kan ta det helt med ro TS. 😅

(Dette i motsetning til mat man skal unngå pga mulig smitte fra listeria eller toxoplasma, der kan selv en liten mengde gjøre skade om man er uheldig og blir smittet.)

Anonymkode: 26cef...dbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten litt søtt å tro at Subway bruker fersk tunfisk 😂😂

Anonymkode: b347a...b54

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Så mange usaklige svar... For det første, så bruker de vel vanlig tunfisk på boks på Subway? For det andre, råd om å unngå tunfisk handler om tungmetaller, så mengde spiller en rolle her. Det er ikke nok tunfisk i en sandwich til at det vil utgjøre noen fare, selv om det skulle være fersk tunfisk (som kommer fra større fisk enn den fra boks). Så du kan ta det helt med ro TS. 😅

(Dette i motsetning til mat man skal unngå pga mulig smitte fra listeria eller toxoplasma, der kan selv en liten mengde gjøre skade om man er uheldig og blir smittet.)

Anonymkode: 26cef...dbd

Dette er riktig TS, du kan ta det helt med ro ❤️ 

Anonymkode: 30358...67b

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsproing. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Man merker veldig godt forskjell på fersk og tilberedt tunfisk, som med de fleste typer kjøtt. Du kan slappe helt av, de har garantert ikke brukt fersk tunfisk. Det ville vært helt sykt, både om de hadde servert det, og om du hadde spist det uten å merke det.

Anonymkode: 04fd8...58d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...