AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Hei! jeg har en sønn på 9 som hadde en alvorlig skade på skolen i dag. Etter sykehusbesøk fikk vi vite at det var brudd i begge armene. Det endte med gips på begge sider, og den skal sitte i 4 uker. Vi har fått beskjed av lege om å ta det rolig resten av uken, men han kan starte opp skole igjen på mandag. Jeg skal selvfølgelig snakke med lærer om hvordan dette lar seg gjøre. Det som er vanskelig er at han ikke får bære skolesekken (skal ikke løfte tungt), vanskelig å tørke seg på do og sånne ting. Han er selvstendig, og går hjem fra skolen. Det føles uansvarlig å sende han hjem nå som det er så glatt overalt, at han skal være alene hjemme til jeg kommer hjem fra jobb. Jeg er alenemor og jobber fulltid som barnehagelærer. Barnefar bor langt unna. Spørsmålet her er vet noen om jeg rett på noe? Eneste løsning jeg tenker er å bruke opp alle sykt barn dagene (har 20). For han trengs å følges opp disse 4 ukene.. Anonymkode: e8e17...83a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Søk pleiepenger på nav. Anonymkode: 359b1...622 4
sommermor Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Graderte pleiepenger eller omsorgsdager er vel det rette her. For barnet ditt skal vel være på skolen på dagtid som vanlig. https://www.nav.no/pleiepenger-barn#hvem 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Dere får pleiepenger. Dere er ikke de første som opplever brudd i begge armer 😉 Selvfølgelig må du hjelpe ham på toalettet og i dusjen, og alt annet som trengs. Skolesekken får han hjelp til å ta av og på på skolen; løftes opp på pulten for ham så han får hjelp til å ta på. Ikke verdens undergang. Kan legge til at mitt barn var over 12 da vi erfarte dette, dét var lutt nærmere verden undergang 🙃 Anonymkode: 7d872...285
Caamilla Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dere får pleiepenger. Dere er ikke de første som opplever brudd i begge armer 😉 Selvfølgelig må du hjelpe ham på toalettet og i dusjen, og alt annet som trengs. Skolesekken får han hjelp til å ta av og på på skolen; løftes opp på pulten for ham så han får hjelp til å ta på. Ikke verdens undergang. Kan legge til at mitt barn var over 12 da vi erfarte dette, dét var lutt nærmere verden undergang 🙃 Anonymkode: 7d872...285 Aldri påstått at vi er de første, men selvfølgelig når vi står midt oppi dette nå føles det utfordrende. Kan ikke si jeg ser noen forskjell på en 9 og 12 åring, det er vel kjedelig å ha to armer i gips uansett alder🙄
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! jeg har en sønn på 9 som hadde en alvorlig skade på skolen i dag. Etter sykehusbesøk fikk vi vite at det var brudd i begge armene. Det endte med gips på begge sider, og den skal sitte i 4 uker. Vi har fått beskjed av lege om å ta det rolig resten av uken, men han kan starte opp skole igjen på mandag. Jeg skal selvfølgelig snakke med lærer om hvordan dette lar seg gjøre. Det som er vanskelig er at han ikke får bære skolesekken (skal ikke løfte tungt), vanskelig å tørke seg på do og sånne ting. Han er selvstendig, og går hjem fra skolen. Det føles uansvarlig å sende han hjem nå som det er så glatt overalt, at han skal være alene hjemme til jeg kommer hjem fra jobb. Jeg er alenemor og jobber fulltid som barnehagelærer. Barnefar bor langt unna. Spørsmålet her er vet noen om jeg rett på noe? Eneste løsning jeg tenker er å bruke opp alle sykt barn dagene (har 20). For han trengs å følges opp disse 4 ukene.. Anonymkode: e8e17...83a Spør sykehuslege om søknad til pleiepenger. Du kan søke gradert slik at du kan ha kortere arbeidsdager de ukene han behøver hjelp. Anonymkode: 74637...33a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Snakk med legen på sykehuset om å få legeerklæring på at du må få pleiepenger og at han får taxi til og fra skolen! Han kan jo ikke gå ute med to gipsete armer når det er glatt ute! søsteren min er på pleiepenger nå, kidden brakk foten i vinterferien og har gips opp til låret. Ute og på skolen sitter hun i lånt rullestol, i tillegg er hun totalt pleietrengende når det kommer til personlig stell, påkledning og forflytning ute m.m. Hun må naturligvis ha foten strak pga gipsen og har kalkgips, noe som er veldig tungt! Mammaen går innom skolen opptil to ganger for dagen for å hjelpe henne på do, det er nemlig ikke en oppgave som lærer og/eller assistent kan pålegges da det ikke inngår i arbeidsoppgavene! Anonymkode: f2b3a...d56 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Caamilla skrev (6 timer siden): Aldri påstått at vi er de første, men selvfølgelig når vi står midt oppi dette nå føles det utfordrende. Kan ikke si jeg ser noen forskjell på en 9 og 12 åring, det er vel kjedelig å ha to armer i gips uansett alder🙄 Men kanskje en liten forskjell på at andre må tørke de på do ved 12 år 🥲 Anonymkode: 1aa59...f5f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 7 hours ago, Caamilla said: Aldri påstått at vi er de første, men selvfølgelig når vi står midt oppi dette nå føles det utfordrende. Kan ikke si jeg ser noen forskjell på en 9 og 12 åring, det er vel kjedelig å ha to armer i gips uansett alder🙄 Det er klart, men er barnet over 12 har man ikke rett på sykt-barn dager lenger… Anonymkode: 2a411...835 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå