AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Måtte trekke bakerste jeksel og er på dag 5. Dro filla/veken ut i går og i dag har det verket veldig. Må øke på ibux og paracet. Ser jeg er litt rød rundt tannkjøttet og det ser fælt ut opp i krateret etter tanna. Skylder med lunkent vann og prøvde Corsodyl men. Har 1 sting jeg ser det er litt rødt rundt. Skal det verke slik så lenge etterpå? Anonymkode: 320a2...f58
seriousgirl Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Tror det er relativt vanlig. Så hvertfall ganske ille ut i hullet lenge etterpå de gangene jeg har tatt jeksler + at det gjorde vondt lenge. Siste gangen jeg trakk en jeksel var det helt jævlig, fordi jeg fikk noe som kalles dry socket. Måtte knaske på tramadol i nesten 3 uker før smertene gikk bort😱 Hvorfor fjernet du ikke filla før igår? Da vil du mest sannsynlig ha revet opp litt av skorpen idet du dro ut filla igår. Jeg fikk beskjed om å bare ha i denne typ 45 min. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 seriousgirl skrev (3 minutter siden): Tror det er relativt vanlig. Så hvertfall ganske ille ut i hullet lenge etterpå de gangene jeg har tatt jeksler + at det gjorde vondt lenge. Siste gangen jeg trakk en jeksel var det helt jævlig, fordi jeg fikk noe som kalles dry socket. Måtte knaske på tramadol i nesten 3 uker før smertene gikk bort😱 Hvorfor fjernet du ikke filla før igår? Da vil du mest sannsynlig ha revet opp litt av skorpen idet du dro ut filla igår. Jeg fikk beskjed om å bare ha i denne typ 45 min. Tannlegen sa dag 4. Liten fille innsmurt i antibiotika ble lagt nedi. Mistenker dry socket ja, men smerten går vekk med paracet. Er bare så lei å ta smertestillende. Leser smerte skal gå over etter 3-4 dager. Nå kjennes hele kjeven ut som vondt sår. Anonymkode: 320a2...f58
seriousgirl Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Åja, kanskje det er noe annet enn den filla jeg tenker på da. Men kan nok godt være at det irriterte såret/dro opp noe av blodkoaguleringen når du dro den ut. Men vet det er vanlig at såret er ømt/stivt en ukes tid etterpå. Så kjipt at smertene ikke går over. Jeg følte det samme når jeg kastet i meg tabletter hver 3-4 time over så lang tid. Det føles jo ikke sunt for kroppen. Det vil jo sakte men sikkert gå over, selv om det føles som at helingen går fryktelig sakte nå. Ville vurdert å dra til legen og sjekke dette med dry socket hvis smertene ikke gir seg de neste 2 dagene. Har du hatt noen symptomer på halsbetennelse i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Hvis du mistenker dry socket TS så må du tilbake til tannlegen. Det ville jeg forøvrig gjort nå uansett hva jeg mistenkte. Anonymkode: 2dcd5...56e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 seriousgirl skrev (32 minutter siden): Åja, kanskje det er noe annet enn den filla jeg tenker på da. Men kan nok godt være at det irriterte såret/dro opp noe av blodkoaguleringen når du dro den ut. Men vet det er vanlig at såret er ømt/stivt en ukes tid etterpå. Så kjipt at smertene ikke går over. Jeg følte det samme når jeg kastet i meg tabletter hver 3-4 time over så lang tid. Det føles jo ikke sunt for kroppen. Det vil jo sakte men sikkert gå over, selv om det føles som at helingen går fryktelig sakte nå. Ville vurdert å dra til legen og sjekke dette med dry socket hvis smertene ikke gir seg de neste 2 dagene. Har du hatt noen symptomer på halsbetennelse i tillegg? Ingen tegn på halsbetennelse. Ikke feber eller andre plager. Er kun i tannen og rundt stinget det verker. Jeg ringer tannlegen i morgen for å høre om dette er normalt. Anonymkode: 320a2...f58 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Hvorfor dro du filla ut!?! Det som skjedde da jeg fjerna visdomstann var at jeg ved et uhell anstrengte meg like etter.blodklatten hadde da forsvunnet (og av en eller annen grunn hadde de ikke brukt fille). Så på dag 4/5 begynte jeg å utvikle dry socket. Altså eksponert nerve. Det er det mest smertefulle jeg har opplevd. Les om det og sjekk at det ikke er det. Anonymkode: fc44d...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Men dry sovket var mye berre enn at det gikk bort med paracet. Brukte tramadol og nlbligan og paralgin forte og kbux og hadde ingen lindring. Var helt jøvlig. Jeg fikk høre at det tok vel en uke før det normalt skulle gå over med smerten. Men dry socket var noe ut av en annen verden. Og VELDIG tydelig på den der rare smaken som er et av symptomene. Anonymkode: fc44d...2d5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor dro du filla ut!?! Det som skjedde da jeg fjerna visdomstann var at jeg ved et uhell anstrengte meg like etter.blodklatten hadde da forsvunnet (og av en eller annen grunn hadde de ikke brukt fille). Så på dag 4/5 begynte jeg å utvikle dry socket. Altså eksponert nerve. Det er det mest smertefulle jeg har opplevd. Les om det og sjekk at det ikke er det. Anonymkode: fc44d...2d5 Tannlegen sa jeg skulle dra filla ut på dag 4. Ventet helt til sent på kvelden før jeg tok den ut. Ser det er tett i hullet nå men er hvit/brunlig over. Er lite rødt. Er hoven der stinget sitter. Sydde 2 sting. Ibux og paracet tar smerten, men er vondt når virkning går ut. Har skylt med saltvann over hvis det var matrester der. Leser om dry socket nå. ☺ Anonymkode: 320a2...f58
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tannlegen sa jeg skulle dra filla ut på dag 4. Ventet helt til sent på kvelden før jeg tok den ut. Ser det er tett i hullet nå men er hvit/brunlig over. Er lite rødt. Er hoven der stinget sitter. Sydde 2 sting. Ibux og paracet tar smerten, men er vondt når virkning går ut. Har skylt med saltvann over hvis det var matrester der. Leser om dry socket nå. ☺ Anonymkode: 320a2...f58 Åja, kan jo bare være at det er litt ekstra smerter etter filla kom ut pga mindre lindring nå. Huff, krysser fingrene for deg at det ikke er dry socket. Det unner jeg ikke min verste fiende! 🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: fc44d...2d5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 Når jeg tok visdomstennene verket jeg i mange uker etterpå. Jeg hadde kontroll etter ett par uker og alt var normalt. Var aldri noen veke å fjerne hos meg. Anonymkode: ded92...bdc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 Hvordan går det? Anonymkode: 56efc...178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå