Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Jeg har en 14 åring som fikk en liten og billig iPhone variant for 1,5 år siden. Jeg har hele veien vært i mot dette med iPhone, fordi jeg føler det er mye press blant barn og ungdom om å ha den nyeste modellen. Vi er også 3 andre i familien som har Android. Nå ønsker ungdommen seg en nyere og større telefon, noe som er forståelig. Men vi er uenige om hvilken type. Jeg har ikke lyst til å gi etter for presset om en iPhone igjen, da h*n sa selv at grunnen til at h*n ville ha det sist var fordi vennene hadde det. Nå sier h*n at iphone er en bedre tlf og at det er derfor, men jeg er uenig. Det er jo til syvende og sist vi som bestemmer - og betaler, men hva er egentlig rimelig her?
Sofakona Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Jeg tenker pris..her har vi bare Android og har det i 18 år... Du kan få OnePlus til bra pris...men du kan få gamle iPhone til billig penge å ..men om han vil ha telefonen til 14.000 kroner hadde jeg sakt nei... 2
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Jeg tenker pris..her har vi bare Android og har det i 18 år... Du kan få OnePlus til bra pris...men du kan få gamle iPhone til billig penge å ..men om han vil ha telefonen til 14.000 kroner hadde jeg sakt nei... Vi andre i huset har one plus og veldig fornøyd med det. H*n ber ikke om den nyeste og dyreste, det hadde h*n ikke fått uansett. Men jeg får følelsen av at det handler om iPhone fordi "alle andre" har iPhone.. og det er vel det jeg kjenner butter mest imot for min del. Ønsker at h*n tenker selv og ikke bare følger alle andre..
Sofakona Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 tøttaa skrev (1 minutt siden): Vi andre i huset har one plus og veldig fornøyd med det. H*n ber ikke om den nyeste og dyreste, det hadde h*n ikke fått uansett. Men jeg får følelsen av at det handler om iPhone fordi "alle andre" har iPhone.. og det er vel det jeg kjenner butter mest imot for min del. Ønsker at h*n tenker selv og ikke bare følger alle andre.. Du høres ut som en fornuftig og bra foreldre:) 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Har man blitt vant med iOS så er det veldig kjipt å gå over til android.
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Du høres ut som en fornuftig og bra foreldre:) Takk ♥️
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Lykkedykker skrev (1 minutt siden): Har man blitt vant med iOS så er det veldig kjipt å gå over til android. Jeg er ikke enig i det. Hadde selv iPhone èn gang for sånn 6 år siden fordi jeg fikk høre av alle at den var så mye bedre enn Android. Bare tull. Gikk tilbake til Android og har vært fornøyd siden.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Gi nå gutten iPhone! Så teit å holde på sine prinsipper på sånt, det er det ungdommene bruker ferdig med det! Anonymkode: 1430a...9f7 1
Mumsmums Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Her har barna iphone mens jeg kjører android. Hvis de ønsker seg iphone så får de det uavhengig av hva jeg mener. Det er vanskelig nok å være ungdom enn at vi i tillegg skal "tvinge" på de produkter de må forsvare til en hver tid ovenfor andre. De blir forhåpentligvis eldre og visere og lar seg ikke så lett påvirke av andre. Men ja.. er jo mange vokse som også MÅ ha produkter og div. for det er in.. men ja.. satser på de er selvsikre nok til å ta egne selvstendige valg med årene. Ungdommer vil nå en gang ha det andre ungdommer har, slik har det alltid vært og vil nok alltid være. Endret 21. mars 2023 av Mumsmums 2 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 tøttaa skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke enig i det. Hadde selv iPhone èn gang for sånn 6 år siden fordi jeg fikk høre av alle at den var så mye bedre enn Android. Bare tull. Gikk tilbake til Android og har vært fornøyd siden. Fordi du var vant med android fra før så klart.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 iPhone er mye bedre enn en hva som helst Android basert mobil, så skjønner godt at ungen vil ha det. Det er jo dumt å gi noe ungen vil ikke ha bare fordi h*n skal ikke få velge noe alle andre har. Anonymkode: 57a0f...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Du blir seriøst sett ned på og hører folk i rundt deg snakke dritt om android hele tiden. Ville anbefalt iphone hvis du ikke gidder det -tenåring med android Anonymkode: c2021...279
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Som mor til en i samme alder; iPhone. Det er det de andre har, og de deler for eksempel ting over AirDrop. Det er noe med det å være vrang bare for å holde på prinsippene sine også 😛 Da jeg var ungdom skulle man ha Levis bukser, jeg fikk Henry Choice for det var billigere. Olabukse er olabukse, ikke sant? Anonymkode: d863b...f50 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 Og synes du iPhone er dyrt, så kan du spytte i det du synes er ok å gi for en telefon, og så kan ungdommen betale resten. Da vil han sannsynligvis ta bedre vare på den også, når han må betale endel selv. Anonymkode: d863b...f50
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gi nå gutten iPhone! Så teit å holde på sine prinsipper på sånt, det er det ungdommene bruker ferdig med det! Anonymkode: 1430a...9f7 Går det ann å svare som normale høflige folk inne på det forumet her eller?
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og synes du iPhone er dyrt, så kan du spytte i det du synes er ok å gi for en telefon, og så kan ungdommen betale resten. Da vil han sannsynligvis ta bedre vare på den også, når han må betale endel selv. Anonymkode: d863b...f50 Ja det var det vi gjorde sist, så vil antagelig gå for samme løsning denne gangen også om det blir iPhone igjen.
klarinetta Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Dette kan jo bare dere svare på, men rent teknisk er det fint å få kjennskap til begge. Jeg har bare hatt android, og om jeg skal trykke på en iPhone er jeg latterlig klønete. Vet at unge er mye dyktigere på å svitsje mellom OS, men likvel - synes faktisk det er et (lite) argument. Endret 21. mars 2023 av klarinetta
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 Mumsmums skrev (11 minutter siden): Her har barna iphone mens jeg kjører android. Hvis de ønsker seg iphone så får de det uavhengig av hva jeg mener. Det er vanskelig nok å være ungdom enn at vi i tillegg skal "tvinge" på de produkter de må forsvare til en hver tid ovenfor andre. De blir forhåpentligvis eldre og visere og lar seg ikke så lett påvirke av andre. Men ja.. er jo mange vokse som også MÅ ha produkter og div. for det er in.. men ja.. satser på de er selvsikre nok til å ta egne selvstendige valg med årene. Ungdommer vil nå en gang ha det andre ungdommer har, slik har det alltid vært og vil nok alltid være. Skjønner hva du mener, og kan til dels si meg enig i det. Men jeg tenker også at om man ikke lærer det hjemmefra så vil vel ikke dette være en trygghet som plutselig dukker opp i voksen alder? Og så det er sagt, kommer aldri til å tvinge på barna mine noe som helst på grunn av mine prinsipper. Men jeg prøver å ha en dialog om hvorfor og hvordan om det meste, sånn at de blir bevisste selv. Men ja - det er vanskelig når man har barn som er veldig opptatt av å ikke skille seg ut, og så er man stikk motsatt selv. Har også et barn er helt ulik den andre, og bryr seg døyten om merker på ting og tang 😅
Gjest tøttaa Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): iPhone er mye bedre enn en hva som helst Android basert mobil, så skjønner godt at ungen vil ha det. Det er jo dumt å gi noe ungen vil ikke ha bare fordi h*n skal ikke få velge noe alle andre har. Anonymkode: 57a0f...8a7 Bedre basert på hva? Handler om ganske så mye mer enn som så, pris blant annet.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 Du foretrekker android, ungen iPhone. Hvem skal bruke telefonen sa du? Akkurat. Anonymkode: b1146...268
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå