AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Jeg ble selv operert for noen måneder siden og hittil går det strålende. Men jeg tenker selvsagt mye på fremtiden, og jeg har en stor redsel for å falle tilbake til gamle synder. Hvordan ble det for deg, rundt to år etter? Det heter at effekten skal være borte da, hva innebærer det? At jeg ikke går ned mer i vekt, at jeg har plass til normal mengde mat eller hva? Hvis du har lagt på deg igjen, når skjedde det? Anonymkode: 09bab...b53
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 GBP har varighet på 5 år. Jeg gikk ned 50 kg og har holdt meg der. 4 år siden op. Har tatt bukoperasjon og brystreduksjon etter op. Sliter med å få opp jernnivåene, og folat. Ellers bra. Kan ikke spise varm mat, men det plager meg ikke. Blir trøtt av pasta. Hadde gjort det 100 ganger igjen! Anonymkode: 752f9...2cd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Hva skjer når de fem årene er over da? Anonymkode: 09bab...b53
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Det er ditt kosthold og tankegangs som vil ødelegge hele prosessen. Jeg kjenner 4 som har tatt det og alle veier nå over 100 kg fordi de trudde de kunne spise som normalt 🤦♀️ Det tok de 3 år før de var like store og 2 av dem er enda større. Anonymkode: 334c3...a58
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Det beste du kan gjøre, er å ikke sammenligne deg med andre. Følg operasjonsstedets anbefalinger. Normal vektnedgang er 0.5-1 kg pr uke. Og ikke forvent deg modellkropp, selv ikke etter plastikkoperasjoner. En operasjon er et hjelpemiddel og kun det. Noen har "hjelp" fra den i 6 mnd, andre 2 år. Men gjennomsnittlig sier de 1 år. Vær flink med å endre kosten og har du en spiseforstyrrelse, ta tak i det nå. Og ta tbl dine. Fort gjort å få mangler og vanskelig å få stabilisert de igjen. Jeg er snart 11 år postoperativ og har ikke tatt tak i spiseforstyrrelsen jeg har. Jeg har vært litt opp og ned i vekt. Bruker nå wegovy for å holde vekten stabil. Angrer på at jeg ikke har fått hjelp med den spiseforstyrrelsen og ikke vært på ridig på kostholdsendringen. Anonymkode: 38410...f50
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skjer når de fem årene er over da? Anonymkode: 09bab...b53 Om man ikke tror at man kan spise som før operasjonen og følger anbefalinger, så skjer det ikke så mye annet enn at man kan holde vekta Anonymkode: 38410...f50
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Men det er vel forskjell på Bypass og sleeve? Det er vanskeligere å ta opp næring når det er Bypass, dermed er det viktigere å spise næringsrik mat. Det er vel ikke plass til så mye og da er det dumt å sløse plassen bort på sukker og fett. En klarer uansett ikke å legge på seg så mye som en var før operasjon med Bypass. Anonymkode: 88eaf...177
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå